فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:

لزوم به‌روز شدن تعرفه حمل ونقل

عصر خودرو-رئیس اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه شرکت محوری باید جایگزین مالک محوری در صنعت ترابری شود، گفت: تعرفه های حمل و نقل باید مطابق اقتصاد امروز تنظیم شود.

لزوم به‌روز شدن تعرفه حمل ونقل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی اصغر جمعه ای پیش از ظهر سه شنبه در جمع صاحبان صنوف شرکت های حمل نقل استان سمنان در محل اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه برای ارتقا و رشد واحدهای تولیدی و صنعتی باید همه اجزا در تعامل و همکاری با یکدیگر باشند، ابراز داشت: یکی از مشکلات موجود در صنعت حمل و نقل مالک محوری بودن آن محسوب می شود که همین امر سبب بروز مشکلات عدیده ای شده لذا این مهم می طلبد تا فعالان حوزه حمل برای کاهش هزینه ها چاره ای  تدبیر کنند.

    وی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل در ارتباط تنگاتنگ با صنعت قرار دارد لذا بروز کوچکترین اخلالی می تواند کل زنجیره را دچار چالش کند، افزود: سرپا نگه داشتن بنگاه های اقتصادی و شرکت محوری شدن صنعت ترابری تنها راه برون رفت از مشکلات موجود به شمار می رود.

    رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه اجماع تجربیات گذشته تشکل ها می تواند راهگشای حل مشکلات موجود باشد، ابراز داشت: نبودن انسجام در قیمت تعرفه صنعت ترابری و به روز نبودن آن از دیگر چالش های موجود است که برای توسعه صنعت باید برای  قیمت گذاری عزم جدی صورت گیرد و بر اساس نیازهای روز تنظیم شود.

    جمعه ای با بیان اینکه صنعت حمل و نقل نیازمند تولید و صادرات است، تصریح کرد: شش هزار نفر در بخش ترابری مشغول به فعالیت هستند لذا برای ادامه کار و جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری باید صنعت ترابری و تولید در کنار هم برای سرپا نگه داشتن اقتصاد تلاش کنند که تولید با کیفیت، شناسایی بازارهای هدف و رساندن کالا به مقصد می تواند در تحقق شعار سال نقش آفرین باشد.

    وی افزود: برخی رانندگان بومی تمایل به حمل محصولات صادراتی استان را ندارند لذا باید در این زمینه علاوه بر آموزش رانندگان و شرح چرخه اقتصاد و نقش آن ها در افزایش سرانه صادرات اقدام کرد و باید در اینگونه موارد تخفیفات و تفاضل خاص توسط پایانه ها به خودروهای غیر بومی اختصاص داده شود.

    در این نشست بررسی نرخ حمل استان های همجوار، بازارهای هدف، عدم استفاده از تکنولوژی های روز در صنعت سیمان، وجود ماشین های مستهلک در صنعت ترابری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو