فونیکسریمکسبهتام

برای راننده تاکسی شدن چه شرایطی لازم است؟

عصر خودرو- برخی افراد فکر می کنند که راننده تاکسی شدن کاری ندارد و شرایطی نمی‌خواهد در حالی که اینطور نیست و شرایطی از سوی سازمان تاکسیرانی پیش بینی شده است.

برای راننده تاکسی شدن چه شرایطی لازم است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، راننده تاکسی بودن در حرف کاری راحت و آسان است، اما در عمل می‌بینیم که رانندگان تاکسی شغلی پر تنش و دردسر ساز و پرمخاطره دارند،البته نباید از درآمد پایین این قشر چشم پوشی کرد چرا که این رانندگان در هوای بارانی و برفی آفتابی برای امرار معاش سخت تلاش می کنند تا مسافران خود را به مقصدشان در این شهر پرهیاهو و با حجم ترافیک بالا برسانند.

    برخی افراد فکر می کنند که راننده تاکسی شدن کاری ندارد و شرایطی نمی‌خواهد در حالی که اینطور نیست و شرایطی از سوی سازمان تاکسیرانی پیش بینی شده است.

    متقاضی راننده تاکسی باید  حداقل 23 و حداکثر 50 سال سن داشته باشد و داشتن حداقل مدرک دیپلم الزامی است. همچنین باید وضعیت خدمت متقاضی مشخص باشد و کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی داشته باشد.

    از دیگر شرایط متقاضی اخذ گواهینامه پایه 2 است و حداقل هم باید یکسال از زمان دریافت آن گذشته باشد، لازم به توضیح است که متقاضیان باید متاهل باشند و کسانی که مجرد هستند (کسانی که طلاق هم گرفته باشند) شرایط راننده تاکسی شدن را ندارند.

    در ادامه شرایط متقاضیان خرید تاکسی می‌توان به داشتن تابعیت جمهوری اسلامی، نداشتن سوء پیشینه و نداشتن پیشینه فساد اخلاقی و ارائه گواهی سلامت جسم، روح و روان و نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی و محروم نبودن از حقوق اجتماعی و نداشتن شغل دیگری اشاره کرد، همچنین فردی که می‌خواهد در مجموعه تاکسیرانی مشغول به کار شود باید شئونات اخلاقی را رعایت کند.

    لازم به ذکر است؛گاهی اوقات افرادی از یک راننده تاکسی بدون طی مراحل قانونی تاکسی خریداری می‌کنند که برای این افراد پروانه فعالیت صادر نمی‌شود و همین امر مشکلاتی را برای خریدار تاکسی به وجود می‌آورد، در حالی که باید خرید و فروش تاکسی را از سازمان تاکسیرانی پیگیری کرد. حتی برای خرید تاکسی متقاضیان می‌توانند به سایت سازمان تاکسیرانی شهر تهران مراجعه کنند و با کلیک بر روی گزینه خرید و فروش تاکسی، درخواست خود را ثبت کنند.

    خوشبختانه تاکسیرانان از نظر تحصیلات و دانش هم ارتقاء‌ یافته اند و تاسیس دانشگاه علمی کاربردی تاکسیرانی در سال‌های گذشته اقدام خوبی برای رانندگان بوده تا از این طریق موفق به اخذ مدرک فوق دیپلم و لیسانس شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو