فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر ساری:

گواهی سلامت روان رانندگان سرویس مدارس الزامی است

عصر خودرو- عضو شورای شهر ساری، گواهی تعادل روحی و روانی رانندگان سرویس مدارس را الزامی دانست.

گواهی سلامت روان رانندگان سرویس مدارس الزامی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، کورش یوسفی شنبه شب در جلسه شورای شهر ساری با اشاره به جلسه‌ای در شهریور ماه برای تعیین تعرفه حمل و نقل، افزود: در آن جلسه پیشنهاد شد که کمیته نظراتی برای رعایت قانون تشکیل شود که تنها حرف بود و تاکنون عملی نشد.

    عضو شورای شهر ساری، کمرنگی ارتباط آموزش و پرورش را با مدیریت شهری نگران‌کننده برشمرد و افزود: شهرداری و شورای ظرفیت خوبی دارند اما ارتباط آموزش و پرورش به‌عنوان مرکز تولید رفتار شهروندی و مطلوب ارتباطش با شهرداری بسیار کمرنگ و جای گلایه هست.

    وی افزود: امروز طبق تحقیق نظام تعلیم و تربیت، فقر فرهنگی جسمی در دختران ما بیداد می‌کند و آموزش و پرورش از ظرفیت شهرداری که عمومی است، استفاده نمی‌کنند.

    یوسفی با بیان اینکه گلایه‌های ایاب و دهاب دانش‌آموزان از سال 93 به گوش من آشناست، افزود: رفت‌وآمد دانش‌آموزان بخشی از تربیت آنهاست و شورا به‌عنوان ناظر است و مسئولیت هرگونه اتفاقات که در سرویس مدارس بیفتد با شورا نیست، اما باید مشخص شود که مسئولیت با چه کسی است.

    وی در رابطه با بخشی از آیین نامه اجرایی سرویس مدارس گفت: در توافق‌نامه‌ای که ده سال از آن گذشته است، یکی از موارد ظاهر و پوشش رانندگان بوده و این کار سختی نیست اما تاکنون اتفاق نیافتاده است.

    یوسفی از دیگر مسائل رفت و آمد دانش‌اموزان به ظرفیت سرویس‌ها، اشاره کرد و افزود: دیده شده که 8 دانش‌آموز در یک سرویس است.

    عضو شورای شهر ساری از جمله موارد مهم به عدم گواهی بی2 رانندگان اشاره کرد و افزود: گواهی بی2 گواهی تعادل روحی و روانی است و چطور جرات می‌کنید، بچه‌ها را به راننده‌ای بسپارید که گواهی بی2 ندارد.

    یوسفی از دیگر موارد مهم به بستن کمربند ایمنی اشاره کرد و افزود: این امر بسیار کم اتفاق می‌افتد و همچنین، کپسول انتحاری در بسیاری از سرویس‌ها دیده نمی‌شود و علام ممیزی نیز بر روی خودرو جزو وطیفه است.

    وی نظارت الکترونیک را یک راهکار برای حل مسئله برشمرد و افزود: با شاخص‌های این امر مشکلات این حوزه را می‌توان حل کرد.

    یوسفی با اشاره به جمعیت 80 هزار نفری دانش آموزان در ساری، گفت: بیشتر مردم با بدنه آموزش و پرورش در ارتباط هستند و نرخ سرویس ها تا سه کیلومتر 80 هزار و 5 کیلومتر 95 هزارتومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو