فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۲۱ درصدی تصادفات برون شهری در استان کرمانشاه

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در سفرهای نوروزی امسال با وجود افزایش مدت زمان تعطیلات وطول دوره، با همکاری مردم وارگان های دست اندرکار، آمار تصادفات برون شهری ۲۱درصد کاهش یافت.

کاهش ۲۱ درصدی تصادفات برون شهری در استان کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از مهر ، سرهنگ "فضل الله شیری" گفت : پلیس راه استان  پیش از آغاز سفرهای نوروزی با برقراری ارتباط و تعامل بین بخشی مناسب با تمامی ادارات و ارگانهای امدادی و خدمات رسان و برنامه ریزی برای انجام فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی گسترده و هدفمند و نیز بسیج تمامی امکانات خود تلاش کرد ایمنی سفرها را از هر نظر نسبت به سالهای گذشته ارتقا دهد.

    وی افزود: به لطف تلاش های صورت گرفته در مدت تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته تصادفات فوتی 12 درصد و در تعداد افراد کشته شده 18 درصد کاهش داشته ایم، همچنین تصادفات جرحی 20 درصد و آمار مجروحان 30 درصد کاهش یافت که در مجموع می توان گفت تعطیلات نوروزی امسال باوجود بیشتر شدن دوره آن با کاهش 21 درصدی تصادفات به پایان رسید.

    وی مهمترین علل وقوع حوادث رانندگی امسال را عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و انحراف به چپ در راه های دو طرفه اعلام و خاطر نشان کرد: امسال همکاری مردم و «خود ایمنی» در رفتارهای ترافیکی آنان با توجه به آموزش ها و اطلاع رسانی هایی که با ورود جدی و موثر صدا و سیما و رسانه های دیجیتال استان و  انجام شد، کاملاٌ محسوس بود و جای تقدیر و تشکر دارد.

    این مقام انتظامی ادامه داد: در کنار برخورد با 43 هزار و 238 مورد تخلف و توقیف 671 خودرو متعلق به رانندگان حادثه ساز و شناسایی و برخورد قانونی با 39 راننده که در تستهای سنجش سلامت روحی و روانی حالت غیر عادی آنان حین رانندگی محرز شده بود، فعالیت های فرهنگی خوبی انجام گرفت.

    سرهنگ شیری؛ نصب 120 تخته بنر ترافیکی در حاشیه راه ها، انجام 75 مورد مصاحبه و ارائه پیام رادیویی و تلویزیونی، اجرای 16 مسابقه رادیویی ترافیکی برای مخاطبان راننده و گردشگر، ارائه پنج منبع آموزش رانندگی ایمن به بیش از 20 اداره و ارگان پر جمعیت، نصب 300 برچسب تشویق به استفاده از کمربند ایمنی روی بدنه تلمبه پمپ بنزین های بین شهری، ارسال 10 هزار پیامک آموزشی و هشداری برای کاربران خاص ترافیک مانند رانندگان خودروهای باری و مسافری، توزیع 10 هزار برگ بروشور آموزشی ویژه مسافران خودروهای عمومی برای مشارکت آنان با راننده در ایمنی سفر را از اجمله اقدامات فرهنگی این پلیس در این نوروز عنوان کرد.

    رئیس پلیس راه استان در پایان از همکاری شایسته راهداری، اورژانس جاده ای، هلال احمر، مدیریت بحران و امورروستایی استانداری، راهوران محله، آتش نشانی و معاونت اجتماعی انتظامی استان، صدا و سیمای مرکز زاگرس و سایر رسانه ها که در این مدت و قبل از آن پلیس راه را در تمام زمینه ها به ویژه در زمینه اجرای موفق مانور امداد و نجات جاده ای، شناسایی و رفع بخش عمده ای از نواقص تشدید کننده تصادفات در راه ها، اطلاع رسانی و آموزش همگانی و اجرای عملیات روانی کنترل ترافیک یاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

    کشف بیش از دو میلیارد ریال اموال مسروقه از یک باند سرقت

    جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند چهار نفره سرقت مغازه خبر داد و گفت: ارزش اموال مسروقه کشف شده از مخفیگاه متهمان، دو میلیارد و 360 میلیون ریال است.

    سرهنگ "علیرضا مرزبانی" اظهار کرد: به دنبال افزایش سرقت مغازه در حوزه غربی شهر کرمانشاه طی ماه های گذشته و ارجاع پرونده های متشکله به پایگاه آگاهی غرب، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت این پایگاه قرار گرفت.

    وی افزود: با انجام تحقیقات همه جانبه و فنی یک نفر سارق سابقه دار در این زمینه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر پایگاه آگاهی غرب کرمانشاه منتقل شد.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجویی های پلیسی به 21 مورد سرقت مغازه و چهار مورد سرقت منزل در کرمانشاه با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرد که با اقدامات اطلاعاتی و شناسایی مخفیگاه متهمان، با دستور مقام قضائی دیگر اعضای باند نیز در نقاط مختلف کرمانشاه دستگیر شدند.

    سرهنگ مرزبانی با اشاره به اینکه اعضای باند در بازجویی های علمی پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرده اند، افزود: ارزش اموال مسروقه کشف شده از مخفیگاه متهمان دو میلیارد و 360 میلیون ریال برآورد و تمامی مالباختگان در این زمینه شناسایی شده اند.

    کاهش 100 درصدی وقوع سرقت در اسلام آبادغرب

    فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از کاهش 100 درصدی وقوع انواع سرقت در ایام تعطیلات نوروز 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

    سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" در تشریح این خبر گفت: همزمان با راه اندازی قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب در ایام تعطیلات نوروز 96 با تلاش ماموران انتظامی شاهد کاهش 100 درصدی و افزایش 12 درصدی کشفیات انواع سرقت نسبت مدت مشابه سال قبل در این شهرستان بودیم.

    وی افزود: طی مدت مذکور سرقت مغازه، منزل، داخل خودرو، قطعات خودرو و سایر سرقت ها 100 درصد کاهش وقوع داشته اند.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: موفقیت های حاصله مرهون زحمات و هدایت ستادی و کار اجرایی پلیس های تخصصی و رده های پلیس پیشگیری است.

    سرهنگ سرتیپ نیا در پایان با اشاره به همکاری خوب شهروندان و مسافران در اجرای طرح نوروزی با پلیس خاطرنشان کرد: بخش مهمی از توفیقات پلیس شهرستان به واسطه تعامل و همکاری مطلوب شهروندان با پلیس بوده و به همین جهت شهروندان می توانند اخبار و اطلاعات خود در خصوص موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 با پلیس در میان بگذارند.

    کشف محموله 20 تنی برنج قاچاق در کرمانشاه

    رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف 20 تن برنج قاچاق خبر داد و گفت: مبارزه بی امان با قاچاق کالا در راستای تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید -اشتغال» از اولویت های این پلیس است.

    سرهنگ "محمدرضا امیری" در تشریح این خبر گفت: عوامل پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و رصد قاچاقچیان سابقه دار، موفق شدند یک باند فعال در امر قاچاق کالا را شناسایی کنند.

    وی افزود: با گسترش دامنه تحقیقات مشخص شد که اعضای این باند یک محموله برنج قاچاق را از بنادر جنوبی کشور خریداری کرده و قصد انتقال آن به استان کرمانشاه را دارند، لذا موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس گرفت.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان، با هماهنگی مقام قضائی دو تیم عملیاتی به محور ورودی کرمانشاه اعزام شدند و به محض مشاهده خودروی حامل کالای قاچاق، نسبت به متوقف کردن آن اقدام کردند.

    سرهنگ امیری ادامه داد: در بازرسی از این تریلر کشنده 20 تن برنج فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد که طبق نظر کارشناسان ارزش محموله یک میلیارد ریال است.

    وی در خاتمه افزود: در این راستا یک متهم دستگیر و به همراه کالای مکشوفه و خودروی توقیفی به پلیس آگاهی منتقل شد. #

    دیدار فرمانده تیپ انصارالرسول (ص) سپاه با فرمانده انتظامی جوانرود

    فرمانده تیپ عملیاتی انصارالرسول (ص) سپاه جوانرود گفت: با توجه به حضور گسترده مهمانان و مسافران نوروزی، اقدامات انتظامی و ترافیکی شهرستان در خصوص برقراری نظم و امنیت بسیار مطلوب و قابل قبول است.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "ناصر باباخانی" به همراه نماینده ولی فقیه در تیپ انصارالرسول (ص) و رئیس حفاظت و معاون هماهنگ کننده تیپ با حضور در ستاد انتظامی ضمن تبریک سال نو، از خدمات فرماندهی و کارکنان انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت هم‌وطنان در ایام تعطیلات نوروز قدردانی کرد.

    سردار باباخانی در این دیدار گفت: با توجه به حضور گسترده مهمانان و مسافران نوروزی، اقدامات انتظامی و ترافیکی شهرستان در خصوص برقراری نظم و امنیت بسیار مطلوب و قابل قبول است.

    وی افزود: امیدواریم با تعامل و همکاری دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی و با درایت و نظارت فرمانده انتظامی و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان و همدلی و مشارکت شهروندان شاهد سالی سرشار از امنیت و آرامش باشیم.

    سرهنگ ستاد "داریوش محمّدی" فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود، ضمن تشکر از حضور فرمانده تیپ انصارالرسول (ص) در ستاد انتظامی، گزارش مختصری از وضعیت امنیتی و انتظامی حوزه استحفاظی را ارائه و بر تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌های نظامی و امنیتی با نیروی انتظامی در راستای ارتقای امنیت شهروندان تأکید کرد.

    کشف 64 مورد سرقت در شهرستان کرمانشاه

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد که در سه روز پایانی نوروز، 64 مورد سرقت در این شهرستان کشف شده است.

    سرهنگ "رضا شیرزادی" عنوان کرد: این تعداد سرقت در پی دستگیری 32 سارق توسط ماموران انتظامی شهرستان کشف شده است.

    وی توضیح داد: در راستای ایجاد امنیت هرچه بیشتر برای شهروندان در روزهای یازدهم تا سیزدهم طرح ارتقای امنیت اجتماعی با تلاش ماموران انتظامی شهرستان اجرا شد.

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: از 64 مورد سرقت کشف شده، 12 مورد مربوط به سرقت منزل، 11 مورد مربوط به سرقت خودرو، 32 مورد مربوط به سرقت قطعات خودرو و 9 مورد مربوط به سایر سرقت ها است.

    سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه سارقان دستگیر شده به دستگاه قضائی تحویل داده شده اند، اظهار کرد: در ایام نوروز کارکنان وظیفه مراکز آموزشی، کارکنان ستاد انتظامی استان و شهرستان، نگهبانان محله و پلیس های افتخاری به صورت ویژه در راستای مبارزه با سرقت به کارگیری شدند.

    وی با بیان اینکه فعالیت های پلیس در این شهرستان رضایت مردم و میهمانان نوروزی را در پی داشته است، گفت: در پنج روز نخست نوروز امسال آمار سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش یافت.

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: علاوه بر افزایش گشت های انتظامی و  تقویت نیرو انسانی کلانتری های تابعه از ظرفیت گشت های یگان ویژه نیز در ایام نوروز استفاده شد.

    سرهنگ شیرزادی مردم را بهترین همراه نیروی انتظامی دانست و تاکید کرد: امنیت در شهرستان کرمانشاه مردم محور شده است و آنان پلیس را در برقراری امنیت همراهی می کنند.

    دستگیری سارق سابقه دار خودرو توسط پلیس پاوه

    فرمانده انتظامی شهرستان پاوه از دستگیری سارق سابقه دار خودرو در این شهرستان خبر داد و گفت: متهم دارای سوابق متعددی اعم از زورگیری و سرقت خودرو در استان های تهران، البرز و کرمانشاه است

    سرهنگ "حمیدرضا ملکی" گفت: در پی اعلام وقوع یک مورد سرقت خودرو به پلیس 110، موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری و یگان امداد شهرستان قرار گرفت.

    وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند عوامل انتظامی، خودروی سرقتی در یکی از خیابان های شهر پاوه رویت شد و تحت نظر قرار گرفت، لذا پس از گذشت حدود یک ساعت سارق حین باز کردن در خودرو، توسط پلیس دستگیر شد.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در ابتدا خود را با هویت دیگری به پلیس معرفی کرد اما طی استعلام از سوابق متهم، هویت واقعی وی مشخص و محرز شد.

    سرهنگ ملکی با اشاره به اینکه متهم دارای سوابق متعددی اعم از زورگیری و سرقت خودرو در استان های تهران، البرز و کرمانشاه است، گفت: وی در بازجویی های پلیس به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو اعتراف کرده است.

    سرهنگ ملکی افزود: با بررسی کارشناسی و احراز اصالت ارکان خودرو توسط ماموران، مشخص شد که پلاک های نصب شده بر روی قطعات، مربوط به خودروی دیگری بوده که در اسفند ماه سال گذشته در شهرک اکباتان تهران به سرقت رفته است.

    وی در خاتمه با اشاره به اینکه امنیت یک تولید اجتماعی است، گفت: همکاری شهروندان با پلیس از عوامل اصلی تعمیق و توسعه نظم و امنیت در جامعه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو