فونیکسریمکسبهتام

خودویی ها در بازار سرمایه/ ۱۷ اسفند ۹۵

چراغ سبز گروه خودرو در واکنش به فروش بلوک خکاوه

عصر خودرو- امروز سه شنبه ۱۷ اسفندماه، گروه خودرو تحت تاثیر شنیده‌هایی مبنی بر قطعی شدن فروش بلوک خکاوه توسط سایپا، روند رو به رشد خود را از همان دقایق ابتدایی شروع کرد و در پایان شاخص گروه با رشد ۱۹۴ واحدی مواجه شد و با ۱ درصد رشد بازدهی در مدار ۱۷ هزار و ۴۶۸ واحد قرار گرفت.

چراغ سبز گروه خودرو در واکنش به فروش بلوک خکاوه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در پایان معاملات امروز  تعداد 130.6 میلیون سهم از گروه خودرو و ساخت قطعات به ارزش 15 میلیارد تومان در 11 هزار دفعه بین سهامداران دادو ستد شد که «خساپا» با داد و ستد 59 میلیون سهم به ارزش 7 میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد.
    گفتنی است باتوجه به اینکه امروز حجم معاملات سایپا تا نزدیکی 60 میلیون رفت در مقایسه با روزهای اخیر حجم مناسبی است.
    در بازار زمزمه هایی مبنی بر فروش قطعی بلوک "خکاوه " به گوش میرسد که سهم بسزایی در چابک سازی سایپا و کاهش زیان انباشته آن دارد به همین دلیل بازار از نماد خساپا استقبال کرد و نماد 34 واحد تاثیر مثبت روی بورس گذاشت.
    درصورتی که نماد خکاوه به فروش رود، زیان انباشته سایپا را کامل پوشش خواهد  داد و نماد خساپا بسته می‌شود، خساپا امروز در حاشیه 3 درصد مثبت و قیمت پایانی 1,199 ریال به کار خود خاتمه داد.
    در این روز، همچنین ورنا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و تقسیم سود نقدی 10 تومانی ، متعادل مثبت در حاشیه 1 درصد و با قیمت 106 تومان به گردونه معاملات بازگشت.
    در جریان معاملات امروز، تنها نماد خموتور صف خرید بود، این نماد با مثبت 5 درصد در قیمت پایانی 2,690 ریال با صف 3 میلیونی مواجه بود.
    ازطرفی، نمادهای خمحور، خمهر، خمحرکه، خساپا و خشرق در حاشیه 3 درصد مثبت بودند.
    در طرف مقابل، نمادهای خچرخش و خنصیر صف فروش تشکیل داده بودند، خچرخش با صف 1.7 میلیونی در قیمت پایانی 2,470 ریال در آستانه منفی کامل قرار داشت ، خفنر نیز در قیمت 2,768 ریال صف کوچکی داشت.
    پس از این دو، نمادهای خنصیر و ختراک نیز جزو منفی ترینهای امروز بودند و در حاشیه 4 درصد منفی امروز را به پایان رساندند اما صف تشکیل ندادند.
    مابقی 6 نمادی که کاهش قیمتی داشتند، افت جزئی را تجربه کردند که در این بین نماد خوساز در حاشیه 1 درصد منفی، افت بیشتری داشت.
    درمجموع، خودرویی‌ها در حال کف سازی و ایجاد واگرایی قرار دارند و محدوده‌های کنونی قیمت در  اکثر سهام این گروه در حوالی حمایت‌های بسیار سخت گیرانه است ، سهام خودرویی به پیوت های ماژور سالیانه خود رسیده اند و به زودی شاهد اقبال بیشتر سهامداران به این گروه خواهیم بود.
    در پایان ذکر این نکته ضروری است تا اواسط هفته آینده اکثریت لیدر های بزرگ بازار بازگشایی خواهند شد و این مورد مهمی است که می تواند یکی از مشکلات اصلی بازار را رفع کند .
    لذا بازگشایی نماد خودرو و حتی نمادهای غیر خودرویی می‌تواند تکلیف گروه را مشخص تر کند و امکان اینکه با این بازگشایی‌ها شاهد اصلاحات موقتی قیمتها باشیم چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط