فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه کشور خبر داد؛

کاهش ۳۸درصدی فوت در تصادف های جاده ای ۱۰سال اخیر

عصر خودرو- رئیس پلیس راه کشور گفت: بر اساس فرمول بهداشت جهانی در طی ۱۰ سال گذشته شاهد کاهش ۳۸ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در جاده های کشور بوده ایم.

کاهش ۳۸درصدی فوت در تصادف های جاده ای ۱۰سال اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار محمدحسین حمیدی در آئین تکریم و معارفه رئیس پلیس راه مازندران، اظهارداشت: از سال 85 تا سال 94 بالغ بر هفت هزار و 357 نفر معادل 38 درصد کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی را در سطح کشور شاهد بودیم.

    وی با اشاره به اینکه سنجش تصادفات در دنیا با سه روش شاخص یک ‌صد هزار نفر جمعیت، شاخص 10 هزار وسیله نقلیه و شاخص یک میلیون تردد سنجیده می شود، تصریح کرد: با توجه به این که در بیشتر کشورهای دنیا به دلیل نبود سنجش میزان ترددها با دو معیار یک صد هزار نفر جمعیت و تعداد وسیله نقلیه میزان کاهش و افزایش تصادفات سنجش می شود، ایران در رتبه های 5.7 دهم این ارزیابی ها قرار گرفته است.

    رئیس پلیس راه ناجا، خاطر نشان کرد:  براساس سنجش تعداد کشته‌ ها به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه در سال 2014، سازمان بهداشت جهانی این رقم را در دنیا 7.47 نفر در اروپا 4.7 نفر، آسیا 10.9 نفر و در ایران 5.7 نفر اعلام کرد که برابر این آمار ، وضعیت ایران بهتر از دنیا و آسیا است و با روند کاهشی بسیار خوبی مواجه هستیم.

    وی از شناسایی سه هزار و 400 نقطه حادثه خیز و یک هزار و 500 نقطه بحرانی در کشور خبر داد و بر اصلاح نقاط حادثه خیز تاکید کرد و گفت: برای اصلاح ساختار هندسی این مناطق حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی مورد نیاز است.

    حمیدی با بیان این که انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه از مهمترین عوامل تصادفات در استان مازندران است از کاهش 18 درصدی کشته شدگان جاده ای در این استان خبر داد و اظهار داشت: در طول این مدت شاهد کاهش چهار درصدی کشته شدگان جاده ای در کل کشور بوده ایم.

    وی به جانمایی یک‌ هزار و 800 دوربین در راه ‌های کشور اشاره کرد و گفت: با نصب دوربین، معضل سرعت خودروها به ‌درستی مدیریت می‌شود.

    سردار حمیدی سهم تصادفات خودروی سواری را 66 درصد اعلام کرد و افزود: مازندران در تمام فصول سال مقصد گردشگری است و در این رابطه هر چه بر امنیت راه‌ ها افزوده شود شاهد سیل جمعیت سفرها در مازندران خواهیم بود و لازم است به‌جای جابه‌جایی مسافران با خودروهای سواری فرهنگ استفاده از راه ریلی در این استان افزایش یابد.

    در این مراسم سرهنگ علیرضا قدمی به‌عنوان رئیس پلیس راه مازندران معرفی و از زحمات سرهنگ محمدرضا خسرویان که به ‌عنوان سرپرست پلیس راه استان فعالیت داشت، قدردانی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو