فونیکسریمکسبهتام

مروری بر آپشن‌‌های خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه خودرو تهران;

نوبرانه‌های پرآپشن

عصر خودرو- برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران پس از وقفه ۱۱‌ساله در بهمن ماه امسال را می‌توان مهم‌ترین رویداد خودرویی سال ۱۳۹۵ تلقی کرد؛ از این رو شرکت‌‌های خودروساز و وارد‌کنندگان، سعی بر آن داشتند تا به بهترین نحو در این رویداد حاضر باشند و از جدید‌ترین محصولاتشان رونمایی کنند‌.

نوبرانه‌های پرآپشن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن
  • نوبرانه‌های پرآپشن

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با توجه به رقابتی‌تر‌شدن بازار و همچنین تغییر سلیقه مشتریان ایرانی در سال‌‌های اخیر، عرضه‌کنندگان خودرو نیز بیش از گذشته به مقوله امکانات رفاهی و ایمنی اهمیت داده و می‌کوشند تا محصولات خود را با بیشترین آپشن‌‌ها به بازار عرضه کنند‌. با این مقدمه، در نوشتار پیش رو نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین آپشن‌‌های مهم‌ترین خودرو‌‌های رونمایی‌شده در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران.

لکسس RX200t
‌سامورایی پرطرفدار
لکسسRX350  که تا قبل از ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی، پرفروش‌ترین محصول لکسس در ایران محسوب می‌شد، پس از وقفه‌ای چند‌ساله و در قامت مدل RX200t با پیشرانه 2 لیتری توربو شارژر در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد و در آستانه ورود به بازار است. با توجه به قیمت احتمالی این خودرو که  فراتر از 400میلیون تومان خواهد بود، توقع از سطح آپشن‌‌های آن نیز بسیار بالاست و البته لکسس نیز این توقع را به خوبی پاسخ داده است. روی مدل پایه RX200t می‌توان امکاناتی همچون سیستم صوتی مجهز به مانیتور 8 اینچی و 9‌عدد بلندگو، صندلی‌‌های جلو با تنطیم 8‌حالته برقی و حافظه برای صندلی راننده، کروز کنترل، هشدار‌دهنده نقاط کور، سیستم‌‌های کنترل پایداری و کنترل هرزگردی و 8 عدد ایربگ را یافت که در نوع خود تجهیزات مناسبی محسوب می‌شوند اما این پایان داستان نیست و نمونه فول‌آپشن این خودرو، دریایی از امکانات است و روی آن تجهیزاتی به این شرح نصب می‌شود: چراغ‌‌های جلو LED با نوربالای تطبیق‌پذیر، چراغ‌شور اتوماتیک، سقف پانوراما، هدآپ دیسپلی، نمایشگرهای 11.6 اینچی برای سرنشینان عقب و 12.3 اینچی جلو، سیستم صوتی لوینسون مجهز به 15 عدد بلندگو، تنظیم برقی 10‌حالته صندلی راننده، حافظه برای صندلی‌‌های جلو، صندلی عقب تاشونده برقی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، کیلس استارتر، سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر متغیر (‌AVS‌) و... البته هنوز دقیقا مشخص نیست که RX200t با چه سطحی از امکانات راهی بازار ایران خواهد شد اما با توجه به سابقه برند لکسس و سلیقه مشتریان ایرانی، به احتمال قوی شاهد عرضه نمونه فول آپشن باشیم.

نسل جدید رنو کولئوس
زیباروی قد‌بلند
پس از ماه‌‌ها انتظار، سرانجام نگین خودرو از نسل جدید کراس‌اوور رنو یعنی کولئوس در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد که این خودرو علاوه بر ظاهر نسبتا عامه‌پسند، طیف کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی را به همراه دارد که بخشی از این امکانات عبارتند از‌: کیلس‌استارتر با امکان روشن‌کردن پیشرانه از راه دور، سنسور حرکتی باز‌کننده درب صندوق عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، جالیوانی با قابلیت خنک‌کردن مایعات، آینه میانی الکتروکرومیک، سقف پانوراما، روکش چرمی صندلی‌‌ها، صندلی‌‌های جلو با تنظیم برقی و مجهز به گرمکن و سردکن، کروز کنترل به همراه لیمیتر سرعت، نوربالای اتوماتیک، سیستم چرخش چراغ‌‌های جلو هماهنگ با فرمان، ترمز پارک برقی، سیستم صوتی BOSE‌، بلوتوث، قابلیت تغییر رنگ صفحه نشان‌دهنده‌‌ها، اتو پارک، سیستم هشداردهنده نقاط کور، سیستم کمکی حرکت در سر بالایی، سیستم ترمز اضطراری، 6 عدد ایربگ و... نکته جالب توجه در آپشن‌‌های کولئوس نیز وجود سیستم R-Link2 رنو است که می‌توان از طریق مانیتور بزرگ 8.7 اینچی سیستم مذکور، بسیاری از امکانات خودرو را کنترل و تنظیم کرد‌.

چری تیگو 7، یک پرچمدار چشم‌بادامی
مدیران خودرو نیز امسال از کراس اوور تیگو7 که به نوعی پرچمدار برند چری محسوب می‌شود، رونمایی کرد‌. تیگو 7 نیز مانند اکثر محصولات چینی، تجهیزات مناسبی را دارد که از این جمله می‌توان به مواردی  همچون کیلس استارتر، سقف پانوراما، کروز کنترل، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و مانیتور لمسی 9اینچی، بلوتوث، قابلیت انتخاب حالت رانندگی از بین حالات اقتصادی و اسپرت، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، دوربین 360 درجه، 4 عدد ایربگ و‌... که در این بین سقف پانوراما و دوربین 360 درجه امکاناتی هستند که تیگو 7 را از سایر رقبایش در بازار ایران متمایز می‌کنند‌.

ب‌ام‌‌و سری 1‌‌ هاچ‌بک و سری‌2 اکتیو تورر؛ اعضای کوچک خاندان باواریایی‌‌های مغرور
جدید‌ترین محصولات ب‌ام‌‌و در ایران، سری‌1‌‌ هاچ‌بک و سری 2 اکتیو تورر(‌مینی‌ون‌) هستند که اگرچه از محصولات نسبتا ارزان ب‌ام‌و به شمار می‌آیند اما باز هم می‌توان روی امکانات آنها حساب ویژه‌ای باز کرد‌. از مهم‌ترین امکانات سری‌1‌‌ هاچ‌بک می‌توان به این موارد اشاره کرد‌‌: چراغ‌‌های جلو از نوع LED تطبیق‌پذیر با نوربالای اتوماتیک، سیستم iDrive با پد لمسی روی کنسول میانی، سنسور نور، سنسور باران، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به همراه فیلتر تصفیه هوا، دوربین دید عقب، سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، اتوپارک، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی‌‌ هارمن کاردون، سیستم‌‌های کنترل پایداری، 6 عدد ایربگ و‌...
که در سری 2 اکتیوتورر مواردی همچون سقف پانوراما، بازکننده اتوماتیک درب صندوق و صندلی‌‌های عقب با قابلیت جابه‌جایی طولی و تاشوندگی نیز به این امکانات اضافه می‌شود‌.

پژو 2008‌؛ انتظار‌‌ها به پایان می‌رسد
ایران خودرو نیز بالاخره پس از ماه‌‌ها انتظار، مشخصات فنی و امکانات پژو 2008 را به صورت رسمی اعلام کرد که از جمله مهم‌ترین امکانات این کراس اوور کوچک می‌توان به مواردی همچون مانیتور 7 اینچی لمسی، سنسور پارک و دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان برقی، کروز کنترل به همراه لیمیتر سرعت و 6 عدد ایربگ اشاره کرد که البته عدم وجود مواردی مانند سانروف و یا پوشش چرمی صندلی‌‌ها، آنچنان به کام مشتریان ایرانی خوش نمی‌آید و ممکن است بازار 2008 را تحت‌الشعاع قرار دهد‌.

DS3 ؛کوچولوی لوکس الیزه
DS3 هرچند کوچک‌ترین محصول DS است اما به دلیل ذات لوکسی که این برند فرانسوی با خود دارد، سطح بسیار خوبی از امکانات را به همراه دارد که از جمله این امکانات می‌توان به این موارد اشاره کرد: مانیتور 7 اینچی لمسی، کروز کنترل به همراه لیمیتر سرعت، سنسور نور، سنسور باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به همراه سیستم کنترل کیفیت و خوشبو‌کننده هوا، روکش چرمی Black Dinamica‌، روکش چرمی فرمان، دی‌لایت، آینه میانی الکتروکرومیک، چراغ‌‌های جلو از نوع زنون
DS LED Vision، سنسور‌‌های پارک جلو و عقب به همراه دوربین دید عقب، نمایشگر میزان باد تایرها (‌TPMS‌)، سیستم‌‌های کامل ایمنی و کنترل پایداری شامل (‌ESP ،‌EBV ،‌ASR‌) و 6 عدد ایربگ. همچنین در نمای ظاهری DS3 نیز آپشن‌‌هایی مانند رینگ‌‌های 17 اینچی با طرح الماس سیاه، شیشه‌‌های دودی عقب، اسپویلر عقب با رنگ مشکی براق و لوله‌‌های اگزوز کرومی، تکمیل‌کننده نمای جذاب و اسپرت این ‌‌هاچ‌بک کوچک هستند.

کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو