فونیکسریمکسبهتام

جلوی موج تصادف خودروهای حامل مهاجران افغان را بگیرید

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و راهداری جنوب کرمان با اشاره به سرعت سرسام آور خودروهای حامل مهاجران افغانستانی در محورهای مواصلانی گفت: آمار سالانه بسیاری از تصادفات و کشته شدگان جاده‌ای مربوط به این معضل است و عزم قاطعی برای برخورد با این موضوع از طرف مسئولین و دست اندرکاران مشاهده نمی‌شود.

جلوی موج تصادف خودروهای حامل مهاجران افغان را بگیرید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مسعود جمیلی با بیان اینکه رشد آمار تصادفات در جنوب کرمان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته و این وضعیت بحرانی است، اظهار کرد: یکی از چالشهای اساسی جنوب استان کرمان، آمار بالای تصادفات است که 70 درصد علل این تصادفات به خطای انسانی و مابقی به وضعیت فنی خودرو و جاده ها بر می‌گردد.

    جمیلی خاطرنشان کرد: حمل بیش از حد مسافر قاچاق که گاهی در هر خودرو سواری به بیش از 15 تا 20 نفر می‌رسد و این وزن اضافی در سرعت بالا باعث بهم خوردن تعادل خودرو و نهایتا تصادفات منجر به مرگ سرنشینان خودرو می‌شود که در برخی موارد باعث فوت اکثر سرنشینان و حتی ضرر و زیان جانی و مالی به سایر خودروهای عبوری در حال تردد در مسیر می‌شود. این موضوع یک روح بی نظمی و ناامنی در جاده ها ایجاد می کند.

    وی افزود: این مسئله یک معضل بسیار بزرگ است و دست اندرکاران به خصوص شورای تامین باید در این خصوص با برنامه ریزی مدون و به صورت عملیاتی ریشه این معضل را بخشکاند تا دیگر شاهد اینچنین تصادفات و مرگ جوانان و همشهریان عزیزمان و برادران افغان نباشیم.

    مدیرکل حمل و نقل راهداری جنوب کرمان در خصوص ایمنی جاده‌های مواصلاتی جنوب کرمان خصوصا راه‌های اصلی بیان کرد: هر ساله باید حداقل و به صورت استاندارد 5 درصد از اعتبارات ساخت به نگهداری جاده‌ها اختصاص یابد که این موضوع به دلیل کمبود بودجه و اعتبارات حتی به یک درصد هم نمی رسد و این امر از چالش‌های اصلی حوزه حمل و نقل در بحث نگهداری راه‌ها و ابنیه‌هاست.

    وی بیان کرد: در صورت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، همکاری با پلیس و مناسب بودن وضعیت فنی خودروهای مورد استفاده و درصورت تعامل و همکاری با عوامل جاده ای قطعا آمار تصادفات به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

    جمیلی در رابطه با اینکه منطقه جنوب کرمان، قطب کشاورزی است، اظهار کرد: سالانه چندین میلیون تن محصولات کشاورزی جنوب کرمان به سراسر کشور و حتی نقاط مختلف دنیا فرستاده می‌شود و طبق آمار بارنامه‌های موجود، در فصل برداشت و ترافیک بار، روزانه تا 2000 کامیون حامل بار محصولات کشاورزی از جنوب کرمان خارج می‌شود که قریب به 80 درصد این کامیون ها بومی جنوب کرمان نیستد و این موضوع نیاز شدید به ساماندهی و برنامه ریزی دقیق دارد. ما به دنبال مشوق ها  و برنامه هایی هستیم تا اتحادیه های لجستیکی در نقاط مختلف جنوب کرمان ایجاد کنیم تا با برنامه ریزی دقیق حمل بار محصولات کشاورزی را تسهیل و ساماندهی کنیم.

    وی اضافه کرد: جای صنعت حمل و نقل ریلی و هوایی جهت حمل بار در جنوب استان کرمان خالیست و ان شالله باید با همت مسئولین، بخش خصوصی و  نمایندگان شهرستانهای جنوبی در مجلس شورای اسلامی این موضوع محقق شود.

    جمیلی، خواستار تشکیل و راه‌اندازی پنجره واحد جهت استعلامات و تسهیل جذب سرمایه گذار در بخش‌های مختلف جنوب کرمان شد چرا که روند و پروسه استعلام به شکل پراکنده و زمانبر بوده و حتی در بعضی از مواقع باعث دلسردی سرمایه گذار و عدم سرمایه گذاری وی در منطقه می‌شود.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو