فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»؛

این S صدی ۲.۱ لیتر بنزین می‌سوزاند!

عصر خودرو- با فیس‌لیفت مدل ۲۰۱۸، مرسدس به ترتیب کُد‌های تازه S۴۵۰ و S۵۶۰ را برای S کلاس‌های V۶ و V۸ معرفی کرد و حال، همین روند برای S کلاس پلاگ‌این ‌هایبرید هم تکرار می‌شود.

این S صدی ۲.۱ لیتر بنزین می‌سوزاند!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰
  • این S صدی 2.1 لیتر بنزین می‌سوزاند!
  • این S صدی 2.1 لیتر بنزین می‌سوزاند!

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، جایگزین S550e در حالی در مدل 2018، با کُد جدید S560e عرضه می‌شود که جدای از تغییرات ظاهری دیگر S‌های 2018، از نظر فنی نیز تغییرات چشمگیری به خود دیده است. در مدل جدید، قدرت موتور V6 توئین‌توربو بنزینی از 329 به 362 اسب‌بخار ارتقا‌یافته و گشتاور، حال روی مرز 500 نیوتن‌متر است.

در موتور مکمل الکتریکی نیز قدرت به 121 و حداکثر گشتاور به 440 نیوتن‌متر رسیده است. در ضمن، ظرفیت باتری‌ها از 8.7 به 13.5 کیلووات‌ساعت افزایش یافته و S560e، ارائه‌دهنده 15 لیتر فضای بار بیشتر نیز هست.

خروجی این تغییرات، سدان فول‌سایز لوکسی با شتاب صفر تا صد 5 ثانیه است که صدی تنها 2.1 لیتر بنزین می‌سوزاند و می‌تواند تا 50 کیلومتر را بدون توقف در حالت تمام‌الکتریکی بپیماید.

مرسدس امکانات مدرنی برای S560e در نظر گرفته مثل پدال گاز حساس به لمس که هم با سفتی متغیر می‌تواند راننده را از شارژ باقیمانده باتری‌ها (یا حتی محدودیت سرعت مسیر، ترافیک و تقاطع) باخبر کند و هم با یک تپش، پیشنهاد شُل‌کردن پدال گاز در حالت Coasting (خلاص راندن در سرعت‌های ثابت بالا) را به راننده بدهد تا سیستم احیای انرژی درگیر شود.

در ضمن، امکان تنظیم زمان برای فعال‌سازی سیستم تهویه‌ و گرمکن صندلی‌ها، زیرآرنجی‌های کنسول میانی و غربیلک فرمان، پیش از ورود راننده به کابین نیز وجود دارد. با تمام اینها، احتمالا قیمت پایه فراتر از 95.325 دلار S550e خواهد بود.

 

گردآوری و نوشته: مجید رقیبی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم