فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

۷۲ نقطه حادثه خیز در استان قزوین شناسایی و اصلاح می شود

عصر خودرو-مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: ۷۲ نقطه حادثه خیز در مسیرهای ارتباطی استان شناسایی شده که با نصب علائم، تابلوهای هشدار دهنده و دوربین آشکارسازی و اصلاح می شود.

۷۲ نقطه حادثه خیز در استان قزوین شناسایی و اصلاح می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رضا گروسی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان در محل استانداری قزوین اظهارداشت: به مناسبت فرارسیدن سال جدید مدیریت بحران استان هم با بسیج همه امکانات خود با آمادگی کامل آماده مقابله باهرگونه حوادث است.

    وی بیان کرد: برای امداد رسانی مطلوب تر به حادثه دیدگان جاده ای تعداد 20 دستگاه آمبولانس مدرن به تجهیزات اورژانس استان اضافه خواهد شد.

    گروسی تصریح کرد: با خرید بالگرد جدید ویژه هلال احمر با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان شرایط خوبی برای امدادرسانی هوایی فراهم شده که با تامین آشیانه پرواز این بالگرد هم به سیستم امدادرسانی استان اضافه شده است.

    وی یادآورشد: در حال حاضر دو فروند بالگرد شامل یک بالگرد جمعیت هلال احمر و یک بالگرد اورژانس در استان مستقر شده و خدمت رسانی می کنند.

    مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: هر سورتی پرواز بالگردها حدود 10 تا 17 میلیون تومان هزینه دارند اما به دلیل اهمیت نجات جان انسانها این هزینه را با همه مشکلات تامین و پرداخت می کنیم.

    راه اندازی 5 پایگاه جدید امدادی هلال احمر

    گروسی در ادامه افزود: برای خدمت رسانی بهتر همچنین در این ایام 5 پایگاه امدادی هلال احمر به تعداد پایگاههای موجود اضافه می شود که 2 پایگاه در محور بهرام آباد به زرشک، قزوین و بویین زهرا مستقر خواهند شد. 

    راه اندازی تیم واکنش سریع در استان

    وی از راه اندازی تیم واکنش سریع در استان هم خبرداد و گفت: با برگزاری مانور تخصصی فعالیت این تیم امدادی نیز آغاز شد که امیدواریم ظرفیت خوبی در حوادث غیر مترقبه باشد.

    مدیرکل مدیریت بحران استان اظهارداشت: امکانات و نیروهای پلیس هم در این ایام تا حدود 40 درصد افزوده شده و مقرر شده با اختصاص 10 دستگاه خودرو به این نیرو در شهرستانها نیز فرمانداری ها 5 دستگاه خودرو برای ماموریت های پلیس در نوروز را تامین کنند.

    72 نقطه حادثه خیز شناسایی و آشکار   می شود

    گروسی در ادامه افزود: شناسایی تعداد 72 نقطه حادثه خیز از دیگر برنامه های مدیریت بحران با همکاری پلیس راه و راهداری است که با رفع آنها از حوادث جاده ای به نحو قابل توجهی کاسته خواهد شد.

    وی گفت: در روزهای آینده کار شناسایی و آشکارسازی 50 نقطه حادثه ساز به پایان می رسد و با نصب علائم، تابلوهای هشدار دهنده و دوربین این نقاط اصلاح می شود و تا 15 خرداد سال آینده همه این نقاط آشکارسازی و اصلاح می شود.

    گروسی اضافه کرد: استان قزوین دارای موقعیت ویژه ای است و 15 درصد ترافیک کشور در این محورها صورت می گیرد به همین دلیل مدیریت و کنترل حوادث در ایام نوروز نیازمند همکاری و برنامه ریزی همه دستگاههای مسئول از جمله پلیس راه، هلال احمر و حمل و نقل جاده است.

    وی تصریح کرد: در این طرح دستگاه های عضو مدیریت بحران از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، فوریت های پزشکی و پلیس راهور و پلیس راه، آتش نشانی، در آماده باش کامل بوده و تا 15 فروردین ماه به مسافران خدمت رسانی می کنند.

    گروسی خواستار همکاری مردم و رانندگان با نیروهای خدمت رسان در طرح ویژه نوروزی در استان قزوین شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو