فونیکسریمکسبهتام

پیرهادی خبر داد

رفع گره های ترافیکی محله" شمیران نو"

عصر خودرو- عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از احداث مجموعه فرهنگی در محله خاک سفید و همچنین رفع گره های ترافیکی در محله شمیران نو خبر داد.

رفع گره های ترافیکی محله" شمیران نو"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از محله خاک سفید واقع در منطقه 4 اظهار داشت: در این محله مواردی از جمله ساماندهی صنایع آلاینده و مشاغل مزاحم از جمله دستفروشی، سد معبر و غیره  در سطح محله در دست بررسی است.

    وی بیان کرد: اهالی محله و همچنین شورایاران مواردی را از جمله تخصیص خط اتوبوس از میدان رهبر به میدان نوبنیاد،  اصلاح هندسی معابر سطح محله به ویژه میدان رهبر، چهارراه تپه، میدان تختی، هماهنگی با پلیس راهور به منظور ساماندهی ترافیکی در سطح محله را مطرح کرده اند که این موارد در دستور کار قرار دارد.

    *ساماندهی ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی

    پیرهادی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله خاک سفید نیز  احداث مجموعه های فرهنگی و آموزشی، اتمام عملیات احداث ساختمان سرای محله و تجهیز آن به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، ساماندهی ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی اعم از کودکان خیابانی، بی خانمان ها، اعتیاد و غیره در سطح محله در دست پیگیری است.

    رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به بررسی امکان تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در حوزه معماری اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز با معاونت مربوطه منطقه رایزنی شده است.

    *محله شمیران نو – منطقه4

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه به وضعیت محله شمیران نو واقع در منطقه 4 اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی، افزایش تعداد مخازن و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم اعم از کارگاه های مختلف رنگ سازی و مبل سازی، تعویض و نوسازی وسایل بازی کودکان در سطح بوستان های محله در دستور کار قرار دارد.

    وی افزود: نظارت مستمر بر حفظ و نگهداشت فضای سبز موجود به ویژه درخت های موجود در کوچه شهید حاج بیگی،  هرس کردن درختان سطح محله، تأمین روشنایی معابر سطح محله از جمله مسیرکندروی بزرگراه شهید زین الدین حد فاصل چهارراه استقلال و شهرک شهید دقایقی سایر مواردی است که در حوزه سلامت پیگیری می شود.

    *برخورد با توقف غیر مجاز خودروها در سطح معابر

    پیرهادی با تأکید بر رفع گره های ترافیکی در محله شمیران نو، گفت: در این زمینه چند مورد از جمله اصلاح هندسی میدان شهید پاکدامن،  نصب دوربین های کنترل ترافیک در میدان پاکدامن، استفاده از فضای جنب میدان میوه و تره بار به عنوان پارکینگ، ایجاد هماهنگی با پلیس راهور به منظور ساماندهی ترافیکی و برخورد با توقف غیر مجاز خودروها در سطح معابر، یک طرفه کردن خیابان ابوذر غفاری حد فاصل میدان پاکدامن به سمت جنوب، احداث ایستگاه مترو در سطح محله (امتداد خط 3 بعد از ایستگاه حسین آباد) به منظور دسترسی به شمال محله در دست بررسی است.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: ساماندهی و جابه جایی برخی از ایستگاه های اتوبوس در سطح محله،  بازگشایی مسیر کندروی شهید زین الدین از سمت میدان ابوذر،  برچیده شدن دیوار پادگان نیروی دریایی و اجرای خیابان 40 متری مجاور مسیر کندروی بزرگراه شهید زین الدین به منظور خروج محله از بن بست،  اجرای طرح اتصال بلوار دلاوران به بزرگراه امام علی (ع) و احداث پارکینگ طبقاتی در مکان پیشنهادی اعضای شورایاری واقع در تقاطع خیابان ابوذر غفاری، خیابان نونوار با مشارکت بخش خصوصی از دیگر مواردی است که در حوزه عمران در دستور کار قرار دارد.

    رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله نیز توسعه مسجد امام حسن مجتبی(ع) و مسجد موسی ابن جعفر(ع)  با پیشنهاد امکان تملک املاک مجاور مسجد مذکور، افزایش وسایط نقلیه ویژه انتقال نماز گزاران به نماز جمعه در مقابل مسجد ثامن الحجج،  تعویض چمن مصنوعی زمین چمن واقع در بوستان غدیر و خیابان شهید نعمت زاده و همچنین احداث سرویس بهداشتی و رختکن در آن ها، راه اندازی ایستگاه ورزش صبحگاهی در بوستان شقایق، تجهیز مدارس به ملزومات ورزشی، ساماندهی معتادان متجاهر در سطح محله، افزایش بودجه مصوب شورایاری محله به منظور افزایش اقدامات فرهنگی و اجتماعی در دست بررسی است.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و نظارت مستمر برنحوه اجرای ضوابط و مقررات طرح تفصیلی مصوب و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح محله مواردی است که در حوزه شهرسازی پیگیری می شود.

    وی اضافه کرد: یکی از مشکلات محله شمیران نو تردد  معتادان متجاهر در سطح محله است که امیدواریم در این زمینه دستگاه مربوطه اقدام به ساماندهی این افراد کند.

    رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات 227 محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذی ربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو