فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار لوازم یدکی انواع موتورسیکلت

جراحی موتور به چه قیمتی؟

عصر خودرو- در این مطلب قصد داریم بازار قطعات یدکی انواع موتورسیکلت را زیر ذره بین این شماره ببریم؛ بازاری که در کف آن موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی شهری را حمایت می‌کند و در قسمت‌های لوکس و البته زیر‌زمینی آن مختص موتورهای سنگین است.

جراحی موتور به چه قیمتی؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این بازار متنوع اجناس مختلف با برندهای متنوع به چشم می‌خورد که سعی داریم در این مقاله تحلیل کوتاهی از آنها داشته باشیم. همچنین سعی خواهیم داشت با ارائه قیمت‌های حدودی از این بازار شما را از وضعیت کنونی این بازار مطلع کنیم. همراه ما باشید.

    در کف بازار چه می‌گذرد؟
    همانطور که پیش‌تر گفتیم کف بازار قطعات یدکی این وسیله نقلیه دوچرخ را لوازم جانبی موتورهای 125‌سی‌سی شهری و معمولی تشکیل می‌دهد. در این قسمت از بازار تنوع لوازم برای موتورسیکلت‌های CG و CDI به حدی است که در نگاه اول گمراه می‌شوید. قیمت‌ها اغلب ارزان بوده و عموما لوازم ساخت کشور چین نصیب شما خواهد شد. لوازم اساسی نظیر طوقه، قاب زنجیر، طلق، زین و .... گرچه ساخت ایران هستند ولی کیفیت آنها دلچسب نیست. لوازم موتوری نیز در بهترین حالت ساخت کشور تایوان است که اغلب توجه اسکوترسواران و موتورهای ویو را به خود جلب می‌کند. خالی از لطف نیست که گفته شود با گشایش تحریم‌ها قطعات یدکی این موتورسیکلت‌های ارزان‌قیمت به صورت محدود از ژاپن و کره جنوبی نیز به کشور وارد می‌شود اما با توجه به قیمت بسیار بالا خرید آنها به‌صرفه نیست. زنجیر چرخ‌های هوندا در حال حاضر  قیمتی بین 25 تا 40 هزار تومان دارند و طوقه‌های سیم پره‌دار با قیمتی در حدود 30 هزار تومان به فروش می‌رسند. گفتنی است قطعات پر‌مصرف دیگری نظیر لنت به قیمت 12.000 تا 30.000، روغن موتور 10.000 تا 35.000، لامپ چراغ جلو و عقب 5.000 تا 10.000، سیم کلاچ 5.000 تومان و ... به فروش می‌رسند.

    قطعات گران برای موتورهای گران‌قیمت
    اما در آن سوی بازار فروشندگان قطعات یدکی موتورسیکلت‌های سوپربایک، کراس،‌ هارلی و ...‌ قرار دارند که با وجود نبود نمایندگی‌های رسمی خدمات پس از فروش حضوری بسیار پر‌رنگ در این بازار دارند. در این قسمت از بازار گر‌چه قطعات اکثرا به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند و هیچ مرجعی روی قیمت‌گذاری‌ها نظارت ندارد اما همچنان مشتری‌های پر و پا قرص خود را دارد. دوبی و دوحه در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان این قطعات هستند و در این بازار به عنوان واسطه شناخته می‌شوند. این لوازم یدکی اغلب اصل هستند و پروسه تحویل آنها بین یک هفته تا 2 ماه با توجه به نایاب‌بودن قطعه مورد نظر شما طول می‌کشد. گذشته از همه این موارد گفتنی است بازار لوازم جانبی پیرامون اینگونه موتورها نیز بسیار داغ است و اغلب مالکان موتورهای سنگین برای تهیه لوازمی چون لباس‌های مخصوص، کلاه، دستکش و ...‌ به این بازار مراجعه می‌کنند.
    این تجهیزات علاوه بر زیبایی، از جان و سلامتی راننده محافظت می‌کند، اما قیمت‌ها در بازار به نحوی است که در اغلب موارد موتورسوار از جان خود گذشته و بدون خرید تجهیزات کامل و استاندارد موتورسواری می‌کند. کیفیت الحق و الانصاف در اجناس گران‌قیمت این بازار موج می‌زند و در بیشتر موارد مشتری به گارانتی و خدمات پس از فروش احتیاجی پیدا نمی‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو