فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۱۱ اردیبهشت ۹۶

تاثیر سهام جایزه خپارس بر افت دسته جمعی نمادهای گروه خودرو

عصر خودرو- امروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، گروه خودرو پرعرضه و سرخ پوش بود که عمدتا این جو منفی ناشی از قابل معامله شدن سهام جایزه خپارس بود، لذا شاخص گروه با افت ۴۳۸ واحدی معادل ۲.۲۵ درصد در مدار ۱۹ هزار و ۳۸ واحد ایستاد.

تاثیر سهام جایزه خپارس بر افت دسته جمعی نمادهای گروه خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در این روز سهامداران تعداد 206 میلیون سهام و حق تقدم از گروه خودرو به ارزش معاملاتی 28 میلیارد تومان در 14.8 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    امروز تحت تاثیر خبر تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی نسبت خریدار به فروشنده در نماد خودرو 1 به 2 بودکه نسبت مناسبی علی رغم جو منفی گروه بود، نهایتا خودرو با افت 1 درصدی در قیمت پایانی 279 تومان قرار گرفت.
    در این روز حقوقی خساپا حجم بالایی به میزان 18 میلیون خریدار بود درحالیکه سهم در حاشیه 3 درصد منفی و قیمت پایانی 128 تومان به کار خود پایان داد.
    علی رغم جو منفی گروه، نماد خنصیر به دلیل عدم کشف قیمت در روز قبل، بدون محدودیت نوسان باز شد  لذا طی یک روز 10 درصد بازدهی نصیب سهامدارانش کرد و در قیمت 399 تومان پایانی جایی گرفت.
    3 نماد قطعه سازی خموتور، خفنر و خدیزل نیز رشد قیمتی داشتند که خموتور در آستانه صف خرید شدن با رشد قیمتی در حاشیه مثبت کامل و قیمت پایانی 365 تومان امروز را به پایان برد.
    خفنر با صف خرید نزدیک 1 میلیونی و قیمت پایانی 401 تومان معادل 0.73 درصد رشد کرد درحالیکه قیمت معامله سهم 5 درصد رشد کرد، خدیزل نیز در حاشیه 1 درصد مثبت و قیمت 418 تومان متعادل و مثبت بود.
    در طرف مقابل نمادهای خکاوه و خپارس صف فروش سنگین به ترتیب 11 و 65.5 میلیونی در قیمت پایانی 114 و 108 تومان داشتند.
    صف فروش خپارس ناشی از آزاد شدن سهام جایزه سهامداران بود، در مجموع اکثرا نمادهای خودرویی معاملات منفی را تجربه کردند، در این بین نمادهای ختوقا،خوساز،خموتور وخلنت نیز که  در مدار مثبت قرار داشتند به تدریج افت کردند و صف خرید خفنر جمع شد.
    لذا گروه خودرویی درپی قابل معامله شدن حق تقدم ها نماد خپارس با معاملات منفی مواجه شد که صف فروش سنگین خپارس بر این مطلب صحه گذاشت.
    با این حال وضعیت کنونی گروه خودرو چندان بادوام نخواهد بود و مجددا شاهد اقبال بازار به این گروه خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو