فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خبر داد

افزایش ظرفیت مترو تا ۱۰ میلیون مسافر با تکمیل خطوط ۶و۷ و افزایش واگن‌ها

عصر خودرو- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در بازدید هنرمندان از ایستگاه میدان ولیعصر(عج) از ظرفیت ۱۰میلیون نفر مسافر متروی تهران در صورت راه اندازی خطوط ۶و۷ مترو و تامین واگن کافی این خطوط، خبرداد.

افزایش ظرفیت مترو تا ۱۰ میلیون مسافر با تکمیل خطوط ۶و۷ و افزایش واگن‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، در بازدید برخی هنرمندان سینما و تئاتر کشور از ایستگاه متروی میدان ولیعصر(عج) و «صفه» شهری این ایستگاه مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به بیان توضیحاتی در خصوص این پروژه شهری پرداخت.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این بازدید درخصوص مشخصات این پروژه گفت: این ایستگاه دارای تقاطع با خط 3 متروی تهران است که خط 6 از زیر خط 3 عبور کرده است. این ایستگاه دارای 42هزار متر مربع زیربناست و در 7طبقه ساخته شده است.

    به گفته حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ایستگاه میدان ولیعصر(عج) در 7طبقه زیر زمین ساخته شده است که طبقه منفی یک آن اختصاص به بهره‌برداری عمومی از فضای فرهنگی و نمایشگاهی و گذرگاهی آن است که به چهارطرف میدان ولیعصر گذر دارد.

    حسینی با تاکید بر اینکه صفه این ایستگاه در طبقه منفی یک ایجاد شده است گفت: تلاش شده است در این فضا چشم‌اندازی مناسب برای افراد حاضر ایجاد کرد.

    وی همچنین از تحویل سه هزار متر فضای فرهنگی این صفه شهری به معاونت فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو جهت انجام برنامه‌های فرهنگی خبر داد.

    به گفته مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عمق صفه میدان ولیعصر(عج) 37 متر است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه این ایستگاه در تقاطع خطوط 3 و 6 متروی تهران قرار داد گفت: در حال حاضر روزانه حدود 3 میلیون نفر وارد متروی تهران می‌شوند و با راه‌اندازی خطوط 6 و 7 متروی تهران، روزانه چهار میلیون و هشتصد هزار نفر از متروی تهران بهره‌مند خواهند شد و در صورت افزایش تعداد قطار و واگن‌های مترو، کاربری از متروی تهران به روزانه 10 میلیون نفر خواهد رسید.

    مازیار حسینی با تاکید بر اینکه مترو ستون فقرات حمل و نقل عمومی است گفت: باید با گسترش خطوط تراموا، بی‌آر‌تی و ال‌آر‌تی کمک کرد که شهروندان با پیمودن سیصد تا سیصد و پنجاه قدم در شهر به ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی شهر تهران دسترسی پیدا کنند.

    وی در ادامه به تاثیر حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا پرداخت و گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی موجب کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهر تهران است. براساس مطالعات انجام شده 80درصد آلودگی تهران به موجب خودروها و موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود و در شرایطی که 10درصد خودروها فرسوده هستند، 40درصد منبع آلودگی هوا متاثر از این 10درصد خودروی فرسوده است.

    حسینی توسعه و بهسازی اتوبوس‌رانی را نیازمند سرمایه‌گذاری زیاد دانست و گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در سال آینده و سال 97، حدود سه هزار دستگاه اتوبوس به سامانه حمل‌ونقل عمومی شهر تهران افزوده شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: به همکارانمان در مترو تاکید کرده‌ایم که تمام ایستگاه‌ها تنها وقتی به صورت 100درصد آماده بود به بهره‌بردای برسد.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به حدی از توانمندی در حوزه مترو رسیده‌ایم که دیگر به خارج از کشور نیازی نداریم گفت: کارخانه معظمی برای تولید واگن داریم که از طراحی تا ساخت واگن در آنجا انجام می‌شود و با تاکیدی که بر ایمنی داریم و ریسک در مترو باید صفر باشد، در برخی بخش‌های حساس از جمله ترمزها از برندهای معتبر خارجی استفاده می‌شود.

    مازیار حسینی فضای ایستگاه و صفه ولیعصر را متناسب با المان‌های اسلامی ایرانی دانست و تصریح کرد: فضای باز این صفه هم می‌تواند برای اجرای فعالیت‌های هنری فضای باز یا خیابانی استفاده شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به موضوع یارانه بلیط حمل و نقل عمومی تهران پرداخت و گفت: سهم قیمت در مترو به صورت یک سوم دولت، یک سوم شهرداری و یک سوم مسافر پیش‌بینی شده است. وقتی دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند تمام این بار به دوش شهر و مردم شهر می‌افتد. تاکید داریم که گروه‌هایی از شهروندان باید از یارانه بلیط استفاده کنند و حتی این یارانه باید بیشتر شود و برای گروه‌هایی هزینه مترو رایگان شود اما بسیاری از مردم هم هستند که امکان پرداخت هزینه تمام شده بلیط مترو را دارند و لذا بر طی مسیر تدریجی دستیابی به قیمت‌‌های واقعی حمل‌ونقل عمومی تاکید داریم.

    وی میزان افزایش بهای حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران را نیز به طور متوسط 10 تا 15درصد اعلام کرد.

    در این بازدید برخی هنرمندان از جمله آتیلا پسیانی، سیروس الوند، حبیب دهقان، رضا ناجی، افسانه بایگان، فریبا کوثری، مهتاب کرامتی، سمند امیرسلیمانی و .... حضور داشتند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو