فونیکسریمکسبهتام

اوج طراحی و زیبایی برای هیوندای جنسیس G۷۰

عصر خودرو:هیوندای سال‌ها است با بزرگان صنعت خودروسازی جهان سرشاخ شده است و اصلاً هم قصد ندارد از برنامه‌های خود کوتاه بیاید. این شرکت پیش ‌از این با عرضه محصولات رده متوسط با امکانات بالا توانسته رقبا را در این بخش به چالش بکشد، اما محصولات پیشین هیوندای توان رقابت با بزرگان آلمانی را نداشتند.

اوج طراحی و زیبایی برای هیوندای جنسیس G۷۰
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰
  • 1
  • اوج طراحی و زیبایی برای هیوندای جنسیس G70
  • 1
  • 1
  • 1

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، با این دیدگاه مدتی قبل پس از چند سال بحث و بررسی، هیوندای تصمیم گرفت محصولات جنسیس را به‌عنوان برندی مستقل عرضه کند تا بتواند به‌طور مستقیم با ب.ام.و ، مرسدس بنز و آئودی وارد رقابت شود. پیش‌ از این شاهد عرضه مدل‌های G90 و G80 از سوی این شرکت بودیم و اکنون جنسیس از G70 رونمایی کرده است، خودرویی که قرار است به رقابت با ب.ام.و سری‌3، مرسدس بنز C کلاس و آئودی A4 برود، اما آیا این جنسیس جدید برای جنگ سخت با رقبای آلمانی آماده است؟

قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت

جنسیس G70 باید با ب.ام.و سری‌3 رقابت کند و به این ترتیب باید از نظر توان فنی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. به همین دلیل هیوندای هم برای این خودرو سنگ تمام گذاشته و موتورهای پرقدرتی را برایش در نظر گرفته است. اصلی‌ترین موتور نمونه‌ای V6 است که می‌تواند با کمک توربوشارژر 370 اسب بخار قدرت تولید کند و در نمونه‌های دیفرانسیل‌عقب شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن 4/7 ثانیه است و البته در انواع چهارچرخ محرک هم عرضه می‌شود. غیر از این، مدل دو لیتری توربوشارژر را هم داریم که 252 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته برای بازارهای اروپایی مدل‌های 2/2 لیتری توربودیزل هم عرضه می‌شود. گیربکس‌های این خودرو نمونه‌های هشت دنده اتوماتیک است ضمن آنکه گیربکس شش سرعته دستی هم برای آن عرضه می‌شود.

بر روی جاده

نشریات جهانی در مراسم رونمایی از این خودرو فرصت تست آن را داشته‌اند. درمجموع بخش عمده آنها از عملکرد G70 رضایت داشتند و هرچند نمی‌توان آن را در حد محصولات ب.ام.و اسپرت دانست، اما در زمینه لوکس بودن خودروی کاملی است. رفتار خودرو بر روی جاده به‌ویژه در وضعیت Comfort آرام است و خودرو رفتار مناسبی دارد و از این نظر می‌توان آن را در حد مرسدس بنز دانست. ازنظر فضای داخلی اندکی از سری3 بزرگ‌تر است و در حد و اندازه‌های C کلاس به نظر می‌رسد. اگر بخواهید با آن سریع برانید و وارد جاده‌های کوهستانی یا پیچ‌های تند شوید، قطعاً نمی‌تواند به‌اندازه سری3 عملکرد مناسبی داشته باشد، چراکه از یک‌طرف حرکات عرضی بدنه کمی زیاد است و از طرف دیگر فرمان اطلاعات کافی را از مسیر به راننده منتقل نمی‌کند، اما درمجموع می‌توان آنها را مناسب ارزیابی کرد.

فضای داخلی لوکس

برند جنسیس اساس برند لوکس هیوندای است و طبیعی است باید خصوصیات یک خودروی لوکس را در این خودرو ببینیم هرچند در G70 به‌عنوان کوچک‌ترین سدان خانواده جنسیس که باید با خودروهایی مانند ب.ام.و سری‌3 رقابت کند، خصوصیات اسپرت هم به داخل کابین تزریق شده است. در داخل کابین ترکیبی از چرم طبیعی و فلز را می‌بینیم و البته خبری از چوب نیست. صندلی‌ها به‌خوبی طراحی شده‌اند و کناره‌های آن به‌خوبی می‌تواند در پیچ‌ها از سرنشینان حفاظت کند. یک کنسول وسط بزرگ راحتی سرنشینان را تضمین می‌کند. یک مانیتور 8 اینچ بزرگ در کنسول میانی اطلاعات بالایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد که می‌توان بخش زیادی از بخش‌های خودرو را هم از طریق آن کنترل کرد. فضای صندلی‌های عقب هرچند به‌اندازه برادران بزرگ‌ترش نیست، اما می‌تواند قانع‌کننده باشد ضمن آنکه در حد رقبای آلمانی‌اش لوکس است.


کنترل کامل روی خودرو

این خودرو باید بتواند ترکیبی از یک خودروی لوکس و یک خودروی اسپرت را فراهم کند و به همین دلیل و برای راضی کردن همه خریداران، تقریباً تمام بخش‌های آن قابل تنظیم است. در درجه اول راننده می‌تواند از طریق کنسول میانی بین چهار وضعیت اقتصادی، راحت، اسپرت و هوشمند یکی را انتخاب کند. این تنظیمات فقط ظاهری نیست و خودرو به‌طور کامل با انتخاب هر وضعیت تغییر می‌کند. این تغییرات شامل تغییر در صدای اگزوز، تنظیمات سیستم تعلیق، تغییر در برنامه گیربکس، سرعت واکنش پدال گاز، تنظیمات سیستم کنترل پایداری و واکنش فرمان و تنظیمات انتقال قدرت در سیستم چهارچرخ است. در تست‌های مستقل، در وضعیت اسپرت، بازی بدنه بیش از حد انتظار بود، اما هیوندای اعلام کرده تنظیمات در خودروهای عرضه شده در بازارهای جهانی سفت‌تر خواهد بود. درمجموع و در تست‌های انجام گرفته، G70 عملکرد خوبی در این زمینه داشت و به‌خوبی می‌توان آن را در پیچ‌ها کنترل کرد.

جمع‌بندی

هنوز قیمت نهایی این خودرو در بازارهای جهانی اعلام نشده است، اما می‌توان پیش‌بینی کرد قیمتش از رقبای آلمانی ارزان‌تر باشد و این یک مزیت بزرگ است. البته این خودرو اعتبار برند آلمانی‌ها را ندارد و در طراحی آن‌هم می‌توان رگه‌هایی از کپی‌برداری از برندهای دیگر را دید، اما به‌عنوان یک گزینه جایگزین برای لوکس‌های آلمانی قطعاً گزینه خوبی خواهد بود، هرچند جنسیس تا رسیدن به جایگاه بزرگان هنوز راه درازی در پیش دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو