فونیکسریمکسبهتام

تقاضای نفت جهان تحت تاثیر حرکت هند و چین به سمت خودروهای الکتریکی

عصر خودرو- با توجه به اینکه میلیونها نفر در چین و هند طی یک دهه آینده به سمت خرید خودروهای الکتریکی خواهند رفت، تقاضای بنزین در آسیا ممکن است زودتر از آنچه که تصور می‌شود رو به افول بگذارد که یک تهدید خطرناک برای صنعت نفت خواهد بود.

تقاضای نفت جهان تحت تاثیر حرکت هند و چین به سمت خودروهای الکتریکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از رویترز، مقامات شرکت‌های نفتی و خودرویی می‌گویند، پالایشگاهها باید برای آینده ای که در آن بنزین، بزرگترین منبع درآمدشان، ارزان خواهد شد، آماده باشند.

    این تغییرات نتیجه سیاستگذاری ها در هند و چین خواهد بود، کشورهایی که دولت‌هایشان سعی دارند آلودگی شدید را کنترل، واردات بی رویه نفت را کاهش دهند و برای سهم بیشتر بازار رو به رشد خودروهای سبز رقابت کنند.   

    چین در نقشه راه خود که در ماه آوریل منتشر شد، اعلام کرد که خواهان اینست که تا سال 2025 خودروهایی با سوخت جایگزین دستکم یک پنجم از 35 میلیون دستگاه خودرویی که سالانه در این کشور فروخته می‌شود را تشکیل دهند.

    هند در حال بررسی اقدامات سخت گیرانه تری است و به گفته منابع دولتی و صنعتی، یک نهاد مطالعاتی دولتی در حال تهیه پیش نویس طرح‌هایی برای حمایت از الکتریکی کردن تمام خودروها در هند تا سال 2032 است.

    ویلکو استارک، معاون بخش استراتژی و برنامه ریزی محصول شرکت خودروسازی دایملر(مالک مرسدس-بنز) می‌گوید: ما شاهد یک تغییر مسیر آشکار به سمت خودروهای الکتریکی هستیم. این حرکت تحت تاثیر قوانین است. بنابراین خودروهای الکتریکی در حال آمدن هستند.

    دایملر معتقد است، خودروهای الکتریکی تا سال 2025، حدود 15 الی 20 درصد کل فروش خودرو در جهان را تشکیل خواهند داد و دستکم 10 درصد فروش نیز مربوط به خودروهای هیبریدی خواهد بود. 

    خودروهای الکتریکی در حال حاضر کمتر از دو درصد خودروهای موجود در سطح جهان را تشکیل می‌دهند و هرگونه رشد سریع تر از انتظار در این آمار روی تقاضای نفت و فرآورده های پالایش شده در جهان تاثیرگذار خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو