فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل برنامه‌ریزی راه‌آهن خبر داد

جابه‌جایی بیش از ۱۴ میلیون مسافر در هفت ماهه امسال

عصر خودرو- مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از جابه‌جایی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر در هفت ماهه امسال از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی کشور خبر داد.

جابه‌جایی بیش از ۱۴ میلیون مسافر در هفت ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، علی کاظمی‌منش شامگاه دیروز در جمع خبرنگاران ایسنا و مهر با یادآوری اینکه در طول هفته ماهه امسال شاهد جابه‌جایی 14 میلیون و 500 هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی کشور بودیم، افزود: این آمار حاکی از رشد 3.2 درصدی را در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

    وی از راه‌اندازی قطار قم ـ کربلا در هفته آینده خبر داد و با اشاره به اینکه این قطار، یکی قطار ترکیبی بوده و زمان طی مسیر آن از مبدا تعیین شده تا کربلا در حدود 30 ساعت خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه مسافران باید از قطار پیاده شده و تشریفات گمرکی را انجام دهند، زمان طی این مسیر به حدود 30 ساعت می‌رسد. از طرفی بخشی از این مسیر به دلیل آماده نبودن پل در عراق با اتوبوس طی شده و مابقی مسیر تا کربلا نیز دوباره با قطار انجام می‌شود.

    این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی کشور، به خروج 350 واگن مسافری بالای 45 سال از رده اشاره و اظهار کرد: در همین راستا مصوبه‌ای داریم که به‌زودی واگن‌های مسافری بالای 30 سال خود را نیز از رده خارج خواهیم کرد و در کنار آن با خرید ناوگان خودکشش و واگن مسافری در صدد نوسازی شبکه ریلی کشور هستیم.

    کاظمی‌منش با بیان اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران چندین برنامه را تا پایان امسال در دستور کار خود دارد، ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت خوبی برای اربعین فراهم کرده‌ایم و حدود 45 قطار فوق‌العاده برای ارائه خدمات در این ایام در نظر گرفته شده است. در مجموع 227 هزار صندلی برای اربعین امسال پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط