فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان:

سامانه ثبت تخلفات جاده استان سمنان ۴۰ درصد افزایش یافت

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: به منظور ارتقای سیستم نظارت بر راه های استان طی ایام نوروز، سامانه ثبت تخلفات جاده در استان ۴۰ درصد افزایش یافت.

سامانه ثبت تخلفات جاده استان سمنان ۴۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، داود فندژ سعدی  ضمن بیان اینکه نگاه ویژه عملیاتی به مقوله ایمنی در جاده های استان سمنان منجر به حصول دستاوردها و دیدگاه های جدیدی در عرصه ایمنی می شود، ابراز داشت: بهره برداری از 12 دوربین جدید ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان باعث شده تا سامانه ثبت تخلفات به 47 عدد افزایش یابد که نشان دهنده رشد 40درصدی نظارت بر راه ها از طریق سیستم های هوشمند ترافیکی است، همچنین تعداد دوربین های نظارت تصویری در این زمان افزایشی بالغ بر280 درصد داشته است .

    وی افزود: به‌کارگیری سامانه های هوشمند در سیستم های حمل و نقل منجر به بهبود عملکرد سیستم، افزایش ایمنی سفر، روان سازی جریان ترافیک و در نهایت ارتقای سطح خدمات برای مصرف کنندگان می شود.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت:ضمن تاکید بر اینکه با روش‌های سنتی نمی توان ایمنی را محقق کرد لذا الگوهای مهندسی و نظام های هوشمند نگهداری و بهره برداری لازم و ملزوم هم هستند، گفت: همچنین پایش سامانه های امداد و نجات، تردد شمارها، مدیریت ناوگان و نگهداری راه ها خصوصاً کنترل های بارهای محوری در بستر جاده جزء اصول مسلم کاری در مدیریت ترافیک جاده‌ها است.

    سعدی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر ضمن اشاره به آغاز طرح ارتقاء خدمات درحمل و نقل مسافران نوروزی 96 از 25 اسفند ماه سالجاری، اظهار داشت: اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با بهره گیری از تمام توان و ظرفیت خود آمادگی کامل برای اجرای طرح نوروزی سال96 و ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مسافران نوروزی و زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را دارد.

    وی ضمن تأکید بر وجود 32 شرکت حمل و نقل مسافر فعال و دارا بودن حدود 900 دستگاه ناوگان مسافربری در استان سمنان افزود: سفرهای نوروزی با استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای بسیار ایمن و آرام است لذا این اداره کل با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط ضمن نظارت و کنترل بر مجتمع های خدماتی رفاهی و همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی آماده پاسخگویی به تقاضای مسافران نوروزی است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اشاره به تحقق دستاوردها و دیدگاه های اولین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای از نوروز 96 تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما آمار تلفات جاده ای به مراتب بیشتر از تعداد کشته شدگان جنگ تحمیلی بوده و این امر اهمیت نگاه ویژه تمام مسئولان را برای ارائه راهکارهای مقابله و پیشگیری از این مسئله طلب می کند چرا که تحقق این امر در نوروز 96 در کاهش تلفات جاده ای با الگو قراردادن روش های صحیح نگهداری و بهره برداری از جاده ها موثر است.

    فهندژ سعدی همسویی راهکارهای ارتقای ایمنی راه ها با سیاست های توسعه منطقه ای کشور، آمایش سرزمین، توجه ویژه به افزایش وضوح بصری در سطح جاده ها و معابر برای ارائه دید و منظر بهتر در شبکه های حمل و نقل خصوصاً راه های کویری و یکنواخت با هدف تلطیف روحیه کاربران و خروج از خستگی نظیر ایجاد آبادی نما در محورهای کویری و بیابانی را از جمله اقدامات مد نظر این اداره کل در سال 96 عنوان کرد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو