فونیکسریمکسبهتام

جزئیات قرارداد با رنو

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک قرارداد بین المللی در سطح مشارکت با شرکت رنو نیازمند بررسی دقیق همه جزئیات و در همه ابعاد است.

جزئیات قرارداد با رنو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، منصور معظمی با اعلام این مطلب گفت: مواردی مانند توجه به انتقال فناوری - که یکی از اصلی ترین موضوعات مدنظر ایدرو است- و اینکه چگونه این فناوری به داخل کشور انتقال یابد و به چه صورتی در داخل اجرا شود و همچنین سطح خدمات پس از فروش که هم سطح با معیارهای جهانی رنو باشد و چگونه این شبکه مدیریت شود و بحث تامین نیروهای متخصص مورد نیاز برای اجرای پروژه دوره های آموزشی برای افزایش مهارت داخلی و نیز داخلی سازی قطعات توسط مجموعه قطعه سازان داخلی، جزو موارد مهمی است که نیاز به مذاکرات دقیق در کلیه جزئیات دارد.

    رئیس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه انتظار می رود یک قرارداد بین المللی به صورتی تنظیم شود که در آن صادرات هم دیده شود و هم سطح صادرات و بازارهای مدنظر، افزود: این موارد جزو اصلی ترین موضوعاتی بوده که در این مذاکرات مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و همچنین نحوه سرمایه گذاری رنو و چگونگی اجرای این سرمایه گذاری نیز از مواردی است که تاکنون وقت زیادی در مذاکرات گرفته است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: ایدرو موظف به ارتقاء صنعت خودرو کشور است و امروز با استفاده از فرصت ایجاد شده در تعامل جهانی با توافق برجام باید هوشیار باشیم و همه موارد را بررسی کنیم.

    معظمی گفت: در مدتی که اعلام شده ایدرو با رنو برای تولید خودرو قرارداد می بندد، دل نگرانی ها از سوی نمایندگان مجلس، نهادهای نظارتی مطرح شده که در همه موضوعات تخصصی و کارشناسی که ارائه شده توجه خاص گردیده و شاید بخشی از زمان مذاکرات به همین دلیل طولانی شده است.

    وی افزود: نمی توانیم به خاطر کسانی که با هرگونه فعالیت در تولید مخالفند و دوست دارند خودرو به ایران وارد شود و از قبل آن سود ببرند، از فرصت های جهانی توسعه سرمایه گذاری حذر کنیم. نباید کسانی که از قراردادهای بین المللی فقط خرید از نمایندگان دسته سوم کشورهای حاشیه خلیج فارس را دیده اند و مفهوم یک قرارداد تولید و انتقال دانش و فناوری را درک نکرده اند در موضوعی که برای صنعت کشور استراتژیک است دخالت کنند.

    معظمی متذکر شد: اجازه نخواهیم داد اطلاعات تجاری یک قرارداد در دست کسانی بیافتد که به دنبال منافع سیاسی و جناحی هستند. قراردادهای خودرویی یک حرکت بزرگ در دومین صنعت کشور است و سالها باید در این کشور اجرا و استقرار یابد و متعلق به صنعت کشور است.

    معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به رشد تولید در صنعت خودرو گفت: برای ارائه خودرو به مشتریان به نتیجه خوبی رسیده ایم و کسب بیشترین رشد تولید خودرو در بین کشورها شاهد این موضوع است و حالا وقت آن است که به دست کارگران و مهندسان ایرانی خودروهای با کیفیت برتر بسازیم و عرضه کنیم. آن هم در نظام تولید جهانی و یکی از الزامات آن همکاری و جذب سرمایه گذاری خارجی است که الحمدالله در ایدرو فعالیت های بزرگی انجام شده است.

    رئیس هیئت عامل ایدرو در پایان با اشاره به این موضوع که ایدرو برای بهبود همه بخش های خودرو در حال تدارک و برنامه ریزی و مذاکره است گفت: ساخت و انتقال دانش و فناوری گیربکس اتوماتیک، همکاری برای شروع پروژه خودروهای برقی، مطالعه و اقدام برای همکاری با برترین خودروسازان تجاری برای تأمین نیاز بخش حمل و نقل عمومی تا فعالیت برای پیشبرد پروژه ساخت موتورهای کم مصرف با برترین طراحان موتور در دنیا و همچنین مذاکره و اقدام برای ارتقاء قطعه سازان داخلی جزء مواردی است که در ایدرو به صورت پیوسته در حال پیگیری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط