فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مسئولیت کیفری‌ «وقوع تصادف به دلیل نقص ایمنی راه‌ها» بر عهده مسئولان است

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در بحث ایمن‌سازی جاده‌، هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست و در صورت بروز حادثه به دلیل نقص ایمنی راه‌ها، مسئولیت مستقیم و کیفری آن‌، حقیقی تلقی شده و متوجه مسئولان خواهد بود.

مسئولیت کیفری‌ «وقوع تصادف به دلیل نقص ایمنی راه‌ها» بر عهده مسئولان است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس  ، در آستانه تعطیلات سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، نشست تخصصی معاونان راهداری ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور رئیس سازمان راهداری برگزار شد.

    در این مراسم، داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای، ‌با اشاره بر اهمیت ایمنی راه‌‌‌ها در اقتصاد و سلامت جامعه‌ اظهار داشت: ایمنی راه‌ها اولویت اصلی سازمان راهداری است و به دلیل اهمیت این موضوع، در این حوزه هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت.

    وی ادامه داد: هر چند ممکن است به دلیل کمبود اعتبارات برخی پروژه ها انجام نشود اما در بحث ایمن‌سازی جاده‌ هیچ عذر و بهانه پذیرفته نیست و در صورت بروز حادثه به دلیل نقص ایمنی راه‌ها مسئولیت مستقیم و کیفری آن‌، حقیقی تلقی شده و متوجه مسئولان خواهد بود.

    کشاورزیان‌ از مسئولان ادارات کل استان‌ها‌ خواست تا با درک اهمیت مسئولیت حقوقی خو‌د، در مورد انتخاب پیمانکاران و اجرای پروژه ها دقت لازم را به کار گیرند و تاکید کرد‌: ادارات راهداری باید با کسب اطلاع از مراکزی مانند هواشناسی ،پیش از وقوع بحران و حوادث طبیعی‌، با پیش‌بینی‌های لازم و تدابیر به موقع جهت انتقال ماشین آلات و تجهیزات‌، عملیات بحران به ویژه راهداری در فصول سرد سال را مدیریت کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی خرید و نوسازی ناوگان و ماشین آلات راهداری را از دیگر برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد و گفت‌: به منظور نظام دهی به فعالیت‌های راهداری باید لباس متحدالشکل در عملیات‌های عمرانی در جاده‌ها  در سراسر کشور حتی بخش خصوصی اقدام جدی داشت. ‌

    وی فرآیند ادغام بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای را در ماه‌های اخیر مثبت ارزیابی‌ و تصریح کرد‌:‌ همه تلاش و همت همکاران سازمان راهداری در سراسر کشور و دست اندرکاران، برای ارائه‌ خدمات مناسب به هموطنان و استفاده کنندگان از راه‌ها بالاخص در ایام تعطیلات سال نو و سفرهای نوروزی خواهد بود‌.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو