فونیکسریمکسبهتام

کارلوس گون از مدیرعاملی نیسان کناره گیری کرد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که هیروتو سایکاوا از اول آوریل(۱۲ فروردین) به جای کارلوس گون مدیرعامل این شرکت خواهد شد.

کارلوس گون از مدیرعاملی نیسان کناره گیری کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴:۰۰

    به گزارش عصرخودرو به نقل از بیزنس اینسایدر، سایکاوا که در حال حاضر یکی از مدیران اجرایی نیسان است، از اول آوریل تمام مسئولیت های اجرایی کارلوس گون، رئیس و مدیرعامل دیرینه نیسان را بر عهده خواهد گرفت.

    کارلوس گون در بیانیه ای درباره این خداحافظی غیرمنتظره با نیسان اعلام کرد: من مطمئن هستم که تیم مدیریتی که من طی 18 سال گذشته در نیسان ساخته ام، استعداد و تجربه برآوردن اهداف عملیاتی و استراتژیک شرکت را دارد.

    وی افزود: من به دلیل مسئولیت های جدیدی که اخیرا در میتسوبیشی موتورز برعهده گرفته ام، به این نتیجه رسیدم که زمان آن فرارسیده که هیروتو سایکاوا به جای من مدیرعامل نیسان شود.  

    اگرچه گون از سمت مدیرعاملی نیسان کنارگیری خواهد کرد ولی همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت باقی خواهد ماند. به علاوه وی همچنان به عنوان مدیرعامل گروه رنو، رئیس هیئت مدیره میتسوبیشی موتورز و رئیس و مدیرعامل اتحاد نیسان-رنو-میتسوبیشی باقی خواهد ماند.

    بنا به اعلام سخنگوی نیسان، این تغییر مدیرعامل از قبل برنامه ریزی شده بوده و وقت کارلوس گون را برای تمرکز بیشتر کارش روی اتحاد سه شرکت رنو-نیسان و میتسوبیشی باز خواهد کرد.

    سخنگوی نیسان افزود: کارلوس گون خودش این جابجایی را به هیئت مدیره نیسان پیشنهاد کرده است. 

    نیسان در ماه اکتبر گذشته 34 درصد سهام غالب شرکت میتسوبیشی را به ارزش دو میلیارد و 300 میلیون دلار در اختیار گرفت. گون با کناره گیری از مدیرعاملی نیسان احتمالا وقت و انرژی بیشتری را صرف متحول کردن شرکت میتسوبیشی صرف خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم