فونیکسریمکسبهتام

امضا تفاهم نامه سایپا شیشه با دانشگاه آزاد اسلامی

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت سایپا شیشه از انعقاد قرارداد ساخت دستگاه تست قطعی المنت شیشه عقب خودرو با دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان خبر داد.

امضا تفاهم نامه سایپا شیشه با دانشگاه آزاد اسلامی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازسایپا نیوز، سید وحید مدنی با اعلام خبر فوق گفت: این طرح در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه همکاری های صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت های علمی کشور و به منظور رفع مشکل مربوط به قطعی المنت های شیشه عقب خودرو تعریف و پس از انجام مذاکرات و بررسی های لازم قرارداد منعقد شد .

    وی تصریح کرد: این طرح در چهار فاز کلی شامل :

    طراحی و برنامه ریزی محیط نرم افزار، پیاده سازی و طراحی سیستم سخت افزار، نصب و اجرای آزمایشی و در نهایت تکمیل و تحویل نهایی طرح خواهد بود .

    مدیرعامل سایپا شیشه در خصوص عملکرد این طرح افزود: در این طرح کنترل روی دمای شیشه از طریق دوربین های حرارتی مادون قرمز صورت می گیرد که ضمن داشتن دقت بسیار بالای اندازه گیری، زمان بسیار کمی (حداکثر تا 3 ثانیه) را معطوف آزمایش خواهد نمود. در این روش مدار گرمکن شیشه تحت آزمایش، از طریق منبع تغذیه فعال شده و سپس از طریق دوربین های مادون قرمز از شیشه عکس برداری می شود؛ عکس بدست آمده به رایانه منتقل شده و در آنجا توسط نرم افزار طراحی شده مورد بررسی و پردازش قرار گرفته و خطوطی را که دچار قطعی احتمالی می باشند با ذکر شماره خط به اپراتور اعلام می نماید .

    وی تاکید کرد: عمده ترین تفاوت این روش تست با روش های موجود، انجام تست در شرایط عملکرد واقعی، سرعت و دقت بالای آن و حداقل دخالت نیروی انسانی می باشد .همچنین از قابلیت های دیگر این سیستم، ردیابی محصول، تهیه گزارش در مورد میزان محصول تولید شده و مقدار محصولات سالم و معیوب در مدت زمان خاص و ارسال گزارش به صورت سامانه پیامک و ایمیل برای مسئول مربوطه می باشد .

    مدنی گفت: مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای این طرح 5 ماه می باشد که پس از اجرای موفقیت آمیز آن،  امکان فروش آن به سایر شرکت های تولید کننده شیشه خودرو فراهم خواهد شد.

    وی تصریح کرد: شرکت سایپا شیشه پیش از این  نیز ساخت برخی از قطعات مورد نیاز ماشین آلات خود را با همکاری شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری آغاز نموده و در این زمینه از شرکت های پیشتاز گروه خودروسازی سایپا بوده است.

    مدنی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: که همکاری صنعت و دانشگاه منجر به شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای علمی و فن آوری کشور شده و هر یک بتوانند نقش خود را در توسعه صنعتی کشور به خوبی ایفا نمایند .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو