فونیکسریمکسبهتام

بازدید اعضای شورای شهر تهران از خط ۷ مترو

عصر خودرو- اعضای شورای شهر تهران از خط هفت مترو تهران بازدید و مسیر میدان صنعت تا ایستگاه بسیج را با مترو سفر کردند.

بازدید اعضای شورای شهر تهران از خط ۷ مترو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری آنلاین، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران از همه اعضای شورای شهر تهران دعوت کرد تا امروز چهارشنبه رأس ساعت 8صبح در میدان صنعت حاضر شوند و با هم بازدیدی از خط 7داشته باشند تا هرگونه ابهام درمورد نواقص احتمالی این خط برطرف شود.

    چمران به بازدید از مرکز کنترل مترو خط هفت همزمان با بازدید از این خط اشاره کرد و ادامه داد: در این بازدید مسئولین مترو نشان دادند که چرا تمام ایستگاهها افتتاح نشده است، توضیحات لازم در خصوص هواکش های مترو بیان شد و راه اندازی هواکش ها و ضرورت راه اندازی دیگر هواکش ها به صورت عینی و حضوری توضیح داده شد ضمن اینکه تعداد پست های برق مورد نیاز و تعداد مورد بهره برداری نیز عنوان شد و بازدید از آن صورت گرفت. اکنون 9 ایستگاه دیگر در این خط افتتاح نشده است امیدواریم هرچه سریعتر این ایستگاهها راه اندازی شود.

     

    توضیحات چمران درباره خط 7 مترو

    مهر نوشت: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به طول 27 کیلومتری خط 7 از اتوبان بسیج تا میدان بسیج سپس میدان کتابی و بعد میدان پونک گفت: این خط یکی از خطوط پرتردد مترو خواهد بود و امروز نیز حجم زیادی از مسافر را جابه جا می کند که امیدواریم تعداد بیشتری قطار وارد این خط شود.

    وی در ادامه گفت: وجود نقص در سیستم برق، سیستم مخابرات و فیبر نوری بود که همه می دانیم تا سیستم برق قطار متصل نباشد اصلا قطار حرکت نمی کند و یا بدون سیستم مخابرات نمی توان قطار را کنترل کرد.

    رئیس شورای شهر تهران گفت: قطار نیز به مانند هواپیما دارای چک لیستی است و تا زمانی که موارد لازم مورد تائید قرار نگیرد اجازه حرکت به آنها داده نمی شود و اینگونه بازدید های کارشناسی بر همین اساس و برای شناسایی و برطرف کردن مشکلات و موضوعات بوده است.

    چمران با بیان اینکه برخی موضوعات نیز بنا به شرایط و نیازهای خط تکمیل می شود گفت: موضوعی در خصوص عدم نصب دوربین ها مطرح شده بود که این نصب بر روی سوزن های که کار می کنند باید انجام شود در بازدید مشخص شد که این دوربین ها نصب شده است.

    رئیس شورای شهر تهران در خصوص هواکش های خط 7 گفت: بین هر دو ایستگاه در این خط یک هواکش تعبیه شده است و راه اندازی آنها بر اساس نیاز انجام شده است.

    چمران در ادامه گفت: تعداد هواکش های نصب شده هم بر اساس تعداد کم رفت و آمد قطارها در حال حاضر محاسبه شده است و با افزایش تعداد مسافرت ها هواکش های دیگر نیز وارد مدار خواهند شد.

    وی در ادامه ایده آل سرفاصله حرکت قطار ها برای ما 2.5 دقیقه است گفت: با توجه به زیاد بودن سرفاصله حرکت قطارها هم اکنون سیستم ها بر همین اساس و حتی برای سرفاصله هایی کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند که البته با ورود ناوگان و کاهش زمان سرفاصله حرکت قطار ها این سیستم ها ارتقا یافته و برای شرایط استفاده تنظیم می شوند.

    رئیس شورای شهر تهران گفت: حرکت قطار و مسافر گیری در مترو باید شرایط اولیه ای را داشته باشد و تا این شرایط فراهم نشود مترو قادر به حرکت نخواهد بود.

    ایسنا هم در این باره نوشت: مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طول خط 7 مترو 27 کیلومتر با 22 ایستگاه است. قرار است این خط یک بخش توسعه ای داشته باشد که این خط را به منطقه 5 برساند. به این صورت که با گذر از روی روددره کن به دانشگاه آزاد حصارک می رسیم. اگر این طرح توسعه ای اجرا شود طول این خط به 32 کیلومتر می رسد. در حال حاضر 22 کیلومتر آن با 7 ایستگاه به بهره برداری رسیده و به‌زودی ایستگاه بریانک نیز اضافه می شود،

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: زمان افتتاح خط 7 مترو در تاریخ هفتم تیرماه نامه‌هایی از سوی مدیر تجهیزات مترو به دکتر احمدی بافنده ارسال می‌شود و پاسخ تمام مواردی که برخی از دوستان شورا به عنوان نواقص خط 7 به آن اشاه می کنند؛ داده شده است. به عنوان مثال در بخش سیگنالینگ مترو، پست فشار قوی و... جواب می‌دهد. من صلاح نمی دانم که این نامه ها را به رسانه ها بکشانم و وقت مردم گرفته شود. رد و بدل کردن این نامه ها در مترو امری عادی است.

    چمران در خصوص ایمنی خط 7 مترو تهران گفت: ایمنی به موضوع استاندارد باز می گردد و حوادث جایگاه دیگری دارند.

    چمران: خط 7 یکی از مدرنترین و مکانیزه ترین خطوط مترو است

    واحد مرکزی خبر نوشت: مهدی چمران،‌ رئیس شورای اسلامی شهر تهران درجریان این بازدید گفت: مشکلات بیان شده درخصوص خط 7 متروی تهران، چک لیست پیش از بهره برداری مترو بود. از اعضایی که با سخنانشان موجب دلواپسی شهروندان شده بودند خواست از مردم عذرخواهی کنند. خط 7 یکی از خطوط پرتردد مترو خواهد بود و امروز نیز حجم زیادی از مسافر را جابجا می کند که امیدواریم تعداد بیشتری قطار وارد این خط شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط