فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل زامیاد:

فضای تپه ای بسیار از شهرهای کشورمان مانعی برای توسعه خودروهای برقی است

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی زامیاد گفت: بستر لازم برای توسعه حضور خودروهای برقی در کشور فراهم نبوده و فضای تپه ای بسیاری شهرها و مناطق کشورمان مانعی بزرگ بر سر راه تحقق این مهم است.

فضای تپه ای بسیار از شهرهای کشورمان مانعی برای توسعه خودروهای برقی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «فریدون حمیدی» افزود: به عنوان نمونه اتوبوس برقی در شهر تهران در محدوده میدان شهدا که دارای سطحی صاف بود اجرایی شد و در مسیر پرترافیک و پرمسافری همچون راه آهن- تجریش اجرایی نشد و بطور کلی تردد خودروهای برقی در شیب و ارتفاع با مشکلاتی همراه است.
    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خودروهای هیبریدی اما به نوعی خودروهای بنزینی اند که حرکت خود را با بنزین آغاز و در ادامه حرکت با توان گشتاوری چرخ ها می توانند از برق خودرو استفاده کرده یا ژنراتور خود را شارژ کنند؛ هرچند برای خودروهای سنگین کار کمی پیچیده می شود.
    وی خاطرنشان کرد: شرکت زامیاد در این زمینه به دنبال حرکت تدریجی است و بر اساس نیاز بازار اقدام خواهد کرد.
    حمیدی ادامه داد: محصولاتی که این شرکت به دنبال حضور آنها در بازار ایران است، تولیدات اروپای غربی بوده و قیمت های بالاتری نسبت به نمونه های مشابه خواهند داشت.
    وی گفت: هرچند در عرصه قیمت عرصه را به رقیبان خواهیم باخت، اما در کیفیت جلوتر خواهیم بود و هیچ رقیبی برای خود متصور نیستیم.
     پیش تر مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی وزارتخانه برای استفاده از پنج هزار دستگاه تاکسی، 500 تا هزار دستگاه اتوبوس و 10 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در صورت تصویب دولت خبر داده بود.
    همچنین «هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرده بود: وزارت نیرو با توسعه کاربرد خودروهای برقی کاملا موافق است و در این زمینه انجام هر گونه کمک و مساعدت را مورد توجه قرار خواهد داد.
    به گفته این مقام مسئول، وزارت نیرو درخصوص ایجاد زمینه لازم برای تامین انرژی برق مورد نیاز این خودروها در منازل مسکونی یا محیط های عمومی آمادگی دارد.
    وی بیان داشت: اگر شهرداری یا سایر مراجع ذی ربط مبادرت به ساخت جایگاه های سوخت رسانی برق و مکان های شارژ خودروها کند، وزارت نیرو آمادگی دارد تا نسبت به تامین انرژی مورد نیاز اقدام لازم را به انجام برساند.

    ** اتوبوس، ون و مینی بوس
    این مقام مسئول اظهار داشت: برنامه شرکت زامیاد، تولید اتوبوس هایی است که ظرفیت ساخت داخل آنها تا بیش از 40 درصد باشد تا بتوانیم از تعرفه های گمرکی مناسب بهره ببریم؛ این فرآیند کمی زمانبر است.
    وی اضافه کرد: برای امسال 20 دستگاه اتوبوس از سوی این شرکت سفارش داده شده تا نمونه زنی و تست شوند و سپس به دنبال مدیریت ساخت داخل آنها هستیم.
    مدیرعامل زامیاد تصریح کرد: از آغاز امسال پروژه توسعه ون و مینی بوس را اجرایی کردیم و امروز قادریم ون یورو4 به بازار ارائه کنیم.
    وی از برنامه ریزی برای عرضه 300 دستگاه ون به بازار طی دو تا سه ماه آینده خبر داد که شامل ون مسافری و ون مخصوص معلولان می شود.
    حمیدی همچنین از مذاکره قیمتی با طرف خارجی برای ورود مینی بوس های جدید خبر داد و گفت: تمایل داریم قرارداد به گونه ای باشد تا در آینده بتوانیم داخلی سازی آن را افزایش داده و قیمت نهایی آن را منطقی کنیم.
    وی خاطرنشان کرد: در این صورت مینی بوس امسال به بازار عرضه خواهد شد، اما اتوبوس های جدید را سال آینده در برنامه داریم.
    اقتصام ** 3065 ** خبرنگار: محمد ملک دار ** انتشار:مرضیه فاتحی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو