فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه‌های خودرو به حاشیه می‌روند

حضور دوجانبه نمایندگی‌ها در بازار

عصر خودرو- در حالی به گفته برخی از دست‌اندرکاران بازار خودرو، بازار در مردادماه نیز با رکود روبه‌رو است که به‌نظر می‌رسد فعالیت دوجانبه نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز موجب کاهش معاملات در بازار خودرو شده است.

حضور دوجانبه نمایندگی‌ها در بازار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد،  بازار خودرو در مردادماه هر سال به‌واسطه افزایش تقاضا روزهای پررونقی را دنبال می‌کند؛ با وجود این مردادماه امسال برای نمایشگاهداران خودروی پایتخت خالی از هر گونه تقاضای خرید است؛ به‌طوری‌که فعالان بازار از عنوان رکود برای شرح وضعیت کنونی خود استفاده می‌کنند. اما در شرایطی نمایشگاهداران خودروی پایتخت از کاهش معاملات در بازار گلایه دارند که تولید و فروش در شرکت‌های خودروساز روند خوبی دارد؛ دلیل این مدعا نیز تقاضای بالا و رفت و آمد مشتریان در نمایندگی‌های فروش شرکت‌های خودروساز است. به اعتقاد برخی از دست‌اندرکاران بازار بخش مهمی از این رفت و‌آمدها به فروش خودروهایی مربوط می‌شود که خودروسازان به تعداد بالا در اختیار نمایندگی‌ها قرار می‌دهند و نمایندگی‌ها نیز در مقابل، خودروهای دریافتی را مطابق با میل و روش موردنظر خود به‌فروش می‌رسانند. به‌عبارت بهتر، طبق این معامله، نمایندگی‌ها اقدام به خرید محصول از خودروسازان در رقم‌های بسیار بالا (مثلا دویا سه میلیارد تومان) کرده و محصولات دریافتی را با سلیقه خود و خارج از سیستم فروش خودروسازان، به مشتریان واگذار می‌کنند، بنابراین نمایندگی‌ها به‌نوعی بخشی از فعالیت بازار را نیز به عهده دارند.

    ثبات در بازار داخلی‌ها

    به بازار برویم و ببینیم اوضاع قیمت‌ها در هفته جاری به‌چه شکل بوده و چه افت و خیزی در نمودار قیمتی خودروها رخ داده است. آن‌طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 38 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که نشان از افزایش 200 هزار تومانی قیمت این خودرو طی هفته جاری دارد. در این بین اما مدل صندوقدار این خودرو هم‌اکنون 39 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که از ثبات قیمت آن در هفته جاری حکایت می‌کند. همچنین پژو 207 نیز که فعلا تنها در مدل دنده‌ای روانه بازار شده، 43 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. هر چند نام این محصول در لیست خودروهای تولیدی خرداد نبود، اما در گزارش کیفی تیرماه این خودرو به لیست ارزیابی کیفی خودروها وارد شد. آن‌طور که فعالان بازار روایت می‌کنند، در حال حاضر پراید مدل 131 که تغییر خاصی در قیمت آن طی هفته جاری ایجاد نشده، قیمتی برابر با 21 میلیون و 100 هزار تومان دارد. مدل 111 (پرایدهاچ‌‌بک) نیز 21 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که از ثبات قیمت این خودرو حکایت دارد. از بازار تیبا هم خبر می‌رسد که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 25 میلیون و 500 هزار تومان دارد؛ بنابراین تیبا ثبات قیمت را طی هفته جاری تجربه کرده است. در این میان تندر-90‌ها نیز هفته‌ای آرام را به انتها رسانده و تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده‌اند. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر تندر-90 مدل E2 پارس‌خودرو قیمتی برابر با 42 میلیون و 500 هزار تومان دارد؛ این در حالی است که مدل ایران خودرویی آن حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر به دست مشتریان می‌رسد. هر دو خودرو در مقایسه با هفته گذشته تغییر قیمت خاصی را به خود ندیده‌اند. همچنین پارس‌تندر نیز قیمتی برابر با 42 میلیون و 900 هزار تومان دارد که نشان می‌دهد این محصول در مقایسه با هفته گذشته، تغییر قیمتی تجربه نکرده است.فعالان بازار اما در مورد تندر-90 اتومات هم عنوان می‌کنند که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 49 میلیون تومان دارد و این یعنی تغییری در قیمت آن حاصل نشده است. همچنین ساندرو نیز که عضوهاچ‌‌بک خانواده تندر-90 به‌شمار می‌رود، در حال حاضر قیمتی برابر با 53 میلیون و 300 هزار تومان در بازار دارد که این موضوع از ثبات قیمت خودروی مدنظر در بازار حکایت می‌کند. اما به گفته فعالان بازار، پژو 405 هم‌اکنون حدود 30 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد که نشان‌دهنده ثبات قیمت این خودرو طی هفته جاری است. آنگونه که به‌نظر می‌رسد کاهش عرضه این خودرو موجب افزایش قیمت اندک آن در بازار شده است. از بازار سمند EF7 هم خبر می‌رسد این خودرو در حال حاضر حدود 32 میلیون تومان به فروش می‌رسد، با این حساب، قیمت این خودرو طی هفته جاری تغییرات قیمت را به خود ندیده است. نمایشگاهداران خودرو پایتخت اما در مورد دنا نیز عنوان می‌کنند که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 43‌ میلیون و 500 هزار تومان دارد؛ بنابراین تغییر خاصی در مقایسه با هفته گذشته نداشته است. از بازار پژو پارس نیز خبر می‌رسد که پارس معمولی قیمتی برابر با 36 میلیون و800 هزار تومان دارد که نشان می‌دهد این خودرو تغییرات قیمتی را به خود ندیده است.

     

    صعود قیمت برخی خودروهای وارداتی

    به بازار وارداتی‌ها برویم و ببینیم اوضاع قیمت در این بازار به چه شکل است؛ به گفته فعالان بازار خودروهای وارداتی برای دومین هفته با افزایش قیمت مواجه شده‌اند؛ دلیل این موضوع بسته بودن سایت ثبت‌سفارش است که در صورت عدم‌تجدیدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت روند افزایش قیمت آنها نیز همچنان ادامه‌ خواهد داشت.ببینیم نمودار قیمت این خودروها پس از صعود شدید، چه ارقامی را ثبت کرده است. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر برای خرید سانتافه باید 255 میلیون تومان هزینه کرد، که این موضوع نشان می‌دهد خودرو موردنظر حدود 5 میلیون تومان گران شده است. همچنین کیا اسپورتیج نیز که حدود 9 میلیون تومان افزایش قیمت داشته، در حال حاضر 195 میلیون تومان قیمت دارد.از بازار سوناتا هم خبر می‌رسد که مدل هیبرید این خودرو با افزایش 3 میلیون تومانی قیمتی برابر با 168 میلیون تومان دارد؛ در این بین اما سراتو 145 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین هیوندایی توسان نیز در حال حاضر با قیمتی برابر با 197 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این نشان‌دهنده افزایش 2 میلیون تومانی این خودرو طی هفته جاری است. هیوندایی النترا نیز با 8 میلیون تومان افزایش قیمت در حال حاضر 148 میلیون تومان قیمت دارد.به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، تویوتا کمری نیز در حال حاضر 250 میلیون تومان دارد و مدل RAV4 نیز 260 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو