فونیکسریمکسبهتام

ربیعی:

کارخانه لاستیک البرز با سیاست های دولت یازدهم احیاء شد

عصر خودرو- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارخانه لاستیک البرز از جمله واحدهای تولیدی بود که در نتیجه خصوصی‌سازی غلط در معرض نابودی قرار گرفت اما با سیاست های دولت یازدهم و همیاری کارگران این واحد احیاء شد.

کارخانه لاستیک البرز با سیاست های دولت یازدهم احیاء شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» و علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و محسن سرخو رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران صبح امروز با حضور در جمع کارگران کارخانه لاستیک البرز و اهدای شاخه گل به کارگران، به استقبال هفته کارگر رفتند.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از کارخانه تولید لاستیک البرز گفت: تلاش می‌کنیم امسال که به نام 'اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' نامگذاری شده است، مشکلات واحد‌های تولیدی را از جمله کمبود نقدینگی که مهمترین دغدغه است ، رفع کنیم.
    وی با اشاره به اینکه محصولات این کارخانه از بازار فروش خوبی برخوردار است، افزود: اگر حمایت‌های لازم از مدیریت کنونی کارخانه صورت گیرد، شاهد استمرار فعالیت‌ آن و واحد‌های مشابه و حفظ فرصت‌ها شغلی موجود خواهیم بود.
    ربیعی با تاکید بر اینکه دولت برای حفظ فرصت‌های شغلی از واحد‌های صنعتی حمایت می‌کند، افزود: با مساعدت مدیران سازمان تامین اجتماعی تاکنون برای 600 نفر از کارگران قدیمی لاستیک البرز حکم بازنشستگی صادر شده و در ازای این اتفاق تاکنون حدود 400 کارگر جدید جذب این واحد تولیدی شده‌اند.
    کارخانه لاستیک البرز( کیان تایر) که نخستین بار در سال 1337 و با نام بی. اف. گودریچ، فعالیت خود را در زمینه ساخت تایر خودرو آغاز کرده بود، هم اکنون بالغ بر 1100 کارگر دارد.
    به گفته کارگران، فعالیت این واحد تولیدی در سال‌های میانی دهه 80 و در نتیجه خصوصی سازی غلط، تا مرز انحلال پیش رفت اما در نتیجه هوشیاری کارگرانش اکنون به فعالیت خود ادامه می‌دهد. بر پایه این اظهارات، اکنون چند سالی است که مدیریت صنعتی از عهده مالک خصوصی آن سلب و به هیاتی مرکب از کارگران این واحد صنعتی واگذار شده است.
    در جریان این بازدید، نمایندگان این کارخانه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند تا از طریق کمک به رفع مشکل نقدینگی امکان ادامه فعالیت این واحد تولیدی را فراهم آورد.
    یکی از این کارگران با نشان دادن نمونه لاستیک‌های تولید شده این واحد صنعتی گفت: در یک سال گذشته توانستیم انواع لاستیک مورد نیاز خودروهای راهسازی را که پیش از این از طریق واردات تامین می‌شد، در این کارخانه تولید و در بازار مصرف عرضه کنیم.
    وی با بیان اینکه در همین مدت حدود 400 کارگر جدید به جمع کارگران این کارخانه افزوده و در مقابل 600 کارگر قدیمی بازنشسته شدند، گفت: مسئله اصلی ما تامین نقدینگی است. این کارخانه زمانی اولین واحد تولیدی لاستیک خودرو در منطقه خاورمیانه بود که با اشتباه مدیران گذشته تا مرز تعطیلی پیش رفت که خوشبختانه با اعتراضات صنفی کارگری از وقوع این اتفاق جلوگیری شد.
    ربیعی، محجوب و سرخو مهمان سفره صبحانه این کارگران بودند.
    به گزارش ایرنا، ربیعی ، محجوب و سرخود صبح امروز پیش از حضور در کارخانه لاستیک البرز، به ایستگاه آتش نشانی حسن آباد رفته و با کارکنان این واحد دیدار و گفت وگو کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو