فونیکسریمکسبهتام

مروری بر ۶ خودروی مفهومی مدرن سالهای اخیر

عصر خودرو: خودروهای مفهومی اغلب جالب و عجیب هستند ولی خودروسازان به دلایلی ترجیح می‌دهند که آنها را در برهه فعلی نسازند.

مروری بر ۶ خودروی مفهومی مدرن سالهای اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰:۰۰

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در این مطلب قصد داریم مروری بر 12 کانسپت مدرن که در سال 2017 و تا سال جاری میلادی معرفی شده اند داشته باشیم.

شاید ساخت خودروهای مفهومی در حال حاضر ممکن نباشد، اما خودروسازان از آنها برای دادن سرنخ به علاقمندان درباره افکار و ایده هایی که در سر دارند، استفاده می‌کنند  تا نشان دهند که در آینده چگونه فناوری باتریها، فناوری خودران و هوش مصنوعی صنعت خودرو را تغییر خواهد داد.

1-فولکس واگن: خودروساز آلمانی امسال خودروی خودران مفهومی خود را موسوم به "سدریک" در نمایشگاه ژنو معرفی کرد که این خودرو حتی بیشتر از یک ربات دستیار شخصی کارایی دارد. هوش مصنوعی فوق العاده "سدریک" محل پارک خود را پیدا می‌کند، بچه‌ها را از مدرسه برداشته و آنها را به گردش می برد و قادر است تا بسته‌های مربوطه را دریافت کند.

2- آی‌تریل توسط شرکت خودروسازی تویوتا در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد. این خودروی دو سرنشین به عنوان جایگزینی برای موتور سیکلت‌ها و وسایل حمل و نقل شهری طراحی شده است.

3- ایرباس: شرکت هواپیماسازی ایرباس با معرفی این خودروی پرنده مفهومی خلاقیتش را نشان داد. یک خودروی دو نفره الکتریکی که قادر است با کمک یک پهپاد به پرواز در بیاید. این خودرو موسوم به "پاپ آپ" 100 کیلومتر توان پرواز دارد."پاپ آپ" به راحتی می‌تواند از شاسی خودرو جدا شده تا پهپاد به آسانی بتواند اتاق را بلند کند. این پهپاد خودکار از هشت پره نیرو می‌گیرد.

4- فیات کرایسلر این خودروی مفهومی برقی را در نمایشگاه فناوری لاس وگاسCES  معرفی کرد. این خودرو زیبایی چشم نواز ندارد، چرا که دارای ابعاد بزرگ و مکعبی شکل است و سنگین به نظر می‌رسد اما ویژگی‌های فنی و داخلی بالایی دارد. این خودرو توانایی طی مسافت 400 کیلومتر با یک بار شارژ را دارد و در کمتر از 20 دقیقه بیش از 50 درصد شارژ می‌شود.

5- هوندا اولین عکس‌ها از خودروی مفهومی خود موسوم به "NeuV" را در ماه دسامبر گذشته منتشر کرد اما سرانجام در نمایشگاه "CES" به صورت رسمی از آن رونمایی کرد. جز اینکه این خودرو برقی و خودران است، جزییات چندانی درباره آن فاش نشده است. گفته می‌شود هوش مصنوعی "NeuV" قادر به درک احساسات راننده است تا تجربه رانندگی بهتری را در اختیار وی بگذارد.

6- آخرین خودروی مفهومی  ب ام و صرفا برای نشان دادن دیدگاه این خودروساز از آینده طراحی داخلی خودرو طراحی شده است. ایده این است که در عین برخورداری از یک خودروی خودران، شما بتوانید یک فضای داخلی بزرگ و راحت مانند منزل را در اختیار داشته باشید. در این خودرو حتی جایی به عنوان قفسه کتاب و یک صفحه نمایش بزرگ برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو