فونیکسریمکسبهتام

گلایه شاکری از سهم ناچیز فرهنگ ترافیک در تبلیغات محیطی شهر

عصر خودرو- رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از سهم ناچیز توسعه فرهنگ ترافیک در تبلیغات محیطی شهرگلایه کرد.

گلایه شاکری از سهم ناچیز فرهنگ ترافیک در تبلیغات محیطی شهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مجتبی شاکری با اشاره به سهم 2 درصدی و 22 میلیاردی فرهنگ‌سازی از بودجه مترو تهران، گفت: این اعتبار قابل توجه باید برای مهندسی فرهنگ از تمام مدهای حمل‌ و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد. خلاقیت و نواندیشی همچنین باید در پردازش ایده‌های تاثیرگذار در قالب‌های هنری رفتار شهروندان را فراتر از چاپ بروشورها تحت تاثیر قرار دهد.
    وی تاکید کرد: اتاق فکر لازمه اصلاح رفتار و فرهنگ ترافیکی است که ایده‌های خلاقانه را برای ارتقاء فرهنگ ترافیک طراحی کند و می‌تواند روابط عمومی راهبری آن را عهده دار باشد، اما سنخیت و حجم کار روابط عمومی با فرهنگ‌سازی از این دست متفاوت است.
    شاکری با تاکید براستفاده از ظرفیت فرهنگی بوستان‌ها و فضاهای تبلیغات محیطی، گفت: ساز و کار چنین بهره برداری تاکنون شکل نیافته و ارتباط سنجیده معاونت حمل و نقل و ترافیک با سازمان بوستان ها و فضای سبز و نیز سازمان زیباسازی می تواند ظرفیت های تبلیغ فرهنگی آنها را با هدف مهندسی رفتار فرهنگی هماهنگ کند. در حال حاضر نماینده‌ای از این معاونت در سازمان های مذکور حضور ندارد و همین موضوع سبب شده سهم فرهنگ ترافیک از ظرفیت تبلیغات محیطی و بوستانها ناچیز باشد. این در حالی است که اکنون وزارت بهداشت بیشتر از برخی معاونت‌های شهرداری از ظرفیت‌های تبلیغات محیطی شهر به رایگان استفاده می‌کند.
    وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات فرهنگی استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی از کمبود ناوگان نشأت گرفته است، تصریح کرد: اتوبوسرانی و مترو با کمبود شدید ناوگان و طولانی بودن سرفاصله روبرو هستند و از طرفی با شکل‌گیری ابزارهای جدید نظیر اسنپ و تپسی، تاکسیرانی هم دچار وضعیت بغرنجی در مواجهه با این پدیده شده است. در این شرایط باید برای هزینه‌کرد بهینه بودجه فرهنگ ترافیک به نحوی سیاست‌گذاری شود که با نیازها و شرایط جدید همخوانی داشته باشد.

    شاکری با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از پیش جایگاه خود را در سفرهای شهری و حتی بودجه مصوب شورا باز کرده است، گفت:‌ در شرایطی که تهران به 11 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد اما حدود 6000 اتوبوس که 4000 اتوبوس آن فرسوده است به مردم خدمت می‌دهند و ایستگاههای مترو بیش از ظرفیت جابجائی مملو از مسافر است و همچنان انگشت اتهام به سوی دولت است که حق السهم موظف خود را در رفع کاستیهای موجود نمی پردازد، طبیعی است گلایه مندی شهروندان همچنان باقی باشد.

    وی خواستار انجام نظرسنجی درباره میزان رضایتمندی شهروندان از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از مترو ، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و ... شد و افزود: این نظرسنجی‌ می‌تواند میزان دریافت پیامهای فرهنگی را در راستای اصلاح رفتار ترافیکی به ما نشان دهد.
    رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه جابجائی یک میلیون مسافر در پایانه ها و سه میلیون مسافر در سفرهای شهری مترو، سوژه ها و حوادث متنوعی را در اختیار اهالی هنر قرار می دهد تا از منظرهای مختلف آن را بن مایه کار هنری خود قرار دهند تا ارتقاء رفتار شهروندی را در موضوع ترافیک به مخاطبین منتقل کنند، گفت: بسیاری از داستان ها ، رمان ها ، فیلمهای سینمائی و سریالها در دنیا با چهره ها و شخصیت های قهرمانی شکل می گیرند که شغل و حوادث زندگیشان با حمل و نقل و ترافیک پیوند خورده است. خوانندگان و بینندگان این آثار با همزاد پنداری با شخصیت قهرمان تحت تاثیر آموزه‌های پنهان آن قرار می گیرند. معاونت حمل ونقل و ترافیک با 22 میلیارد تومان بودجه فرهنگی می‌تواند طرحی نو در فرهنگ سازی به شکل هنری را عملیاتی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو