فونیکسریمکسبهتام

رقابت پنج هاچ بک مشهور دنیا در مسیر مستقیم

عصر خودرو: وب‌سایت carwow، ویدیوئی دیدنی از نبرد آئودی RS۳، فورد فوکوس RS، هوندا سیویک تایپ R، فولکس‌واگن گلف R و مرسدس‌بنز A۴۵ AMG در مسیر مستقیم منتشر کرده است.

رقابت پنج هاچ بک مشهور دنیا در مسیر مستقیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰
  • 1
  • رقابت پنج هاچ بک مشهور دنیا در مسیر مستقیم
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

به گزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت ، این وب‌سایت از سال 2010 آغاز به کار کرده است و به کاربران خود جهت خرید خودرو طبق نیاز و بازه قیمت مناسب و مقرون به صرفه کمک می‌کند. carwow بعضا ویدیوهایی از رقابت خودروها در کلاس مشابه با عنوان نبرد تن به تن منتشر می‌کند. در ویدیوی اخیر، پنج خودروی هاچ‌بک مشهور و ارزشمند در مسیر مستقیم به نبرد سرعت (Drag Race) می‌پردازند.

بازار امروز در بخش هاچ‌بک، خودروهای تازه، قدرتمند و مختلفی دارد. برای هر سلیقه‌ای حق انتخاب وجود دارد چراکه هات‌هچ‌های مختلف، از غول‌های پیست و هاچ‌بک‌های سریع که در استفاده روزمره هم کاربرد دارند، گرفته تا گزینه‌های کوپه اسپرتی ارزان‌تر، در این گروه دیده می‌شوند. پس انتخاب بهترین خوردو از این بخش، آسان نیست. در آزمایش سرعت در مسیر مستقیم، از یک سو، سلطان و قدرتمند‌ترین خودروی کلاس هاچ‌بک یعنی آئودی RS3 قرار دارد، از سوی دیگر فورد فوکوس RS با سیستم تمام چرخ محرک و قیمت به صرفه، رقابت می‌کند. هوندا سیویک تایپ R هم به عنوان گزینه محورجلو در جمع حاضر است. در ادامه نگاهی به مشخصات مختصر هر هاچ‌بک می‌اندازیم.
1- آئودی RS3

این هاچ‌بک با پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ پنج سیلندر خود، 395 اسب‌بخار قدرت و 480 نیوتن‌متر گشتاور تولید‌ می‌کند. قدرت حاصل از طریق سیستم انتقال 7 سرعته اتوماتیک دوئل کلاچ به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود. هاچ‌بک‌ آئودی RS3، در 4.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رسد. بدنه این خودرو از جنس فولاد و آلومینیوم است و 1510 کیلوگرم وزن دارد. این خودرو در زمان اولین عرضه حدود 56,479 دلار قیمت داشته است.
2- مرسدس‌بنز A45 AMG

هاچ‌بک مرسدس با پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی خود، 381 اسب‌بخار و 475 نیوتن‌متر گشتاور از طریق سیستم انتقال 7 سرعته اتوماتیک به همه چرخ‌ها منتقل می‌کند. این مرسدس‌بنز در 4.2 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت می‌رسد و در ادامه بیشینه سرعت 270 کیلومتربرساعت را رقم می‌زند. مرسدس A45 AMG حدود 50,257 دلار قیمت دارد.
3- هوندا سیویک تایپ R

هاچ‌بک هوندا با پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی قادر است 306 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که از طریق سیستم انتقال 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو در 4.9 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت می‌رسد و بیشینه سرعتی معادل 273 کیلومتربرساعت دارد. هوندا سیویک تایپ R به قیمت 34,775 دلار عرضه می‌شود.
4- فولکس‌واگن گلف R

این فوکلس‌واگن پنج سرنشینه چهار در با پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ خطی، قدرت 292 اسب‌بخار و گشتاور 380 نیوتن‌متر تولید می‌کند و از طریق سیستم انتقال 6 سرعته دستی دوئل کلاچ، به هر چهار چرخ تحویل می‌دهد. هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف R در 5.2 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت می‌رسد و در ادامه بیشینه سرعت 240 کیلومتربرساعت را فراهم می‌کند. این خودرو 36,475 دلار قیمت دارد.
5- فورد فوکوس RS

هاچ‌بک فورد هم از پیشرانه 2.2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی قدرت می‌گیرد. این خودرو 350 اسب‌بخار قدرت و 475 نیوتن‌متر گشتاور از طریق سیستم انتقال 6 سرعته دستی برای چهار چرخ فراهم می‌کند و در 4.6 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت می‌رسد. فورد فوکوس RS نهایتا 265 کیلومتربرساعت سرعت دارد و به قیمت پایه 38,765 دلار عرضه می‌شود.

گروه راننده‌ها در این فیلم، توانایی این خودروها را محک زده و سه هاچ‌بک ذکر شده را با فولکس‌واگن گلف R و مرسدس‌بنز A45 AMG، مقایسه می‌کنند. سه خودروی فولکس‌واگن، هوندا و فورد، در حد اعلاء نیستند، ولی در حالی‌که سواری مهیج خودروهای آئودی و مرسدس را ارائه می‌دهند، قیمت کمتری دارند. اگر کسی یک هاچ‌بک سنتی محورجلو را می‌پسندد باید به هوندا سیویک تایپ R جدید توجه کند، ولی کسی که به دنبال گزینه تمام‌چرخ‌محرک و جعبه‌دنده اتوماتیک است، آئودی RS3 پاسخگوی نیاز او خواهد بود. فوکوس RS با پیشرانه 2.3 لیتری توربو، گزینه تمام‌چرخ‌محرک و تعویض‌دنده دستی، در واقع بین دو هاچ‌بک ذکر شده قرار دارد. به غیر از آئودی RS3 که پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر دارد، چهار هاچ‌بک دیگر از پیشرانه چهار سیلندر قدرت می‌گیرند. لازم به ذکر است که دو هاچ‌بک مرسدس و آئودی به لانچ کنترل مجهز هستند.
 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم