فونیکسریمکسبهتام

غوغای ستارگان در محصولات مدیران خودرو;

چگونه تب فروش یک محصول در بازار سرد بالا می گیرد؟

عصر خودرو- MVM X۲۲ هنوز نیامده غوغا به پا کرد. این محصول که از چند ماه گذشته با سر و صدای زیاد، با حضور در محافل جوان پسند و برگزاری مراسم های هیجان انگیز، جای خود را در دل جوانان باز کرده است، رکورد فروش شرکت مدیران خودرو را تنها ظرف چند هفته از شروع پیش فروش شکست.

چگونه تب فروش یک محصول در بازار سرد بالا می گیرد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶:۰۰

    در گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  جدیدترین محصول مدیران خودرو که هم‌اکنون به یکی از عنوان موفق‌ترین محصول این شرکت از آن یاد می شود، با عملکرد فروش فوق العاده ای که از خود نشان داد، باعث شد رقبا نگاهی دقیق‌تر به آن داشته باشند و این محصول را در زمره خودروهای ثابت قدم تا چند سال آینده بحساب بیاورند.
    تب خرید ،MVM X22 که تحویل آن به زودی طی مراسم خاصی آغاز خواهد شد، نشان داد که مشتریان همچنان معیارهایی برای خرید دارند که در صورت یافتن آنها در یک محصول فرایند خرید خود را تکمیل میکنند. معیارهایی نه چندان ساده که متاسفانه محصولات کمی هستند که آنها را در خود جای دهند.
    جدیدترین محصول مدیران خودرو در روزهای پایانی دیماه سال جاری در شرایطی به بازار معرفی شد که درکمتر از سه ماه پیش در 4 کشور دیگر بطور همزمان معرفی و عرضه آن صورت گرفته بود. بنابراین مشتریان ایرانی محصولی را دراختیار دارند که در بازارهای جهانی نیز بعنوان یک محصول جدید در حال فروش است. این از آن نظر مورد اهمیت است که پیش از بازار ایران محصولاتی را در اختیار داشت که نوبرانه آن سال‌ها پیش در اختیار کشور های همسایه بود، حتی هم اکنون نیز شاهد ورود محصولاتی از این طیف هستیم بگونه ایی که مشتری ایرانی محصولی را خریداری میکند که در مقایسه با بازار جهانی دیگر جدید محسوب نمیشود و نسل جدید آن در قالب عناوینی چون مدل سال یا فیس‌لیفت جدید در بازارهای جهانی در حال عرضه در چند کشور مختلف قرار گرفته است. اما این بار شرکت مدیران خودرو این فاصله را به حداقل رسانده و جدیدترین محصول خود را همزمان با معرفی جهانی در اختیار ایرانیان گذاشته است.
    فروش تعداد قابل توجهی از این خودرو طی تنها یک ماه از رونمایی رسمی و اعلام قیمت این خودرو، نمایش سیاست گذاری درست شرکت مدیران خودرو در بازار فعلی است. درک نیاز بازار امروز و معرفی یک خودروی کراس اوور به بازار نشان از انعطاف خوب این شرکت برای تطبیق سیاست های خود در راستای معرفی محصولات جدید نسبت به سلیقه بازار دارد. در حال حاضر یک چهارم خودروهای به فروش رفته در دنیا را کراس اوورها تشکیل می دهند. این در حالی است که این سگمنت از خودرو در مقایسه با سایر سگمنت ها از تنوع کمتری برخوردار است و محدود به چند مدل نه چندان دلچسب با توجه به جامعه هدف مشتریان این دسته خودرویی میشود. جامعه هدف این سگمنت خودروها را عموماً جوانان یا افرادی با سبک زندگی جوان پسند تشکیل میدهند. حال آنکه ظاهر یکی از مهمترین شاخص هایی است که این دسته از افراد به آن توجه می کنند. به جرات میتوان گفت یکی از مهمترین مزیت های رقابتی که شرکت مدیران خودرو سالیان گذشته در خود تقویت کرده است مطالعه و تحقیق روی سلیقه مشتریان و ارائه خودروهایی با بهترین طراحی ها بوده است. کافیست سری به یکی از نمایندگی های شرکت مدیران خودرو یا غرفه این شرکت در نمایشگاههای خودرویی بزنید. در یک قضاوت کلی باید گفت MVM X22 از نظر ظاهری نسبت به مدلهای هم رده خود برتری هایی دارد که احتمالاً از اولین مواردی بوده است که این تعداد از  خریداران را به سمت این خودرو سوق داده است.
    اما گذشته از ظاهر جذاب عضو قد بلند تازه وارد خانواده مدیران خودرو، تست و بررسی های فنی این خودرو همه نمره قبولی به این خودرو دادند. رکوردهایی این چنین در فروش خودروهای داخلی کاملاً نشانگر این موضوع هست که همچنان کیفیت حرف اول را می زند. کیفی تر شدن محصولات و نزدیک شدن کیفیت تولید آنها به استانداردهای جهانی به مشتریان این اطمینان را خواهد داد که از خرید خود پشیمان نخواهند شد. یکی از شاخص های کیفی این خودرو که شاید در تبلیغات و خبرهای مربوط به ان کمتر اشاره شده بود، برخورداری این مدل از سطحی بالاتر از استاندارد آلایندگی یورو 5 (EuroV) است که با نیم نگاهی به این موضوع که در این روزهای غبار گرفته کلان شهر ها یکی از دغدغه های اصلی عموم مشتریان و افراد جامعه میباشد، می توان به تعمیم، کیفیت کلی این محصول را در ظرف قضاوت قرار داد. استفاده از تجربیات قطعه سازان بزرگ و به نام دنیا در تهیه اجزاء مختلف این محصول از نقاط قوت این محصول است.
    شرکت مدیران خودرو به خوبی سلیقه مشتریان هدف خود را شناسایی کرد و مدل X22  را بر اساس این نیاز ها در ایران تولید کرد. قرار دادن سقف دو رنگ برای این محصول که جلوه ای منحصر به فرد و اسپرت به آن بخشیده و آن را از دیگر رقبایش متمایز کرده است و همینطور در امتداد آن استفاده از رنگ های شارپ و جذاب برای این خودرو نیز هویت خاصی به آن داده است. استفاده از مانیتور لمسی 8 اینچی که علاوه بر سیستم صوتی قابلیت کنترل سیستم تهویه، موبایل مپینگ و اتصال به بلوتوث را نیز دارد به رانندگان این امکان را می دهد تا تسلط بیشتری به کنترل سیستم های داخل خودرو داشته باشند. تمامی این موارد در اتاقی زیبا با طراحی دو رنگ مشکی و نارنجی قرار دارد که حس جوانی و هیجان را برای سرنشینان زنده میکند. وجود آپشن های کاربردی مختلف چه در مدل اتوماتیک چه در مدل دستی اعم از کروزکنترل، سیستم مدیریت پیمایش سفر، سانروف، تریم داخلی اسپرت، صندلی های چرمی دو رنگ و همچنین بهره گیری از طیف وسیعی از قابلیت های فنی و ایمنی در این خودرو باعث شده تا به یکی از انتخاب‌های اصلی مشتریان مبدل گردد.
    در کنار تمامی موارد مرتبط به خود محصول فعالیت های بازاریابی برای معرفی خودرو در بازار را نمی توان نادیده گرفت. امروز مشتریان با دید باز تر و با آگاهی بیشتر تصمیم به خرید می گیرند. شبکه های اطلاع رسانی گسترده شده و اطلاعات به روز به راحتی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. لذا شرکت های موفق با علم به این موضوع تلاش می کنند تا اطلاعات بیشتری به جامعه هدف خود ارائه کنند. با توجه به اینکه حتی مدت زیادی از رونمایی این خودرو در زادگاهش نمیگذرد، در مدت زمان کوتاهی که از اولین زمزمه های ورود این مدل به بازار ایران می گذرد، فعالیت های زیادی برای معرفی این محصول در بازار صورت گرفت تا مشتریان با اطلاعات بیشتری اقدام به تصمیم گیری کنند.
    در نتیجه، حضور MVM X22 به عنوان یکی از موفق ترین محصولات شرکت مدیران خودرو در بازار با بالاترین رکورد فروش،  حاصل برنامه ریزی هماهنگ بین چند تیم از تولید گرفته تا بازاریابی است که محصولی مناسب را به دست مصرف کننده می رسانند. این اندوخته را شرکت مدیران خودرو مدیون تجربه ایست که در طی چند سال گذشته از معرفی محصولات دیگر خود به بازار داشته است. چیزی که مشخص است روند تلاش این شرکت برای کشف راه های بهتر ارائه محصول و خدمات به مشتریان است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو