فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۳ اسفند ۹۵

روزهای خوب در انتظار گروه خودرویی

عصر خودرو- امروز سه شنبه سوم اسفندماه، گروه خودرویی علی رغم اخبار مثبت وضعیت مناسبی نداشت، جو گروه منفی و متعادل بود و نهایتا شاخص گروه خودرویی با عقبگرد ۱۳۶ واحدی در کانال ۱۷ هزار و ۶۸۶ واحد قرار گرفت.

روزهای خوب در انتظار گروه خودرویی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در این روز سهامداران تعداد 113 میلیون سهام و حق تقدم از گروه خودرو را با  ارزش معاملاتی 13 میلیارد تومان در 9 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    امروز بالاخره بلوک 9.4 درصدی بیمه پارسیان متعلق به خگستر بفروش رفت، اما به دلیل توقف نماد خگستر و ایران خودرو تاثیر مثبتی بر بازار نداشت.
    ایران خودرو علاوه عرضه بلوک "پارسیان"، فروش سهام "خگستر" خود را نیز در تاریخ 7 اسفند ماه سال جاری در دستور کار قرار داده است که باید دید اثرات سودآوری این دو معامله عمده در سود هر سهم این مجموعه به چه صورت نمایان خواهد شد.
    همچنین خساپا علی رغم گزارش تعدیل مثبت33 درصدی‌اش در اولین بودجه سال 96 در قیمتهای منفی معامله شد، گفتنی است نیوان ابتکار 3 میلیون از نماد خساپا را خریداری کرده است، ولی امروز نسبت خریدار به فروشنده خساپا تقریبا برابر بود. این سهم با 1.7 درصد افت در قیمت پایانی 1,213 ریال قرار گرفت.
    لذا از منظر تکنیکالی احتمال بازگشت به قیمتهای کف قبلی محدوده 110در این سهم و بازگشت به کف قیمتی در دیگر سهام خودرویی وجود دارد.
    نمادهای خساپا و خپارس به ترتیب حدود 20 و 11 واحد تاثیر منفی روی شاخص بورس داشتند، خپارس نیز علی رغم تعدیل مثبت 400 درصدی در بودجه سال آینده، تحرکات منفی داشته و با کاهش 2 درصدی در قیمت پایانی 905 ریال  و حجم 11.6 میلیون به کار خود خاتمه داد که بیشترین کاهش قیمتی امروز در بین گروه به این نماد تعلق گرفت.
    در طرف مقابل نمادهای ختور، خزر و خمحور در آستانه مثبت کامل و صف خرید بودند که نهایتا صف خرید کوچک خمحور در قیمت پایانی 2,708 ریال پابرجا ماند.
    با این حال خودروییها باتوجه به عرضه های بلوکی در سهام ایران خودرو و گزارشات تعدیل مثبت به زودی به روند منفی خود پایان خواهد داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو