فونیکسریمکسبهتام

استاندار کرمان خبر داد:

افزایش پنج برابری اشتغال صنعت خودروسازی کرمان در دولت یازدهم

عصر خودرو- استاندار کرمان گفت: با توسعه واحدهای تولید خودرو در استان و رونق این صنعت، میزان اشتغالزایی آن از ۲ هزار نفر در دولت های گذشته به ۱۰ هزار نفر در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است.

افزایش پنج برابری اشتغال صنعت خودروسازی کرمان در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مجموعه های قطعه سازی و خط تولید محصولات هیوندا در شرکت کرمان موتور از صنایع خودروسازی ارگ جدید بم افزود: براساس سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است هر سال بیشتر از سال قبل به سمت تولید قطعات داخلی حرکت کنیم که خودروسازان در این زمینه همکاری بسیار خوبی با دولت دارند.
    وی در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح 3 طرح خودروسازی و تولید قطعات خودرو در ارگ جدید بم اظهار کرد: براساس قرارداد انجام شده با شرکت های خارجی قرار است هر سال درصدی از قطعات خودروها در داخل ساخته شود و همچنین این شرکت ها برای صادرات بخشی از خودروهای تولیدی نیز قول همکاری داده اند.
    استاندار کرمان با بیان اینکه در گذشته خودرو به صورت کامل وارد می شده است تصریح کرد: براساس قراردادهای انجام شده، مرحله به مرحله نسبت به داخلی سازی قطعات خودروها اقدام می شود.
    وی گفت: عوارض قانونی این خودروها نیز بر اساس مقررات به دولت پرداخت می شود.
    طرح توسعه آرمان الکتریک و آرمان موتور و خط تولید محصولات هیوندا امروز (دوشنبه) با حضور استاندار کرمان، مدیر دفتر خاورمیانه و آفریقای شرکت هیوندا و جمعی از مسئولان در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افتتاح شد.
    واحد تولیدی آرمان الکتریک با ظرفیت تولید 60 هزار دسته سیم در سال و با سرمایه گذاری 32 میلیارد ریال راه اندازی شده است.
    کارخانه آرمان موتور نیز به منظور تولید اگزوز و صندلی خودروهای تولیدی با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال احداث و با راه اندازی آن برای 150 نفر اشتغال ایجاد شده است.
    در حال حاضر کارخانه های کرمان موتور، کارمانیا و مدیران خودرو در استان کرمان و منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم فعالیت می کنند.
    فاز نخست کارخانه خودروسازی کارمانیا با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال بهمن امسال با حضور وزیر کشور در مجموعه ارگ جدید بم افتتاح شد.
    شهرستان بم سومین قطب خودروسازی کشور به شمار می رود و صنعت خودروسازی استان کرمان در دولت تدبیر و امید 110 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو