فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان:

فعالیت ۲۰ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده های استان همدان

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۲۰ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده های استان همدان فعالند و در نوروز امسال به مسافران خدمات می دهند.

فعالیت ۲۰ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده های استان همدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد رودباری صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های نوروز با بیان اینکه متاسفانه بیش از 30 درصد تصادفات ناشی از واژگونی خودروهاست که یکی از دلایل آن خستگی و خواب‌آلودگی گزارش شده است، اظهار داشت: برای کنترل این معضل در ایام نوروز می‌توان در برخی محورها استراحتگاه‌هایی ایجاد کرد.

    وی با بیان اینکه توقف کوتاه در برخی از مسیرها منجر به کاهش تصادفات خواهد شد، گفت: باید در محور ساوه ـ همدان یک ایستگاه سلامت و دو کمپ استراحتگاه ایجاد کرد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی به هیچ عنوان از اتوبوس و مینی‌بوس فاقد کارت هوشمند در سفرها استفاده نکنند، گفت: نظارت و کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی طی ایام نوروز در راستای به صفر رسیدن نواقص فنی خودروها از نکات حائز اهمیت است.

    رودباری از طراحی سامانه جامع اطلاع‌رسانی 141 خبر داد و گفت: این سامانه قابل نصب بر روی تلفن همراه است و با آن به راحتی گره‌های ترافیکی به صورت تصویر نقطه در جاده‌ها نمایان می‌شود.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه متاسفانه ورودی شهر از سمت تهران وضعیت مناسبی ندارد که باید پاکسازی برای ایام نوروز صورت گیرد، گفت: بلوار آیت‌الله نجفی به عنوان جایگاه ویژه سوختگیری حمل و نقل عمومی معرفی شده است.

    رودباری با تاکید بر بازدید از رستوران‌های بین راهی در راستای عرضه مواد غذایی بهداشتی و رعایت نکات بهداشتی از سوی مرکز بهداشت، عنوان کرد: 20 مجتمع خدمات رفاهی در راه‌های استان وجود دارد که امیدواریم خدمات خوبی در نوروز امسال به مسافران ارائه دهند.

    وی از آغاز فروش بلیت‌های اینترنتی نوروزی از یکم اسفندماه خبر داد و افزود: از 15 اسفند نیز بلیت‌ها به صورت اینترنتی و حضوری به فروش خواهد رسید اما امسال هیچ گونه افزایش قیمتی را نخواهیم داشت.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان علت کاهش مسافرت‌ با وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش خودروهای مسافربر شخصی دانست و گفت: با پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در این رابطه مذاکره شده تا از جابجایی مسافران با خودروهای غیر پلاک عمومی خودداری شود.

    رودباری ساماندهی وسایل حمل و نقل عمومی و جلوگیری از فعالیت خودروهای مسافربر شخصی را مهم دانست و گفت: در صورت بی‌توجهی به این امر ناوگان عمومی تعطیل خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه این موضوع در شورای ترافیک شهرستان‌ها مورد تحلیل قرار می گیرد، افزود: اگر قرار است در برخی شهرستان‌ها ترمینال قدیم بازسازی شود و ترمینال آبرومندی نیز برای ساماندهی ایجاد شود باید در شورای ترافیک شهرستان نتیجه‌گیری شود.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: باید ایجاد پایانه‌های مسافربری در درون شهرستان‌ها بر اساس قانون تصویب شود تا معضل مسافربرهای شخصی حل شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو