فونیکسریمکسبهتام

بزرگترین تامین مالی خودرویی‌ها با اوراق صکوک در بازار سرمایه

عصر خودرو- سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت اصولی انتشار صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو ( سهامی عام) را به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال جهت خرید قطعات و مجموعه های مورد نیاز برای تولید خودرو صادر کرده است.

بزرگترین تامین مالی خودرویی‌ها با اوراق صکوک در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صدا و سیما ؛ صکوک 7 هزار میلیارد ریالی ایران خودرو بزرگ ترین انتشار صکوک غیردولتی در بازار سرمایه خواهد بود.
    غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه در خصوص انتشار صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو گفت: تاکنون در بازار سرمایه ایران، شرکت خصوصی نداشتیم که در یک مرحله صکوکی به ارزش 7000 میلیارد ریال منتشر کند ، البته پیش از این سایپا اوراق 5000 میلیارد ریالی منتشر کرده است.
    وی افزود: نرخ سود این اوراق 18 درصد و و ضامن ان هم بانک ملت است. کنسرسیومی متشکل از تامین سرمایه لوتوس پارسیال، تامین سرمایه بانک ملت و تامین سرمایه امید مسئولیت بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارند.
    ابوترابی افزود : عامل پرداخت همانند دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.
    فروشندگان این دارایی ها 26 قعطه ساز هستند و شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) به عنوان حق العمل کار تعیین شده است و این تامین مالی برای پرداخت بدهی به این 26 قطعه ساز صورت می گیرد.
    وی گفت : قیمت اسمی هر ورقه از این اوراق 100 هزار تومان است و اشخاص برای خرید این اوراق می توانند با سامانه آنلاین یا مراجعه به شعب کارگزاری اقدام کنند.
    مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه افزود: موافقت اصولی انتشار این صکوک در سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده و قراردادهای ارکان انتشار این اوراق در حال تنظیم است.
    وی افزود: به محض تنظیم شدن قراردادهای ارکان و ارائه مستندات مورد نیاز توسط بانی و مشاور عرضه به سازمان بورس و اوراق بهادار و تایید آن، مجوز انتشار هم صادر خواهد شد.
    ابوترابی گفت: با توجه به محدودیت سقف اعتبارات بانک ها برای پرداخت تسهیلات، تامین مالی از طریق انتشار صکوک روش مناسب برای این خودرو ساز و سایر شرکت هاست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط