فونیکسریمکسبهتام

تمرکز خودروسازی ژاپن بر صادرات

عصر خودرو- بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده خودرو اغلب کشورهایی پیشرفته و صنعتی هستند که سهم قابل‌ توجهی در بازارهای خرید و فروش اتومبیل در جهان دارند.

تمرکز خودروسازی ژاپن بر صادرات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از تعادل ،طبق گزارش‌های به دست آمده، کشورهای عربی، ترکیه و روسیه از مهم‌ترین بازار کشورهای صادرکننده خودرو به‌شمار می‌روند. به نظر می‌رسد، وضعیت اقتصادی عربستان و امارات باعث شده که بازار مناسبی برای خودروسازان مطرح جهان ایجاد کنند. از طرفی در کشورهایی مانند روسیه و ترکیه، افزایش تقاضای برای خرید خودروهای خارجی، آنها را تبدیل به مهم‌ترین گزینه‌های صادرات برای خودروسازان کرده است.

    در گزارش تحلیلی به دست آمده عربستان، امارات، ترکیه و روسیه به عنوان 4کشور هدف برای خودروسازان بزرگ جهانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در این آمار به میزان محبوبیت خودروهای خارجی در کشورهای نام ‌برده، پرداخته شده است.

    آن طور که این گزارش مشخص کرده، خودروسازی ژاپن در میان کشورهای واردکننده خودرو محبوبیت قابل‌ توجهی دارد. ژاپن از بزرگ‌ترین خودروسازان است که علاوه بر واردکننده بودن، مهم‌ترین صادرکننده خودرو در جهان نیز به‌شمار می‌آید. این کشور در صادرات خودرو به کشورهای عربی، ترکیه و روسیه، جایگاه نخست را کسب‌ کرده و به نظر می‌رسد مهم‌ترین متقاضیان خودروهای ژاپنی این 4کشور هستند؛ چراکه در میان صادرکنندگان جهانی، ژاپن پس از آلمان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در واقع بیشترین حجم صادرات خودرو ژاپن در میان کشورهای جهان به این4 کشور تعلق دارد. آن طور که در این گزارش آمده، ارزش صادرات خودرو از ژاپن به کشورهای هدف 6.6 میلیارد دلار در سال 2016 اعلام شده است. آن طور که در گزارش‌ها آمده در میان سایر کشورهای جهان، بیشترین حجم از صادرات خودرو ژاپن به امریکا صورت می‌گیرد. این درحالی است که امریکا دومین صادرکننده بزرگ خودرو به عربستان، امارات، ترکیه و روسیه شناخته شده است. طبق آمار در سال 2016 ارزش صادرات خودرو از امریکا به کشورهای هدف، 4.93میلیارد دلار برآورد شده است. در میان کشورهای مشخص شده، عربستان و امارات از بزرگ‌ترین واردکننده کالاهای امریکایی به‌شمار می‌رود.

    طبق تحلیل به دست آمده، آلمان سومین کشوری است که بیشترین میزان صادرات خودرو به عربستان، امارات، روسیه و ترکیه را دارد. علاوه بر این بسیاری از گزارش‌ها حاکی از افزایش تقاضای خودروهای وارداتی در ترکیه بود. این افزایش تقاضا تا حدی شد که دولت این کشور در سال‌های گذشته تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی را افزایش داد؛ طرحی که بر قیمت محصولات خودروسازان آلمانی و بریتانیایی تاثیر چندانی نگذاشت. به نظر می‌رسد این موضوع سبب شده که ترکیه یکی از مهم‌ترین واردکنندگان خودروهای آلمانی به‌شمار بیاید. همان‌طور که آمار نشان می‌دهد در سال 2016 ارزش صادرات خودرو از آلمان به 4 کشور هدف نزدیک به 4.39میلیارد دلار برآورد شده است.

    خودروسازی کره، فعالیت خود را در 4دهه گذشته از یک‌ صنعت کوچک دولتی آغاز کرد و اکنون به یکی از بازیگران مهم خودرو در بازار جهانی تبدیل شده‌ و در میان کشورهای عربی، ترکیه و روسیه نیز خودروهای این کشور محبوبیت قابل‌ توجهی دارد. حجم صادرات خودرو از این کشور در سال 2016 نزدیک به 3.35میلیارد دلار برآورد شده است.

    در میان کشورهایی که صنعت خودروسازی دارند از چند دهه قبل، بریتانیا در سطح جهان همواره به طراحی و تولید خودروهای لوکس و اسپرت شهرت داشته است. بر این اساس با توجه به سلیقه مصرفی کشورهای عربی، ترکیه و روسیه، طبیعی به‌ نظر می‌رسد که در میان سایر کشورها رتبه پنجم را در صادرات خودرو به این کشورها به خود اختصاص داده است. ارزش صادرات خودرو بریتانیا به کشورهای هدف 2.02میلیارد دلار تخمین زده شد.

    با توجه به ارزش واردات خودرو در کشورهای هدف به نظر می‌رسد که این 5 کشور به ‌عنوان مهم‌ترین صادرکنندگان شناخته می‌شوند چراکه با اختلاف بسیاری از سایر کشورها قرار گرفته‌اند.

    پس از این 5 کشور نام اسپانیا، چک، چین، ایتالیا و فرانسه در میان بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودرو در کشورهای هدف دیده می‌شود.

    این روزها صنعت خودروسازی به عاملی برای رشد اقتصادی تبدیل شده است. این صنعت محرک صنایع مختلفی مانند فولاد، آهن، آلومینیوم، پلاستیک، شیشه، منسوجات، تراشه‌های رایانه‌یی، لاستیک و موارد مشابه است. در نتیجه دولت‌ها برای صنعت خودرو اهمیت ویژه‌یی قائلند و بخشی از درآمدهای ملی آنها نیز مرهون صنعتگران و قطعه‌سازان این حوزه است بنابراین تمامی دولت‌ها در مواقع بحران از این صنعت حمایت ویژه می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو