فونیکسریمکسبهتام

در حاشیه جلسه مشترک با هیات اقتصادی اسلواکی مطرح شد؛

توافقنامه تولید تایر و واگن با اسلواکی

عصر خودرو- رئیس هیات عامل ایدرو گفت: در گفتگو با شرکت های خارجی ،به دنبال رونق صادرات وجذب سرمایه هستیم واگر کشوری به ایران تنها به عنوان بازار صرف محصولات خود نگاه کند، در جریان همکاری با ما به جایی نمی رسد.

توافقنامه تولید تایر و واگن با اسلواکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور معظمی ، رئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران ( ایدرو) در حاشیه جلسه مشترک با هیات اقتصادی کشور اسلواکی ،گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  به دنبال استفاده هر چه بیشتر از فرصت های به وجود آمده بعد از برجام است و بدین منظور از  ایجاد همکاری های دوجانبه با شرکت های خارجی استقبال می کند.

    وی در ادامه افزود:در گفتگو با شرکت ها و کشورهای خارجی ،به دنبال رونق گرفتن صادرات و مشارکت دو طرف وجذب سرمایه هستیم واگر کشوری تصور کند که می تواند از ایران به عنوان بازار صرف محصولات خود استفاده کند ، به طور حتم در جریان همکاری با ما به جایی نمی رسد.

    معظمی همچنین تصریح کرد: ایدرو بعنوان سازمان توسعه ای بدنبال تقویت بخش خصوصی است  و تمام مذاکرات وتوافقنامه هایی که تا به حال با خارجی ها داشته ایم، در جهت نیل به این هدف بوده است.

    رییس هیات عامل ایدرو اذعان داشت:با کشور اسلواکی در حوزه های انرژی و صنایع واگن سازی و تولید تایر به توافق مشترک دست یافته ایم.

    منصور معظمی ، در پاسخ به این پرسش که با وجود توانمندیهای اسلواکی در حوزه خودروسازی، ایدرو در این زمینه با این کشور همکاری خواهد داشت یا خیر، بیان کرد:ما امیدواریم  صنایع ما بتوانند با اسلواکی در آینده مشارکت هایی صورت دهند هر چند در حال حاضر صنعت قطعه سازی با فعالان صنعتی این کشور به توافقاتی دست یافته است.

    امیدواریم در آینده شاهد رفع مشکلات بانکی بعد از تحریم ها باشیم

    پیتر بلکرینی معاون نخست وزیر کشور اسلواکی که در راس هیاتی بلند پایه متشکل از وزرای اقتصاد و خزانه داری آن کشور در این نشست حضور داشت ،گفت:در حاشیه جلساتی که با فعالان اقتصادی وصنایع ومسئولان ایرانی داشتیم ،پیرامون مباحث مختلفی برای ایجاد همکاری های مشترک در آینده بحث کردیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات موجود در مراودات بانکی بین دو کشور در ادامه این همکاری های اقتصادی خللی ایجاد نمی کند ،تصریح کرد:در حال حاضر یکی از صندوق های اروپایی نقل وانتقالات مالی بین دو کشور را تضمین می کند و امیدواریم در آینده شاهد برطرف شدن مشکلات بانکی که بعد از تحریم ها ایجاد شد، باشیم.

    بلکرینی با اشاره به تلاش کشورش برای ارتقای سطح ایران در رنکینگ تجارت با اروپا ،اظهار داشت :در مرحله اول هزینه 100 میلیون دلاری برای گسترش روابط با ایران در نظر گرفته ایم که  با توافقات اولیه به نظر می رسد بتوانیم در حوزه تولید  تایر وواگن همکاری مشترک را آغاز کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو