فونیکسریمکسبهتام

سرپرست شهرداری کرمان:

سامانه‌ هوشمندِ درخواست تاکسی در کرمان راه اندازی شود

عصر خودرو- سرپرست شهرداری کرمان بر لزوم راه اندازی سامانه‌ هوشمندِ درخواست تاکسی در شهر کرمان تاکید کرد.

سامانه‌ هوشمندِ درخواست تاکسی در کرمان راه اندازی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سیدمحمد موسوی صبح یکشنبه در نشست با مدیرعامل و کارکنان سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه در محدوده‌ مرکزی شهر، افزایش ظرفیت معابر یا ساخت پارکینگ به‌صرفه نیست، گفت: در این محدوده اولویتِ حمل‌ونقل، باید به وسایل نقلیه‌ عمومی اختصاص پیدا کند.

    وی افزود: با افزایش تعداد خودروهای شخصی، به‌زودی معابر شهر کرمان دیگر ظرفیت تردد خودروهای شخصی را نخواهد داشت؛ بنابراین، باید خدمت‌رسانی در حوزه‌ حمل‌ونقل عمومی به سمتی برود که مردم احساس کنند استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، راحت‌تر و به‌صرفه‌تر است.

    سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه سال‌هاست که در کشور ما تاکسی به‌عنوان یک وسیله‌ حمل‌ونقل عمومی شناخته شده است، گفت: باید با هم‌پوشانی سیستم تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی، تلاش کنیم تا خدمات مطلوبی در حوزه‌ حمل‌ونقل عمومی به شهروندان ارائه کنیم.

    موسوی با اشاره به استفاده از سیستم کرمان‌کارت در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها گفت: روزی استفاده از پول خُرد، مردم را با مشکل مواجه کرده بود، اما اکنون با کرمان‌کارت، مشکل شهروندان و رانندگان اتوبوس حل شده است؛ بنابراین، باید خدمات در حوزه‌ حمل‌ونقل، به سمت تکنولوژی‌های نو و نرم‌افزاری برود تا شهروندان اقبال بیشتری به استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل عمومی داشته باشند.

    سرپرست شهرداری کرمان تأکید کرد: باید سعی کنیم ضریب استفاده از حمل‌ونقل عمومی از جمله تاکسی افزایش یابد.

    موسوی ادامه داد: دو سازمان تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی ازجمله سازمان‌های شهرداری هستند که شهروندان روزانه با آن‌ها ارتباط دارند و از آن‌ها خدمات می‌گیرند؛ بنابراین اگر نتوانیم در حوزه‌ این دو سازمان و حمل‌ونقل عمومی، با سرویس‌دهی مناسب رضایت‌مندی و آسایش شهروندان را تأمین کنیم، استقبال از حمل‌ونقل عمومی کاهش می‌یابد و با افزایش سفرهای درون‌شهری با خودروهای شخصی، با مشکلات بیشتری در زمینه‌ ترافیک مواجه می‌شویم.

    وی در خصوص واگذاری تاکسی بی‌سیم به بخش خصوصی بیان کرد: باید در این رابطه مطالعه‌ی دقیق انجام گیرد تا به‌دور از آزمون و خطا، خدمات مناسبی به شهروندان ارائه شود.

    سرپرست شهرداری کرمان بر راه‌اندازی سامانه‌ هوشمندِ درخواست تاکسی نیز تأکید کرد.

    موسوی با اشاره به آموزش رانندگان تاکسی پایانه‌ مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن گفت: آموزش رانندگان تاکسی خطوط مختلف نیز باید ادامه پیدا کند؛ ضمن اینکه آموزش‌ها باید در جهت ارتقای فرهنگ رانندگی و ترافیک، به‌ویژه برخورد رانندگان تاکسی با مردم و احترام به حقوق مسافر، به‌روز و تکرار شود.

    وی هم‌چنین خواستار حرکت جدی در زمینه‌ نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی شهر کرمان شد و گفت: در زمینه‌ ترافیک به اندازه‌ کافی مشکل داریم؛ بنابراین، اگر وضعیت خودروهای ناوگان تاکسی‌رانی هم نامناسب باشد، نارضایتی مردم بیش‌تر می‌شود که به هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

    سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به نزدیک‌شدن به بازگشایی مدارس، نظارت جدی بر سرویس‌های مدارس را ضروری دانست و گفت: باید با برنامه‌ریزی منسجم و نظارت دقیق بر سرویس‌های مدارس، نواقص سال‌های گذشته برطرف شود.

    موسوی افزود: در دو سال گذشته ورود شرکت‌های مسافربری در چرخه‌ سرویس‌دهی به دانش‌آموزان مدارس، نظم و سازوکار خود را پیدا کرده و اکنون باید گام دوم که همان نظارت جدی بر سرویس‌های مدارس است، دنبال شود.

    وی تصریح کرد: باید خودروهای سرویس مدارس بدون مجوز شناسایی و با رانندگان این خودروها و شرکت‌ها برخورد شود؛ ضمن اینکه تخلف استفاده از سرویس بدون مجوز، باید در پرونده‌ شرکت‌ها ثبت شود تا در سال آینده دیگر سرویس‌دهی مدارس به این شرکت‌ها واگذار نشود.

    سرپرست شهرداری کرمان بر معاینه‌ فنی خودروهای حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه تاکسی‌ها تأکید کرد و با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری‌ها به‌عنوان ستاد معاینه‌ فنی، فراهم کردن زیرساخت‌ها در بخش معاینه فنی است، گفت: باید در یک بازه زمانی مشخص، خودروهای تاکسی در مراکز معاینه فنی مورد بررسی قرار گیرند تا هم از نظر ظاهری و هم از نظر تنظیم سوخت، مشکلی نداشته باشند.

    وی درباره‌ سامان‌دهی و تخصیص سوخت به ناوگان حمل بار نیز گفت: با توجه به استقبال کم رانندگان خودروهای حمل بار و با توجه به عدم تخصیص سوخت به خودروهایی که در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند، مراجعات دارندگان خودروهای حمل بار افزایش خواهد یافت که در این رابطه باید زیرساخت‌های مناسب در سازمان تاکسی‌رانی فراهم باشد.

    سرپرست شهرداری کرمان بر اطلاع‌رسانی بیش‌تر برای آگاهی دارندگان خودروهای حمل بار جهت ثبت‌نام در سامانه نیز تأکید کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو