فونیکسریمکسبهتام

تصادف شدید استیلی تا حد نزدیک‌شدن به خدا

عصر خودرو- شامگاه ۸ بهمن سال ۹۴ بود که حمید استیلی با خودروی هیوندایش با یک دستگاه پژو۲۰۶ تصادف کرد، حادثه‌ای شدید که منجر شد خودروی هافبک سال‌های نه‌چندان دور تیم ملی فوتبال ایران را به آهن‌پاره تبدیل کند و استیلی را به این باور برساند که مرگ خیلی به انسان‌ها نزدیک است.

تصادف شدید استیلی تا حد نزدیک‌شدن به خدا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران ، با او خاطرات زیادی داریم،‌ از گشودن دروازه تیم ملی فوتبال آمریکا در جام جهانی 1998 با گلی استثنایی، تا درگیری با محمد نوازی در شهرآورد 79... پسرکی که در محله چهارصد دستگاه نازی‌آباد تهران به دنیا آمد شاید روزی فکرش را هم نمی‌کرد که به یکی از خاطره‌سازترین فوتبالیست‌های تاریخ این مرز و بوم تبدیل شود. حمیدخان در ابتدای عمر فوتبالی‌اش با موتور برادرش خود را به محل تمرینات می‌رساند‌، پس از آن پیکانی با مدل 51 خرید تا بتواند با مسافرکشی علاوه‌بر تامین خرج و مخارجش خود را هم به محل تمرینات برساند. این روزها اما استیلی سوار برBenz s500 مشکی‌اش شاید به یکی از آرزوهای دوران جوانی هر پسری رسیده باشد. در ادامه گفت‌و‌گوی خواندنی خودرو پلاس با حمید استیلی را می‌خوانید.

      به نظر شما یک خودروی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    فکر می‌کنم که پایین بودن میزان مصرف سوخت و ایمنی بالای یک خودرو از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در خرید خودرو مد نظر قرار گیرد. هرچند در تهران که با ترافیک بسیار بالایی مواجه هستیم، باید عموم مردم فرهنگ استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی را مد نظر قرار دهند تا به وضعیت آلودگی هوا بیش از این دامن زده نشود.

      اما فوتبالیست‌ها همواره عادت دارند که خودروهای لوکس سوار شوند.

    هرچند که همه فوتبالیست‌ها خودروی لوکس سوار نمی‌شوند، اما عموماً در بین آن‌ها استفاده از خودروهای خوب رایج است. به هر حال چون فوتبالیست‌ها افرادی سرشناس در سطح جامعه هستند، مردم عادت دارند آن‌ها را با خودروهای مدل بالا ببینند.

      این یعنی بین فوتبالیست‌ها برای خودروی خوب سوار شدن رقابتی وجود ندارد؟

    این مسأله بدین معنا نیست که بین فوتبالیست‌ها چشم و هم‌چشمی وجود داشته باشد. عموم فوتبالیست‌ها از قشر ضعیف جامعه بوده‌اند که به دلیل شرایطی که در فوتبال به‌دست آورده‌اند به موقعیت مطلوبی رسیده‌اند و شاید یک روزی آرزو داشته‌اند خودروی خوب سوار شوند که در نهایت با ایده‌آل‌شدن وضعیت مالی‌شان به این آرزو رسیده‌اند.

      اولین خودرویی که خریداری کردید چه بود؟

    سال 68-67 با باشگاه پاس قرارداد داشتم و میزان قرارداد دو ساله‌ام به ازای هر سال معادل 70 هزارتومان امضا شد. در نهایت یک پیکان آجری مدل 51 خریدم که برایم 210 هزار تومان آب خورد و در ابتدای کار هم با آن مسافرکشی می‌کردم و هم سر تمرین می‌رفتم. این خودرو به دلیل وضعیت نامناسب لاستیک‌هایش همواره پنچر بود و در هوای گرم وضعیتش بدتر می‌شد بنابراین با اولین پولی که به دست آوردم لاستیک‌های آن را عوض کردم. بعد از آن تیم بهمن تشکیل شد و مدیرعامل باشگاه نمایندگی اپل را داشت و در آن زمان باشگاه به جای پرداخت مبالغ مالی به بازیکنان خودرو می‌داد. سه مدل خودرویی که به بازیکنان به جای رقم قراردادشان داده می‌شد مدل کورسا، آسترا و وکترا بودند که به من خودروی آسترا دادند.

      به رانندگی خود چه نمره‌ای می‌دهید؟ آیا تاکنون تصادف جدی نیز داشته‌اید؟

    در مجموع رانندگی‌ام خوب است اما سه بار تصادف کردم که شاید جزو تصادفات شدید به شمار می‌آیند. قرار بود با همان پیکان به سمنان سفر کنیم و 3 تا 4 نفر از دوستان همراه من بودند که یکی از آن‌ها علی‌اصغر مدیرروستا بود. در مسیر حدود 120 تا 130 کیلومتر سرعت داشتم که به ناگهان خودرو چپ کرد. خدا را شکر برای سرنشینان اتفاقی نیفتاد اما به خودروی‌مان خسارت جدی وارد شد. دومین مرتبه‌ای که تصادف کردم در جاده چالوس با یک سوزوکی به کوه اصابت کردم. ماشین خسارت دید و سرم به شیشه برخورد کرد. در این مسیر تنها بودم و خانواده‌ام در شمال به سر می‌بردند که قصد داشتم به آن‌ها بپیوندم. سومین باری که تصادف کردم یک خودروی Hyundai ix55 داشتم که ناگهان یک خودرو که از چراغ قرمز رد می‌شد با ماشینم شاخ به شاخ شد و تنها در این اصابت خودرو آسیب دید و خدارا شکر که برای خودم اتفاقی رخ نداد.

      به موتور نیز علاقه دارید؟

    قبل از اینکه ماشین بخرم موتور هوندا 125 داشتم. موتوری که متعلق به برادرم بود و با آن هم سر کار و هم به تمرین می‌رفتم. بسیاری از مواقع نیز با محمد خاکپور به محل تمرین می‌رفتیم. پس از آن‌که برای اولین بار خودرو خریدم دیگر موتور نداشتم و موتور هم سوار نشدم.

      علت اینکه فوتبالیست‌ها خودروهای خیلی خوب سوار می‌شوند چیست؟ شاید این مسأله به آن میزان که در میان فوتبالیست‌ها مهم است در میان سایر اقشار پردرآمد جامعه فراگیر نباشد.

    تمام مردم دوست دارند خودروی خوب سوار شوند و این مسأله تنها مربوط به فوتبالیست‌ها نیست. شاید بسیاری از فوتبالیست‌ها در کشورمان خودروهای لوکس سوار شوند، اما بعضاًً فوتبالیست‌هایی هستند که خودروهای ملی و معمولی سوار می‌شوند و تمایل چندانی به خودروهای لوکس ندارند.

      خرید کدام مدل خودرو در میان فوتبالیست‌ها رایج است؟

    اکثر بازیکنان ملی‌پوش خودروهای خوب سوار می‌شوند و عموماً خرید دو مدل Benz و BMW در بین بازیکنانی که به رده تیم ملی می‌رسند رایج است.

      در میان فوتبالیست‌های هم دوره‌ای شما کدام یک به خودرو علاقه بسیاری داشتند و خودروهای خود را تغییر می‌دادند؟

    علی دایی همواره خودروهای خیلی خوبی سوار می‌شد و پس از او کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی نیز به خودروهای خوب علاقه وافری داشتند.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو