فونیکسریمکسبهتام

دستگیری ۳ زن جیب بر خطوط BRT

عصر خودرو- سه سارق زن حرفه‌ای که در خطوط BRT شهر تهران اقدام به جیب بری می‌کردند توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.تحقیقات درباره دیگر اعمال مجرمانه متهمان ادامه دارد.

دستگیری ۳ زن جیب بر خطوط BRT
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، در پی وقوعات مشابه به شیوه جیب بری از مسافران خطوط BRT شهر تهران به ویژه در محدوده مناطق مرکزی شهر تهران، اجرای طرح کنترل نامحسوس ایستگاه های BRT در این مناطق در دستور کار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ و کلانتری های این مناطق قرار گرفت.

    22 اسفند 95 تیم تجسس ویژه کلانتری 107 فلسطین در زمان کنترل نامحسوس ایستگاه اتوبوس دروازه دولت، به 2 خانم جوانی مشکوک شده و آن ها را تحت نظر قرار دادند.

    مأموران پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و با اطمینان از سارق بودن این خانم جوان، زمانی که آن ها قصد داشتند تا از طریق ایستگاه مترو دروازه دولت از محل خارج شوند، هر 2 نفرشان را دستگیر و در همان بازرسی اولیه موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از شهروندان خانم، کیف های زنانه و گوشی های تلفن همراه شدند.

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جیب بری» و به دستور بازپرس شعبه پانزدهم دادسرای ناحیه 6 تهران، متهمان جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    با انتقال «پریسا.م» (23 ساله) و «زهرا.ح» (26 ساله) به پایگاه سوم آگاهی، هر 2 نفر آن ها به عنوان سارقان جیب بر حرفه ای از طایفه فیوج که با یکدیگر نیز دارای نسبت فامیلی هستند، مورد شناسایی قرار گرفتند؛ بررسی سوابق «پریسا» نشان داد که وی بارها به اتهام جیب بری دستگیر و روانه زندان شده و در آخرین سابقه دستگیری، در شهر زنجان و به اتهام حمل و نگهداری غیرمجاز سلاح گرم دستگیر و مدتی را در زندان سپری کرده است.

    در بازرسی از مخفیگاه متهمان، کارآگاهان موفق به کشف مقادیر قابل توجهی از اموال مسروقه متعلق به بانوان، چند ده عابر بانک، گوشی های تلفن همراه و غیره شدند که از طریق این اموال، ده‌ها مالباخته شناسایی و متهمان نیز در تحقیقات تکمیلی به ده‌ها فقره جیب بری در ایستگاه های خطوط بی آر تی به ویژه در مناطق مرکزی شهر تهران اعتراف کردند.

    21 فروردین 96 تیم تجسس ویژه کلانتری 107 فلسطین در ایستگاه اتوبوس چهارراه ولیعصر(عج)، اقدام به شناسایی یکی از جیب برهای سابقه دار و حرفه ای زن طایفه فیوج کرده؛ ضمن دستگیری و انتقال وی به کلانتری، در بازرسی از اموال به دست آمده موفق به کشف چندین دستگاه گوشی تلفن همراه و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از بانوان شدند.

    با شناسایی تعدادی از بانوانی که در همان روز و به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته بودند، پرونده مقدماتی با موضوع «جیب بری» تشکیل و متهم به دستور بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 6 تهران جهت انجام تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    «سودابه.الف» (35 ساله) که بارها به اتهام جیب بری و نزاع و درگیری دستگیر و روانه زندان شده، پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی و شناسایی از سوی کارآگاهان و همچنین تعدادی از مالباختگان، صراحتا به ده‌ها فقره جیب بری به شیوه تک نفره از مسافران زن خطوط بی آرتی بویژه در محدوده خیابان های ولی عصر(عج) و انقلاب اعتراف و عنوان داشت که عمده ی پول به دست آمده از سرقت هایش را صرف خرید از مراکز تجاری از قبیل پاساژهای لباس فروشی، چند مورد طلافروشی و نهایتا خرید از سوپر مارکت ها کرده است.

    با شناسایی تعدادی از مراکز خرید و بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته، تصاویر سودابه شناسایی شد؛ تنها در یک فقره، متهم با سوء استفاده از کارت عابر بانک حاوی رمز متعلق به یکی از مالباختگان اقدام به خرید میلیونی لباس در محدوده میدان هفت تیر کرده بود.

    سرهنگ محمد نادر بیگی رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر به خبرنگار مهر با اشاره به کاهش محسوس سرقت های جیب بری پس از دستگیری این 3 متهم، افزود: با انجام تحقیقات پلیسی، متهمان به ده‌ها فقره جیب بری اعتراف و در ادامه ده‌ها مالباخته نیز شناسایی و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند. از تمام مالباختگان به ویژه بانوانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو