فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۲۲۵۱»

غلظت ذرات معلق هوای سیستان ۴ برابر حد مجاز

عصر خودرو- کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان به حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

غلظت ذرات معلق هوای سیستان ۴ برابر حد مجاز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، علی ملاشاهی اظهار داشت: روز گذشته سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان به حدود 70 کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان به 619 میکروگرم بر متر مکعب برسد.

    وی افزود: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوای منطقه سیستان نشان دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق به حدود 4 برابر حد مجاز رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه وزش باد همراه با گرد و خاک در شهرهای شمالی استان تا روز جمعه تداوم دارد، خاطر نشان کرد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در زهک به 2 هزار متر و در زابل به 3 هزار متر کاهش یافت.

    کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طی این مدت آسمان سایر نقاط استان عمدتا صاف بود، ادامه داد: همچنین در 24 ساعت گذشته دریای عمان نسبتا آرام بود به گونه ای که بیشینه ارتفاع موج در سواحل چابهار به 140 سانتی متر و تغییرات رطوبت نسبی نیز بین 70 تا 88 درصد بود.

    وی گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری طی امروز و فردا وزش باد با سرعت حدود 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت از سمت جنوب غرب در نواحی غربی استان و نواحی محدود به شهرستان های زاهدان، نصرت آباد، خاش، دلگان و بزمان محتمل است.

    وی ادامه داد: همچنین طی این مدت وزش باد با شدت کمتر در سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان و در برخی نقاط نیکشهر، سرباز، قصرقند، فنوج، جنوب سراوان، سیب وسوران و مهرستان نیز انتظار می رود.

    ملاشاهی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای 12 و دلگان با حداکثر دمای 40 درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو