فونیکسریمکسبهتام

پلیس، پارکبان‌ها را جمع می‌کند

عصر خودرو- یک سال پس از اعلام ممنوعیت فعالیت پارکبان‌ها و هشدار به مردم درباره عدم پرداخت پول به پارکبان‌ها، رئیس پلیس تهران بزرگ با تأکید براینکه شغلی به نام پارکبان نداریم، دریافت هرگونه وجه از مردم برای پارک خودرو در معابر اصلی و فرعی شهر را غیرقانونی دانست.

پلیس، پارکبان‌ها را جمع می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری، سردار حسین ساجدی نیا گفت: در بیشتر خیابان‌های اصلی تهران، دستگاه‌های پارکومتر نصب و راه‌اندازی شده و دریافت وجه از رانندگان برای پارک خودرو در محدوده‌های مشخص نیز به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود. وی با تأکید براینکه شهروندان از پرداخت هرگونه وجه به افرادی تحت عنوان پارکبان خودداری کنند، اظهار کرد: شهروندان تهرانی درصورت مشاهده این موارد مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یا مأموران راهور گزارش کنند. سردار ساجدی نیا درخصوص اینکه مرجع قانونی برخورد با تخلف پارکبان‌ها کیست، گفت: اولویت برخورد با پارکبان‌ها، مأموران پلیس راهور و کلانتری‌ها هستند.

    روزانه 20میلیون سفر شهری در تهران انجام می‌شود که 40درصد آن را خودروهای شخصی انجام می‌دهند اما در پایتخت تنها 970هزار جای پارک برای خودروهای شخصی وجود دارد. از سویی براساس آمارهای اعلام شده، 550پارکبان در سطح شهر فعالیت دارند که به گفته مقامات شهرداری و پلیس تهران فعالیت این افراد برای اخذ وجه غیرقانونی و خلاف است.

    مازیار حسینی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران 2هفته پیش برای بارچندم فعالیت پارکبان‌ها برای اخذ وجه بابت پارک خودرو در سطح معابر شهر تهران را غیرقانونی عنوان کرده و گفته بود برای برخورد با این تخلف با دستگاه قضایی هماهنگی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط