فونیکسریمکسبهتام

موتورها هم مانند خودروها عوارض پرداخت کنند

توقف اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۲ ماه از زمانی که به شهرداری تهران مهلت داده بودیم که برای طرح ترافیک موتورسیکلت ها سازو کاری به شورا ارائه دهد، می گذرد و هیچ اقدامی در این زمینه نشده است.

توقف اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به نرخ طرح ترافیک برای شهر تهران، اظهار داشت: طبق لایحه ای که هر ساله شهرداری برای این طرح به شورای شهر ارائه می دهد نرخ آن در کمیسیون برابر شرایط شهر تصویب و در نهایت ابلاغ می شود.
    وی با اشاره به طرح پیشنهادی کمیسیون عمران و حمل و نقل برای دریافت عوارض ترافیک از موتورسیکلت ها، افزود: معتقدیم که یک موتورسیکلت 7 برابر یک خودرو آلودگی تولید می کند اما هیچ برخوردی با آن نمی شود به همین منظور کمیسیون حمل و نقل تصمیم گرفت که در طرح ترافیک برای موتورسیکلت ها هم محدودیت هایی در نظر بگیرد تا موتورسیکلت ها هم مانند خودروها عوارض پرداخت کنند.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای این موضوع به شهرداری تهران سه ماه فرصت دادیم که با پلیس راهنمایی و رانندگی راهکارهای اجرایی به محدوده طرح ترافیک را برای تصویب به شورا ارائه کند، یادآور شد: دو ماه از زمانی که به شهرداری تهران مهلت داده بودیم می گذرد و شهرداری برای این طرح هیچ ساز و کاری به شورا ارائه نداده است.

    قناعتی با بیان اینکه ما نمی دانیم که شهرداری تهران چه ساز و کاری برای این موضوع دیده و چه مبلغی برای طرح مشخص کرده است، گفت: در بند 6 مصوبه گذشته شورا تأکید شده بود که این امر باید مورد تصویب شورای شهر قرار بگیرد.

    وی با بیان اینکه هنوز از سوی شهرداری این ساز و کار برای اجرا به شورا ارائه نشده است، تاکید کرد: تا زمانی که این موضوع مصوبه شورا را نداشته باشد نمی تواند برای تایید نهایی به شورای عالی ترافیک برود به همین منظور هر گونه اقدامی در این زمینه غیرقانونی است.

    قناعتی گفت: نباید بدون فراهم کردن زیرساخت ها ثبت نام طرح ترافیک انجام شود و پروژه ای که مشخص نیست که چه زمانی به سرانجام برسد را آغاز کنیم.

    وی تاکید کرد: تا زمانی که شهرداری شیوه اجرا را تهیه نکرده و به شورا ارائه ندهد و از شورا مصوبه دریافت نکند این طرح قابل اجرا نیست.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری جدیدا ثبت نام از موتورسیکلت ها را انجام داده است، گفت: شهرداری اعلام کرده که ثبت نام ما به منظور جمع آوری اطلاعات است چراکه می خواهیم بدانیم چه تعداد موتورسوار کار و شرایط ترددشان در محدوده طرح ترافیک است.

    قناعتی ادامه داد: شهرداری تهران اعلام کرده که می خواهیم آماری از میزان تردد موتورسوارها در محدوده طرح ترافیک در دست داشته باشیم و بعد برای این آمار شرایط و راهکارهایی که می توانیم برای آن طرح ترافیک را لحاظ کنیم به شورا بیاوریم.

    وی اضافه کرد: ثبت نام شهرداری به منظور تایید این موضوع نیست و تنها زمانی تایید می شود که شهرداری تهران ساز و کار مناسبی به شورا ارائه دهد و بتوانیم موضوع را به نتیجه برسانیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو