فونیکسریمکسبهتام

چگونه BURNOUT انجام دهیم؟

عصر خودرو- Burnout (که با نام‌های PeelOut و Power Brake هم شناخته می‌شود) ، یک حرکت نمایشی با خودرو است که با ثابت نگه داشتن خودرو، چرخش سریع چرخ‌ها انجام می‌شود که در نهایت منجر به گرم شدن چرخ‌ها و ایجاد دود بخاطر اصطکاک می‌شود.

چگونه BURNOUT انجام دهیم؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از جام جم آنلاین، Burnout (که با نام‌های PeelOut و Power Brake هم شناخته می‌شود) ، یک حرکت نمایشی با خودرو است که با ثابت نگه داشتن خودرو، چرخش سریع چرخ‌ها انجام می‌شود که در نهایت منجر به گرم شدن چرخ‌ها و ایجاد دود بخاطر اصطکاک می‌شود.

    اما BurnOut از کجا شروع شد؟

    راننده‌های مسابقات درگ به تجربه دریافتند که وقتی که دمای تایرها بالا برود، عملکرد آن‌ها در مسابقه هم بهتر می‌شود. Burn Out به خاطر حرکت درجای خودرو و افزایش دما جوابی به این نیاز بود. در مسابقات درگ، یک قسمت خاص را با آب پر می‌کنند تا افراد بتوانند با اصطکاک کمتر و شرایط راحتتر BurnOut انجام دهند. BurnOut در خوردروهای با سیستم دنده‌ای راحتتر انجام می‌شود.

    در استرالیا و شمال آمریکا، کم کم مسابقاتی با محوریت BurnOut ایجاد شد. در این مسابقات که عمدتا جنبه‌ی تفریحی دارد، تماشاگران با توجه به کیفیت BurnOut برنده را انتخاب می‌کنند.

    Burn Out در خیلی از کشورهای جهان، در خیابان‌ها مجاز نیست و در شرایط متفاوت جریمه‌های متفاوت و بعضا سنگینی دارد. پس اگر قصد دارید این مقاله را تا انتها بخوانید، لطفا در شرایط کنترل شده و پیست‌ها آن را امتحان کنید.

    اول از همه مطمئن شوید خودروی شما این توان را دارد. خودروهای مدرن اکثرا می‌توانند یک BurnOut کامل را اجرا کنند، اما اگر خودروی شما وزن زیادی دارد (ون و خودروهای خانوادگی) یا اینکه قدرت موتور شما از 150 اسب بخار کمتر است، احتمالا نباید این کار را امتحان کنید. از طرف دیگر تایرهای بسیار عریض هم بخاطر وزن زیادشان ممکن است مانع انجام BurnOut شوند. از سالم بودن سیستم انتقال خودرو، کلاچ و موتور خودرو مطمئن شوید و در جاده‌های باریک Burn Out را امتحان نکنید. در Burn Out و مخصوصا دفعات اول تمرینتان، امکان اینکه خودرو از کنترلتان خارج شود بالاست، پس قبل از هر چیز به فکر ایمنی باشید.

    اگر همه‌ی شرایط بالا تامین شد، بهتر است به کارمان برسیم.

    در یک جاده‌ی ترجیحا صاف پارک کنید، شیب جاده ممکن است کار را سخت یا غیر ممکن کند.
    مطمئن شوید فرمان در حالت مستقیم است، با شروع فرآیند ممکن است خودرو از کنترل خارج شود، پس جهت فرمان را به سمت جدول یا موانع تنظیم نکنید.

    موتور را گرم کنید، دنده را به یک ببرید، کلاچ را تا انتها فشار دهید و موتور را تا دور موتور حدود 800 RPM برسانید.

    همین که کلاچ را رها کنید، خودروی شما به حالت دنده می‌رود و قبل از گرفتن کشش کامل در تایرها و حرکت به جلو، شما یک BurnOut خواهید داشت.

    برای پایان BurnOut ، پایتان را از روی گاز کم کم بردارید و ترمز را آزاد کنید.

    نکته: بسته به اینکه ترمز دستی شما درگیر باشد یا نه، شما یا بعد از BurnOut شروع به حرکت خواهید کرد و یا سرجای خود BurnOut تان را کامل می‌کنید.

    نکته: در خودروهای دیفرانسیل عقب، احتمالا انتهای خودرو ثابت نمی‌ماند و هنگام از دست دادن کشش از سمتی به سمتی خواهد رفت. به این اتفاق “Fish Tailing” می‌گویند. ادامه حرکت بعد از انجام Burn Out در این خودروها، اندکی مشکل‌تر از سایر خودروهاست.

    هشدار: انجام چند باره‌ی Burn Out به شکل پشت سر هم به تایرهای شما صدمه خواهد زد. لاستیک داغ، برای انجام Burnout مناسب نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو