فونیکسریمکسبهتام

این هنرجویان قادرند تعمیرات تراکتور را انجام دهند

معرفی رشته «مکانیک تراکتور و تیلر»

عصر خودرو- هدف از برگزاری رشته «مکانیک تراکتور و تیلر»، تربیت نیروی کار متخصص است که بتواند تعمیرات تراکتور را انجام دهد.

معرفی رشته «مکانیک تراکتور و تیلر»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،‌ رشته «مکانیک تراکتور و تیلر» در زمینه کشاورزی از گروه کشاورزی و غذا قرار دارد.

    *معرفی رشته

    تراکتور یکی از معمول‌ترین ماشین‌های کشاورزی است که هدف از برگزاری این رشته، تربیت نیروی کار متخصص است که بتواند تعمیرات تراکتور را انجام دهد.

    *سطح آموزشی مهارت‌ها

    هنرجویان در این رشته علاوه بر گذراندن دروس عمومی، دو استاندارد مهارت شغلی را گذرانده و در انتهای هر استاندارد توانایی‌های زیر را به دست می‌آورند:

    1ـ استاندارد مکانیک تراکتور: با موتور تراکتور و دستگاه‌های مربوط به آن آشنا می‌‌شوند و علاوه بر آن، در ارتباط با سیستم انتقال قدرت و هیدرولیک تراکتور آموزش می‌بینند.

    2ـ استاندارد تعمیر موتور تراکتور: این استاندارد شامل فلزکاری، سرویس و نگهداری تراکتور، رانندگی تراکتور و تعمیر دستگاه‌های تراکتور است.

    *آینده تحصیلی و شغلی

    هنرجویان پس از اتمام تحصیل می‌توانند در مقطع کاردانی در دانشگاه علمی ـ کاربردی و دانشگاه آزاد در رشته مرتبط ادامه تحصیل دهند، همچنین با سه ساله شدن دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی نیز در رشته‌های مرتبط ادامه تحصیل دهند.

    آینده شغلی: تعمیرکاران تراکتور ممکن است در تعمیر موتورهای دیزلی به کار گرفته شوند، اما بیشترین فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی و راه‌سازی است و بهترین فرصت شغلی آنها ایجاد تعمیرگاه در مناطق و بخش‌هایی است که کشاورزی در آنجا رونق دارد.

    * ساعت آموزش

    رشته «مکانیک تراکتور و تیلر» دارای 109 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت دروس عمومی، 58 ساعت شایستگی‌های فنی و 9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

    استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «مکانیک تراکتور متشکل از 4 واحد نظری و 13 واحد عملی»، «تعمیر موتور تراکتور متشکل از 7 واحد نظری و 21 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط