فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت در همایش روز ملی استاندارد عنوان کرد؛

با تولیدکنندگان تعارف نداریم

استاندارد خودروها کافی نیست

عصر خودرو- شریعتمداری گفت: در استاندارد خودرو قدم‌های مثبتی برداشت شده، اما کافی نبوده است.

با تولیدکنندگان تعارف نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بزرگداشت روز جهانی استاندارد با بیان اینکه توجه به استاندارد رشد و توسعه کشور را در بر دارد، اظهار کرد: دولت  قدم های خوبی در حوزه ملی و فرا ملی استاندارد، آغاز کرده است.
    وی افزود: براساس بند 24 ابلاغیه مقام معظم رهبری باید اعتراف کرد که با این ابلاغیه فاصله داریم.

    به گفته شریعتمداری استاندارد کف مسوولیت است که باید برای پوشش استاندارد تمامی کالاها و خدمات ایرانی تلاش کنیم.

    این مقام مسوول با بیان اینکه نداشتن کف مطلوبیت استاندارد به زیان مصرف کننده تمام می شود، افرود: براین اساس در اولویت اول به استاندارد کالاهای اجباری می پردازیم، چراکه تمامی واحدهای تولیدی برای دستیابی به بازارهای جهانی به استاندارد باید به عنوات سرمایه آتی فکر کنند .

    وزیر صنعت و معدن ادامه داد: کلیه واحدهای تولیدی در ارائه کالاهای استانداردهای اجباری موظف به رعایت آن هستند و با کسی رودربایستی نداریم.

    وی در ادامه گفت: در استاندارد خودرو قدم‌های مثبتی برداشت شد، اما کافی نبود که البته برای دستیابی به حداقل استانداردها برنامه هایی در دستور کار دولت است.

    وزیر صنعت تصریح کرد: با نظارت های دقیق واحدهای سی ان جی که از استاندارد کافی برخوردار نبودند، 130 واحد سی ان جی برای داشتن حداقل استانداردها اخطار گرفته و کم کم بسته شدند.

    شریعتمداری در خصوص اهمیت رعایت استاندارد در صنایع غذایی گفت و یادآور شد: در این صنعت به صادرات خوبی رسیده ایم اما هنوز برخی تولیدات غذایی ما از استاندارد مطلوبی برخوردار نیستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط