فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو:

قطعه‌سازان نیازمند حمایت ویژه هستند

۱۰۰ میلیون یورو سهم ناچیز قطعات خودرو از صادرات

عصر خودرو- رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو با بیان اینکه قطعه‌سازان نیازمند حمایت ویژه مسئولان هستند،گفت: رقم صادرات بسیار کم و در حدود ۱۰۰ میلیون یورو است که در پایین‌ترین رقم ممکن چند ساله اخیر قرار دارد.

قطعه‌سازان نیازمند حمایت ویژه هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، رضا رضایی  با بیان اینکه بنگاه‌های قطعه‌سازی خودرو استراتژیک هستند، اظهار کرد: این بنگاه‌ها هم اشتغالزا هستند، هم سودآوری دارند و هم می‌توانند در بازار‌های هدف صادراتی حضور پیدا کنند.
    وی افزود: صنعت خودروسازی با پیشرفت خود می‌تواند 80 صنعت را به حرکت در آورد بنابراین باید مسئولان نگاه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشند.

    رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو با اشاره به مشکلات پیش رو این صنعت گفت: عدم ثبات قوانین و مقررات، عدم همکاری بانک، بازار سرمایه و مشکلات بیمه و مالیات از جمله چالش‌های پیش رو این صنعت هستند.

    رضایی تصریح کرد: قطعه‌سازان انتظار مشوق‌های آنچنانی از سوی دولت را ندارند اما، هنگامی که خود را با رقبای چینی و ترکیه‌ای مقایسه می‌کنند شاهد حمایت‌های بیشتر دولت‌ها از رقبای خود هستند.

    وی در خصوص صادرات صنعت قطعه سازی گفت: رقم صادرات بسیار کم و در حدود 100 میلیون یورو است که در پایین‌ترین رقم ممکن چند ساله اخیر قرار دارد.

    رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو با بیان اینکه پرداخت‌ها از سوی خودروساز‌ها به صورت مناسبی است، گفت: یک بنگاه کسب و کار به صورت نرمال و استاندارد در تجارت باید 3.2 درصد در سال گردش مالی داشته باشد تا به مشکل بر نخورد.

    رضایی با بیان اینکه اکثریت جامعه خودروسازی سعی می‌کنند کیفیت را رعایت کنند، افزود: این بنگاه‌ها برای بهتر شدن، کار دیگری نمی‌توانند انجام دهند بلکه این دولت است که باید فضای کسب و کار و قوانین را به منظور بهبود شرایط تغییر دهد.

    وی در پاسخ به این سئوال که آیا صنعت قطعه سازی با از رده خارج شدن پراید و پژو 405 با مشکل مواجه نمی‌شود، گفت: به دلیل اینکه خودرو‌های دیگر جایگزین می‌شوند مشکلی پیش نخواهد آمد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط