فونیکسریمکسبهتام

سالی ۲۰۰ ساعت «عمر» تهرانی‌ها در ترافیک تلف می‌شود

عصر خودرو- رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اعلام اینکه ازدحام و شلوغی، نه تنها باعث افزایش ترافیک، تشدید آلودگی هوا، به مخاطره افتادن محیط زیست شهر تهران، ورود خسارات مالی و صدمات جانی به شهروندان شده بلکه موجب تلف شدن بخش قابل توجهی از وقت تهرانی‌ها در ترددهای روزانه شده است.

سالی ۲۰۰ ساعت «عمر» تهرانی‌ها در ترافیک تلف می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمد حقانی با بیان اینکه جمعیت ثابت شهر تهران حدود 9 میلیون نفر و تعداد سفرهای روزانه نیز بالغ بر 18 میلیون سفر است، گفت: با احتساب 20 دقیقه معطلی به ازای هر سفر در ترافیک، روزانه 6 میلیون ساعت وقت تهرانی‌ها در ترافیک تلف می‌شود.

    وی با بیان اینکه اگر این 6 میلیون اتلاف وقت را بر 9 میلیون جمعیت شهر تهران تقسیم کنیم سهم هر تهرانی در شبانه روز 40 دقیقه می‌شود ادامه داد: اگر ایام کاری سال را بدون احتساب روزهای جمعه و ایام تعطیل 300 روز کاری در نظر بگیریم، در هر سال 12 هزار دقیقه و به عبارتی 200 ساعت وقت شهروندان در ترافیک تلف می‌شود.

    حقانی با بیان اینکه تراکم ترافیک تهران در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول بیشتر است و با توجه به افزایش ترافیک و تشدید آلودگی هوا، زندگی در این کلانشهر در فصول پاییز و زمستان از بهار و تابستان دشوارتر می‌شود اظهار کرد: متاسفانه  بدلیل تردد انبوه وسایل نقلیه شخصی ناشی از ناکارآمدی ناوگان حمل و نقل عمومی و مسائل و مشکلات ناشی از آن به معضلات زندگی در پایتخت دامن زده می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه اگر جمعیت شناوری که هر روز برای اشتغال و تحصیل وارد تهران می‌شوند و نیز مهاجران فصلی که در زمان و فصول مشخص از سال در تهران برای کار می‌آیند را به آمار جمعیت ثابت پایتخت اضافه کنیم این آمار به مراتب افزایش می‌یابد گفت: جمعیت تهران در ایام وسط هفته به  12 میلیون تردد در روز می‌رسد و این در حالی است که شهرهای دور و نزدیک در جهان از استانبول، کراچی و ... تا پکن و مسکو با مشکل ترافیک و اتلاف وقت شهروندان خود مواجه هستند اما واقعیت این است که در کمتر شهری در جهان عمر مردم به اندازه تهران تلف می‌شود. به عنوان نمونه در شهر لس آنجلس که به ترافیک سنگین معروف است مردم سالانه 90 ساعت از عمر خود را در ترافیک تلف می‌کنند.

    رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در پایان افزود: با تاکید بر اینکه این روزها ازدحام و شلوغی تهران به ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی محدود نمی‌شود و تقریبا از ساعت اولیه روز تا نزدیک نیمه شب شاهد ترافیک در معابر بزرگراهی و شریانی تهران هستیم و بدون تردید اگر این کلانشهر از سیستم حمل و نقل شهری پاسخگو و کارآمد برخوردار بود هرگز شاهد حضور این حجم از خودروهای شخصی در پایتخت نبودیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو