فونیکسریمکسبهتام

بازدید هیات فنی پژو فرانسه از شرکت های قطعه ساز ایرانی

عصر خودرو- هیات فنی پژو فرانسه در راستای آشنایی با توانمندی های قطعه سازان ایرانی و به منظور داخلی سازی محصولات ایکاپ، از چندین واحد قطعه سازی و صنعتی در شهر تبریز بازدید کردند.

بازدید هیات فنی پژو فرانسه از شرکت های قطعه ساز ایرانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس، این هیات در بازدید از بزرگ ترین واحد ریخته گری کشور که انواع قطعات صنعتی را طراحی و ریخته گری و قالب سازی می کند، آشنا شدند.

    در این دیدار مدیرعامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران گزارشی از روند تولید در این شرکت ارایه کرد. این شرکت دارای سه خط قالب گیری تمام اتوماتیک برای تولید انواع قطعات چدنی در اندازه های مختلف و یک خط ریخته‌گری به روش لاست فوم است.

    شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی در زمینه طراحی، ساخت و تولید قطعات ریخته چدنی وسایل نقلیه سبک، سنگین و همچنین عمده قطعات اصلی تراکتور و قطعات اصلی انواع خودروهای داخلی نظیر بلوک سیلندر، بدنه موتور، پوسته موتور، قطعات ایمنی و ... فعالیت می‌کند. این شرکت سالانه بیش از 50 هزار تن قطعه تولید و سالانه 10 هزار تن صادرات به کشورهای چین، ترکیه، هندوستان، ایتالیا، بلغارستان صادر می کند.

    شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین و مجهزترین کارخانه فورج گرم در خاورمیانه نیز دیگر قطعه سازی بود که هیات پژو از آن دیدار کرد. این شرکت ظرفیت تولید سالانه 25 هزار تن قطعه را دارد و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته دنیا، آن را قادر ساخته در زمینه های فورج، ساخت قالب، عملیات حرارتی، کیفیت و ماشین کاری خدمات گسترده‌ای به صنایع مختلف از جمله خودروسازی ارائه کند.

    توان‌مندی اختصاصی این شرکت تولید انواع میل لنگ و تولید انواع قطعات با وزن‌های 200 گرم تا 150 کیلو گرم‌‌ است. شرکت آهنگری مجهز به انواع کوره‌های عملیات حرارتی بوده و قابلیت انجام انواع عملیات حرارتی بر روی قطعات فولادی را دارا است.

    هیات فنی پژو فرانسه در ادامه سفر یک روزه خود به تبریز از شرکت پیستون سازی ایران که یکی ازبزرگترین  کارخانجات تولید پیستون در خاورمیانه است بازدید کرده و در جریان چگونگی تولید انواع پیستون قرار گرفتند. این شرکت بزرگترین و معتبرترین تولید کننده انواع پیستون و گژن پین در ایران بوده و در صنعت خودرو از موقعیت ممتازی برخوردار است.

    مدیر عامل پیستون سازی ایران در این دیدار محصولات تولیدی این شرکت را به میهمانان فرانسوی معرفی کرد.

    مدیران ارشد پژو از یکی دیگر از صنعتگران و تولیدکنندگان مطرح قطعه سازی دیدار کردند.

    طراحی، تولید و صادرات انواع قطعات سیستم تعلیق و فرمان خودروهای سواری از فعالیت های اصلی شرکت امیر نیا است. گستره وسیع محصولات، کیفیت بالا، قیمت مناسب به همراه مطالعات مشتری محور، این قطعه ساز را تبدیل به تولید کننده پیشرو قطعات یدکی خودرو در خاورمیانه کرده است.

    تمام محصولات این قطعه ساز مطابق با استانداردهای روز جهانی همچون استاندارد خودروسازی ژاپن JASO، استاندارد انجمن خودروی آمریکاSAE، استاندارد ملی ایران ISIRI و استاندارد شرکتهایی همچون Peugeot/Citroen فرانسه،KIA Motors کره و خودروسازان داخلی ارایه می شود.

    گفتنی است شرکت ساپکو به عنوان زنجیره تامین قطعات گروه صنعتی ایران خودرو، نقش محوری در داخلی سازی قطعات محصولات شرکت ایکاپ و هدایت قطعه سازان داخلی جهت همکاری مشترک با شریک فرانسوی(ایران خودرو و پژو) دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو