فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بروجرد:

تحریم کارخانجات خودروسازی را تعطیل کرد

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی از ۸ سال پیش و ناشی از اعمال تحریم‌ها بوده است.

تحریم کارخانجات خودروسازی را تعطیل کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، محمدرضا نعمت زاده  در حاشیه جلسه با فعالان حوزه سنگ استان لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید امروز خود از واحدهای صنعتی شهرستان‌های استان اظهار داشت: آنچه در این بازدیدها ارزیابی شد همه فعالیت‌ها رو به بهبود است و در رابطه با طرح رونق تولید در سال گذشته شرایط خوبی در استان وجود داشت.

    وی افزود: تقریباً تمام بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی همکاری خوبی در این زمینه داشتند و به‌رغم اینکه بانک‌های خصوصی در این استان و دیگر استان‌ها عملکرد ضعیفی داشته‌اند امیدواریم در سال جاری آن‌ها نیز فعالیت بیشتری داشته باشند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم صدور مجوز برخی طرح‌ها در صندوق توسعه ملی عنوان کرد: هفته آینده در تهران به‌اتفاق بانک‌ها و صندوق توسعه ملی جلسه‌ای به این منظور و در جهت نوسازی و بهسازی صنایع برگزار می‌شود.

    وی با اشاره به جلسه با تعدادی از نمایندگان سنگ‌بری‌های استان بیان کرد: درزمینهٔ کارخانجات سنگ‌بری و نساجی هدف ما نوسازی و توسعه این صنایع است که در راستای توسعه کار و صادرات و ایجاد پایانه صادراتی تبادل‌نظر شد و به‌زودی در این مورد تصمیم‌گیری خواهد شد.

    نعمت زاده قول داد مشکلات اعطای تسهیلات بانکی در جلسه هفته آینده تهران را پیگیری کند و تصریح کرد: برخی پروژه‌ها همچون فولاد ازنا به‌رغم دریافت تسهیلات سال‌ها در دولت گذشته متوقف بود و تلاش‌های بسیاری برای احیای این واحدها در سطح استان و تهران انجام شد و به این منظور ترخیص اجناس باقی‌مانده فولاد ازنا در گمرک تصویب شد.

    وی با اشاره به انعکاس برخی مطالب در خصوص تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی کشور در برخی رسانه‌ها گفت: تعطیلی این کارخانه‌ها از 8 سال پیش بوده و همه این‌ها ناشی از اعمال تحریم‌ها بوده و حتی توقف فولاد ازنا نیز به همین دلیل بوده و خوشبختانه با رفع تحریم این کارخانه‌ها مجدداً راه‌اندازی می‌شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعطیلی خودروسازی زاگرس بروجرد نیز خاطرنشان کرد: این شرکت با همکار کشور مالزی خود اختلافاتی دارند که درصدد رفع این اختلافات و ادامه همکاری‌ها هستیم و هم‌زمان این شرکت با شرکت‌های دیگر اروپایی و چینی در حال مذاکره است و امید است بتوانیم هرچه زودتر این صنعت خودروسازی را نه‌تنها به حالت قبلی بلکه بارونق بیشتر برگردانیم.

    وی با ابراز امیدواری از توسعه و رونق اقتصادی در سطح ملی  اظهارداشت: زاگرس پوش بروجرد اکنون فعالیت خوبی دارد که برای طرح توسعه آن پیگیری‌های لازم به‌منظور اعطای تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی انجام می‌شود.

    نعمت زاده همچنین قول مساعد داد برای نصب و تجهیز ماشین‌آلات خطوط تولید نساجی بروجرد با صندوق توسعه ارزی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو