فونیکسریمکسبهتام

چگونه جنسیس با پیشرانه‌ی توئین‌توربو، به موفقیت رسید

عصر خودرو-تقریبا هر خودروسازی که به تولید یک سدان لوکس با کارایی بالا اقدام می‌کند، برای تعریف هویت خودرو، بر نام تجاری و تاریخچه‌ی برند تکیه می‌کند. میراث گذشته یک ویژگی بسیار باارزش برای تولید خودروی جدید محسوب می‌شود؛ اما هیجان‌انگیزتر از آن، توانایی شکست سنت‌ها و ایجاد خودرویی منحصربه‌فرد است.

چگونه جنسیس با پیشرانه‌ی توئین‌توربو، به موفقیت رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰
  • چگونه جنسیس با پیشرانه‌ی توئین‌توربو، به موفقیت رسید
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت ، جنسیس، برندی تجاری و لوکس از کشور کره جنوبی است که توانست فقط در مدت کوتاهی، به یک برند خودروساز قابل ستایش تبدیل شود. سال گذشته جنسیس توانست در ادامه‌ی موفقیت‌های خود، دو خودروی سدان لوکس روانه‌ی بازار جهانی کند. این حقیقت، شاهکاری نیست که هر خودروسازی بتواند به دست آورد.

جنسیس G80‌ اسپرت

جنسیس توانست خود را به‌عنوان یک خودروساز لوکس با رویکردی جدید مطرح کند و به جای تکیه بر گذشته‌، مدل‌های اسپرت خود را برای رفع نیازهای فزاینده‌ی مصرف‌کنندگان تولید کند. این برند برای ساخت اولین سدان لوکس خود یعنی خودروی جنسیس G80 اسپرت، تصمیم گرفت به جای یک پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر قدیمی، از یک پیشرانه خورجینی 6 سیلندر با توربوی دوگانه استفاده کند.
دکترین جدید طراحی جنسیس

مهندسان جنسیس از ابتدای شروع کار خود، می‌خواستند کارها را متفاوت از دیگران انجام دهند. آن‌ها تصمیم گرفتند در یک مسیر روبه‌رشد سرمایه‌گذاری کنند تا در مدتی کوتاه، نتایج بهتری کسب کنند. این نوع تفکر، منجر به تولید خودروی G80 اسپرت شد؛ اولین محصول از جنسیس که مخصوصا برای رانندگی اسپرت و لذت‌بخش طراحی شده بود. با این اوصاف، خودروی G80 اسپرت به منظور گسترش هویت تازه‌ی جنسیس، در هر دوی نسخه‌ی محرک عقب و تمام چرخ محرک، قابل خرید شد.

سریع ترین راه برای شروع دوباره‌ی جنسیس این بود که همه چیز را تغییر دهد. بنابراین جنسیس پیشرانه‌ی 3.3 لیتری خورجینی 6 سیلندر توربوشارژ 365 اسب بخاری را به‌عنوان تنها پیشرانه‌ی خودروی G80 اسپرت معرفی کرد. این پیشرانه اواخر سال گذشته کمک کرد تا خودروی سدان G90 که بزرگ‌تر از این مدل است، عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

نصب پیشرانه‌ی بزرگ خورجینی هشت سیلندر به دلیل حجم جابجایی بالاتر می‌تواند خودروی G80 اسپرت را روی کاغذ نسبت به خودروهای سدان لوکس اروپایی رقابت‌پذیر کند. اختصاص دادن پیشرفته‌ترین پیشرانه‌ی پرچم‌دار G90 به خط تولید خودروی G80 می‌توانست یک تغییر بسیار بزرگ باشد. اما با این وجود جنسیس تصمیم گرفت از پیشرانه‌ی 6 سیلندر خورجینی استفاده کند.

یوال استیمان مدیر ارشد گروه استراتژی محصول جنسیس می‌گوید:

    این انتخاب، تفسیر ما از یک پیشرانه با عملکرد بالا است، که قدرت و گشتاور بالایی دارد. پیشرانه‌ی خورجینی 6 سیلندر توربوشارژ برای خودروی G80 اسپرت مقرر شد. این پیشرانه‌ای بود که از ابتدا برای خودروی G80 اسپرت طراحی شده بود. حرکت به سمت استراتژی پیشرانه‌ی بای توربو 6 سیلندر، حرکت قابل توجهی برای جنسیس بود که همچنان گزینه‌های خورجینی 6 سیلندر با حجم 3.8 لیتر و خورجینی 8 سیلندر با حجم 5.0 لیتر را به‌عنوان پیشرانه‌هایی برای سایر مدل‌های خودروی G80 ارائه دهد. ما احساس کردیم که ویژگی‌های این پیشرانه و وزن کم 3.3 تن بدنه برای خودروی G80 اسپرت مناسب‌تر بود.

پیشرانه جنسیس G80‌ اسپرت

جنسیس G80 اسپرت مجهز به پیشرانه خورجینی 6 سیلندر، راه دشواری برای پیروز شدن بر علاقه‌مندانی داشت که احتمالا بیشتر ترجیح می‌دادند که این خودرو از یک پیشرانه‌ی قدرتمند خورجینی هشت سیلندر استفاده کند. جنسیس با مهارت و نخبگی بسیار، سخت تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که هیچ کمبودی در کاهش حجم پیشرانه وجود ندارد. به‌عنوان مثال، حداکثر گشتاور این پیشرانه 375 پوند فوت (508 نیوتن‌متر) بود که بیشتر از پیشرانه‌ی هشت سیلندر غیر اسپرت G80 در 1300 دور بر دقیقه است. بلوک و سرسیلندر پیشرانه به علت وزن سبک و دوام بالا آلومینیومی هستند.

استفاده از دو توربو شارژر برای کاهش تأخیر، همراه نوآوری‌های مدرنی مانند پر کردن سوپاپ خروجی با سدیم برای به دست آوردن توانایی بالا، روی خودروی G80 اسپرت نصب شده‌اند. هدف این بود که طرفداران خودروهای سدان اسپرت بتوانند تفاوت بین یک پیشرانه‌ی قدرتمند خورجینی هشت سیلندر را با یک پیشرانه‌ی پیشرفته خورجینی 6 سیلندر احساس کنند.

علاوه بر پیشرانه‌ی قدرتمند توئین‌توربو خورجینی 6 سیلندر، دیگر ویژگی‌های خودروی G80 اسپرت نیز چشمگیر هستند. این خودرو یک سدان اسپرت با کارایی مناسب و نشانه‌ای مثبت از مهارت جنسیس در خودروسازی است.

یوال استیمان می‌گوید:

    با توجه به استراتژی جدید محصولات جنسیس، خودروی G80 اسپرت فقط قسمت کمی از توانایی‌های شرکت برای تولید محصولات اسپرت را نشان می‌دهد. عملکرد بالا همیشه یک ستون کلیدی برای برند تجاری جنسیس خواهد بود و شما این موضوع را در تمام محصولات آینده‌ی ما مشاهده خواهید کرد؛ این محصولات بر اساس سیستم‌های محرکه استثنایی و پلتفرم‌های مناسب محرک عقب تولید خواهند شد.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو